Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  عباس ایزدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بیجار، به اهمیت فرهنگ وقف اشاره کرد و اظهار داشت: وقف یکی از سنت های مهم و مورد تأکید و توصیه دین مبین اسلام است و دهه وقف فرصت مغتنمی برای تبین جایگاه رفیع وقف در بین مردم است.

وی در ادامه از ثبت پنج موقوفه جدید در طی ۶ ماهه نخست سال خبر داد و افزود: در ۶ ماهه نخست سال، پنج موقوفه جدید به ارزش تقریبی ۲ میلیارد ریال ثبت شده است

حجت الاسلام ایزدی ادامه داد: شهرستان بیجار در حال حاضر دارای ۱۰۲ موقوفه و ۱۱۲۶رقبه بوده که بیشتر موقوفات این شهرستان در روستاها واقع شده و به صورت زراعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنان خود از دریافت دریافت سند تک برگی بیش از یک هزار و ۵۲۳ مترمربع از موقوفات قدیمی خبر داد و بیان داشت: ۶ موقوفه شاخص در این شهرستان وجود دارد که قدمت بسیاری از آن‌ها بیش از یک قرن است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار همچنین به اقدامات اجرایی در بخش عمرانی اشاره کرد و گفت:تکمیل شبستان جنوبی بقعه متبرکه امامزادگان عبد الله، اسماعیل و محمد شهر پیرتاج به متراژ۳۵۰ متر مربع، پیشرفت فیزکی ساخت وضوخانه بقعه متبرکه امامزاده شاهزاده یحیی(ع) و حبیبیه خاتون(س)روستای خورخوره با پیشرفت ۷۰ درصد، احداث زائر سرا و محوطه سازی بقعه متبرکه امامزاده حمزه عرب(ع) به متراژ ۵۷۰ متر مربع و پیگیری اجرای طرح جامع بقعه متبرکه امامزاده صاحبه خاتون(س)روستای دهبنه از جمله اقدامات اجرایی در بخش عمرانی است.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای اجرای نیت واقف، حدود یک میلیارد و ۳۰۹ میلیون ریال برای اجرای مراسم‌های مذهبی، روضه خوانی، اطعام و ترویج فرهنگ قرآن کریم هزینه شده است.

حجت الاسلام ایزدی به دیگر اقدامات اجرایی این اداره اشاره کرد و گفت:همچنین بیش از سه میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال برای کمک و اعانت به زائران مستمند، دانش آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت، دارو و درمان بیماران و بیش از ۶۰ میلیون ریال برای حمایت از مدارس علوم دینی تخصیص یافته است.

وی همچنین به اجرای حمایت برنامه های قرآنی اشاره و عنوان کرد: برای اولین بار در شهرستان بیجار، بخشی از یک موقوفه جدید به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون ریال برای حمایت از برنامه‌های قرآنی ثبت شد.

وی به بیشترین میزان موقوفات این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: بیشترین موقوفات این شهرستان که رتبه اول در تعداد موقوفه و متولی را به خود اختصاص داده است، روضه خوانی برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار تاکید کرد: لازم است واقفان وقف های جدید خود را با توجه به نیاز های روز جامعه در نظر بگیرند تا بتوانیم وقف های به روز و جدیدی داشته باشیم.

کد خبر 4754369

منبع: مهر

کلیدواژه: بیجار شهرستان بیجار وقف اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین گرگان شهرکرد سانحه تصادف استانداری سمنان شیراز خطبه های نماز جمعه موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویض نزدیک به ۲ هزار فقره کنتور آب خراب مشترکین در شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی از تعویض یک هزار و ۹۷۰ فقره کنتور خراب در سال گذشته خبر داد.یداله سلطانی با اشاره به تأثیر کنتور‌های خراب در میزان هدررفت آب اظهار داشت: در راستای کاهش آب بدون درآمد و جلوگیری از پرت آب و دقت در تعیین مصارف مشترکین، یک هزار و ۹۷۰ فقره کنتور خراب در سال ۱۴۰۲ تعویض شد.

وی افزود: با توجه به اعلام برخی از مشترکین در خصوص تعویض کنتور‌های معیوب، به منظور استانداردسازی انشعابات مشترکین، طبق بررسی کارشناسان نسبت به تعویض کنتور‌ها با هدف دستیابی به میزان واقعی هدررفت و خدمات رسانی شایسته‌تر به مشترکین و شهروندان اقدام شد.

سلطانی با اشاره به ۲۰۵ فقره اصلاح و استاندار سازی انشعابات آب در سال گذشته تصریح کرد: این اقدامات توسط پیمانکاران و با نظارت معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خوی و در راستای اصلاح انشعابات فرسوده انجام شده است.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در تویسرکان
  • ثبت بیشترین بارندگی در ایستگاه آتشکده نهبندان با ۴۳ میلی متر
  • تعویض نزدیک به ۲ هزار فقره کنتور آب خراب مشترکین در شهرستان خوی
  • میزان بارندگی ها در کرمان کاهش می یابد
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در بیجار
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است