Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@06:40:40 GMT

چشم امید تولیدکنندگان به بانک ملی ایران

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۶۶۲۰

چشم امید تولیدکنندگان به بانک ملی ایران

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از بانک ملی ایران، گرچه کمک به رونق فعالیت بنگاه های اقتصادی و تامین مالی طرح های توسعه ای و زیربنایی همواره در دستور کار این بانک بوده است، اما نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید» سنگینی این وظیفه بر دوش بانک را بیشتر کرده است.

بانک ملی ایران ماهانه میلیاردها تومان به صورت مستقیم به واحدهای تولیدی تسهیلات پرداخت می کند و میلیاردها تومان نیز به صورت تسهیلات در اختیار کسانی قرار می دهد که قصد خرید کالای تولید داخل را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه کمک به «رونق تولید» جزو امور جاری بانک ملی ایران است، اما دو اقدام اخیر در این حوزه، بسیار موثر بود.

در مورد نخست، این بانک پرداخت حقوق معوقه کارگران هپکو به میزان ۱۵ میلیارد تومان را تقبل کرد. موضوع هپکو مدتی است که به چالشی در حوزه تولید تبدیل شده است، اما با تدبیر مقامات بالادستی و همراهی بانک ملی ایران، این مساله حل شد.

به تازگی نیز مدیرعامل بانک ملی ایران در سفر به مشهد مقدس، برای حل مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی، دستوری ویژه صادر کرد.

 دکتر محمدرضا حسین زاده در جمع فعالان اقتصادی این استان با اشاره به این که نظام بانکی به ویژه بانک ملی ایران همواره حامی تولید، ایجاد اشتغال و صادرات کشور است، گفت: طبیعی است که در این مسیر ممکن است مشکلاتی هم بروز کند، اما من برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استان دستور ویژه صادر کرده ام.

نجات بنگاه های اقتصادی بحران زده در تاریخچه فعالیت بانک ملی ایران بسیار مسبوق به سابقه است و فهرستی بلندبالا از اقدامات این بانک در کمک به بازگشت این واحدها به عرصه تولید می توان تهیه کرد.

اکنون که سال از نیمه گذشته است، برنامه ریزی جدی بانک ملی ایران برای کمک هر چه بیشتر به تحقق شعار سال تقویت شده و در آینده نه چندان دور اخبار مستند و دقیق تری از این اقدامات منتشر خواهد شد.

کد خبر 4754489

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک ملی سال رونق تولید واحد های تولیدی ایران کیش تورگردشگری یادگیری زبان گروه خودروسازی سایپا کسب و کار قیمت دلار تاکسی اینترنتی افق کوروش اپلیکیشن پات کسب و کارهای اینترنتی فروشگاه اینترنتی خرید آنلاین اربعین حسینی صنعت خودروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر

مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به شروع کار غرفه ایران در شصتمین دوسالانه هنری ونیز از روز دوم اردیبهشت، گفت: چرخه اقتصادی هنر نمی‌تواند صرفا در چرخه بسته داخلی صورت بگیرد. در حال حاضر آثار هنرمندان ایران با قیمت‌های خوب و چشم گیر در بازار‌های خارجی فروخته می‌شود، اما مسئله این است که نسبت این آثار در مقایسه با ظرفیت هنر‌های تجسمی کشور بسیار اندک است.


محمد خراسانی زاده افزود: حضور ایران در شصتمین دوسالانه هنری ونیز می‌تواند پیامد‌های مثبت بسیار به دنبال داشته باشد. زیرا هنر ایران برای کسب درآمد بیشتر ابتدا باید به درستی معرفی و سپس وارد بازار‌های مهم و تاثیرگذار شود.

او جهش تولید در عرصه تجسمی را منوط به فروش خوب دانست و گفت: هنرمندان به عنوان جزئی از بدنه جامعه و افراد فرهیخته و کنش گر، در رویداد‌های مختلف آثار هنری خلق می‌کنند؛ اگر این آثار به فروش نرسند و وارد چرخه عرضه و تقاضا نشوند، اتفاق خاصی در جهش تولید رخ نمی‌دهد. جهش تولید تنها در صورت شکل گیری روند صحیح تولید و فروش در هنر اتفاق می‌افتد.

دیگر خبرها

  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید
  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • جهادگران اقتصادی را لَنگ تسهیلات نگذارید
  • رشد اقتصادی نشان دهنده امید ملت ایران به آینده است
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر