Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-20@02:22:39 GMT

آغاز همایش «دین و جهان» در مسکو با حضور ایران

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۶۶۶۱

آغاز همایش «دین و جهان» در مسکو با حضور ایران

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  پنجمین همایش بین‌المللی «دین و جهان» که امسال به موضوع «دین و محیط زیست» پرداخته، با حضور مقامات، شخصیت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی از روسیه و نیز کشورهای مختلفی از جمله ایران، لبنان، سوریه، آلمان، صربستان و مقدونیه در مسکو برگزار شده است و به مدت دو روز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این همایش به ابتکار اتحادیه همکاری برای حفظ ارزش‌های سنتی معنوی «جهان مسیحیت» و با حمایت شهرداری مسکو در پایتخت روسیه آغاز شده است و حسین شیخ الاسلام، مشاور امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به نمایندگی از ایران در آن حضور دارد.

شیخ الاسلام طی سخنانی در این همایش دیدگاه دین اسلام و مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره اهمیت مسئله محیط زیست در زندگی معاصر و خطرات جدی پیش روی بشریت در این حوزه را تشریح و پیشنهاداتی را برای عبور از مشکلات کنونی در این عرصه ارائه کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سپاه به رژیم صهیونیستی، عظمت ایران را به جهان ثابت کرد 

حجت الاسلام محمد ایزدی امام جمعه موقت یزدان آباد و نماینده ولی فقیه درسپاه ناحیه رفسنجان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی گفت: تقوی در دنیا و آخرت باعث عزت و سعادت است. 

وی با اشاره به کاهش جمعیت افزود: تبعات کاهش جمعیت، اولینش سالمندی کشور ماست و اگر با همین وضع بگذرد، ۳۰ سال آینده ۳۲درصدجمعیت ما مسن است.

امام جمعه موقت یزدان آباد افزود: پیشرفت کشور در دست جوانان است و با سالمندی گرفتاری و بحران در همه عرصه‌ها از جمله مذهبی، پزشکی و... زیاد خواهد شد و کشور با چالش روبرو خواهد شد.

حجت الاسلام ایزدی تصریح کرد: متأسفانه در کلان شهرها به جای فرزندآوری، سگ پروری می‌کنند و از آن به عنوان فرزند نام می‌برند و حتی در این راه هزینه‌های کلانی صورت می گیرد که این کاردشمن است و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

وی بیان داشت: راهکار افزایش جمعیت طبق آیات قرآن توکل برخداست که خداوند می فرماید: "روزی خلق با من است" و حضرت محمد (ص) نیز می فرمایند: "نان را خدامی دهد و شما وسیله هستید"و راهکار دیگر الگو برداری از بزرگان و ازدواج آسان و بهنگام است.

امام جمعه موقت یزدان آباد با اشاره به حمله سپاه به رژیم کودک کش تروریستی گفت: این عظمت را جهان ثبت کرد و متوجه شد، ایران اسلامی قدرت و رهبری دارد و ازحق مشروع خود دفاع می‌کند و واقعاً تنبیه شد و این هشداری بود تا مواظب باشند و دست از پا خطا نکنند.

وی افزود: پادگانی که کنسولگری ما را زد، زدیم و ما فقط هشداری دادیم؛ چرا که آنها قبلا با عملیات طوفان الاقصی مبتذل شده بودند و این حمله برایشان تنها یک هشدار بود.

حجت الاسلام ایزدی تصریح کرد: به برکت رهبری فرزانه، ارتش، سپاه مقتدر و نیرو‌های دفاعی معادلات دشمن را بهم زدیم و این یک وعده صادق بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به روز زمین پاک اشاره کرد و گفت: درگذشته آبا و اجداد ما هم در اردیبهشت جشن اردیبهشتگان می‌گرفتند و معتقد بودند، زمین باید پاک نگهداشته شود.

حجت الاسلام ایزدی روز کارآفرینی را گرامی داشت و افزود: در دولت انقلابی کار و اشتغال زیادی انجام شده است و امیدواریم، بیکاری درجامعه که موحب نگرانی خانواده هاست، کاملاً برطرف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • حمله سپاه به رژیم صهیونیستی، عظمت ایران را به جهان ثابت کرد 
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم
  • نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران
  • مجموعه آثار ۱۵ جلدی همایش جهانی بقیع رونمایی شد
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • ۱۵ مجلد مجموعه آثار بقیع رونمایی شد
  • روز دوم هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • برگزاری سه کارگاه علمی تخصصی همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»