Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@20:58:37 GMT

بازدید رایگان از کتابخانه و ملی ملک

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۶۶۳۷

بازدید رایگان از کتابخانه و ملی ملک

نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران، با مجموعه‌ای بزرگ از تالارها و نمایشگاه‌های موزه‌ای، به مناسبت ۲۷ صفر ۱۴۴۱ قمری، روز وقف، همچنین فرارسیدن هشتاد و دومین سال‌روز وقف کتابخانه و موزه ملی ملک، در روزهای شنبه و دوشنبه چهارم و ششم آبان به رایگان از دوستداران آثار تاریخی و موزه‌ای میزبانی می‌کند.

قدس آنلاین: به گزارش روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، روز وقف که در ایران سرآغاز هفته گرامی‌داشت آیین وقف به شمار می‌آید، فرصتی مناسب و درخور برای بازدید از موزه‌ها و مراکز وقفی فرهنگی و تاریخی به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین‌رو، میزبانی شایسته از دوستداران فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی در چنین زمان‌هایی، از اهداف بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران است. دو روز پس از این مناسبت فرهنگی همچنین سال‌روز وقف کتابخانه و موزه ملی ملک فرامی‌رسد. کتابخانه و موزه ملی ملک در ششم آبان ۱۳۹۸ خورشیدی به هشتاد و دومین سال‌روز وقف خود می‌رسد؛ حاج حسین آقا ملک، فرهنگ‌دوست و زمین‌دار بزرگ تاریخ معاصر ایران، در ششم آبان ۱۳۱۶ خورشیدی گنجینه‌ای بی‌همتا از نسخه‌های خطی و آثار تاریخی را که از ثروت موروثی پدری فراهم آورده بود، بر آستان قدس رضوی وقف کرد و وقف‌نامه‌ای استوار بر آن نوشت.

مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با فرارسیدن این دو مناسبت، از دوستداران فرهنگ و هنر و گردشگران رایگان میزبانی می‌کند. علاقه‌مندان و دوستداران فرهنگ و هنر از این‌رو می‌توانند در روزهای شنبه و دوشنبه چهارم و ششم آبان ۱۳۹۸ خورشیدی به مناسبت روز وقف و فرارسیدن هشتاد و دومین سال‌روز وقف کتابخانه و موزه ملی ملک به رایگان از کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه متعلق به آستان قدس رضوی به نشانی «میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» بازدید کنند. ساعت بازدید از این مجموعه، هر روز از شنبه تا پنج‌شنبه از ۸:۳۰ تا ۱۶:۱۵ (پنج‌شنبه تا ۱۵:۱۵) است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: موزه ملی ملک کتابخانه ملک روز وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش «شن ها مأمور خدا بودند» به مناسبت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور مسؤولین لشکری و کشوری فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت در سالن بین المللی خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این‌مراسم فردا سه‌شنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن بین المللی خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در ونک، بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو، رو به روی پارک طالقانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6084270 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • پذیرایی موزه‌های آستان قدس رضوی از بیش از ۴۳ هزار زائر داخلی و خارجی