Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه مصوبات جلسه سران قوا به استحضار رهبری می‌رسد گفت: موضوع پالمرو سی اف تی در دو جلسه هماهنگی اقتصادی سرا قوا مطرح شده بود و اعضا بر اجرای آن تاکید داشتند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی ربیعی»، سخنگوی دولت، روز چهارشنبه در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در مورد افی تی اف و اینکه مورد تایید سران سه قوه و همچنین تایید رهبری قرار گرفته گفت: این موضوع در دو جلسه هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح شده بود و اعضا بر اجرای آن تاکید داشتند بنابراین این حرف، حرف درستی است و طبیعتاً مصوبات این جلسه به استحضار رهبری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در همین اندازه بگویم و فراتر نرویم که در آن جلسه مطرح شده است و مصوبات هم به استحضار رسانده شده است.

وی با بیان اینکه پالمرو سی اف تی برای ما مهم است، اظهار داشت: قبل از جلسه هیات دولت هم در این خصوص جلسه ای داشتیم. اگر در لیست سیاه قرار بگیریم تحلیل ما این است که تسلط اطلاعاتی بیگانگان بر ما بیشتر می‌شود برخلاف اینکه تصور می‌شود اگر ما بپیوندیم تسلط اطلاعاتی ما بیشتر می‌شود.

ربیعی افزود: وقتی در لیست سیاه قرار بگیریم حتی برای یک زندانی ایرانی در کشور دیگری بخواهیم برای مخارجش پول بفرستیم آن هم ردیابی خواهد شد.نپیوستن به افی تی اف باعث می شود که ما در موضع اتهام قرار بگیریم و از طرف دیگر اشراف آنها به ما بیشتر شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تحفظ هایی که در افی تی اف در نظر گرفته ایم هیچ مشکل امنیتی برای ما ایجاد نمی کند، گفت: ما در شبکه بین المللی مخابرات و عضو پروتکل های آن هستیم. منفعت ملی ما بیشتر در این است که این لوایح رد نشود و به این پروتکل ها بپیوندیم و بیخودی بهانه ندهیم.

وی یادآورشد: بعضی ها می‌گفتند که مگر شما را در لیست سیاه قرار دادند. شما مقاومت کنید شما را در لیست سیاه قرار نمی دهند. همین ها بودند که می گفتند مگر آمریکا از برجام خارج می‌شود دیدیم که خارج شد در قطعنامه‌ها هم همین استدلال بود.

ربیعی گفت: دولت معتقد است که در مقابل زورگویی مثل ترامپ که از برجام خارج شده است باید مقاومت کنیم البته ما باید مقاومت را جایی انجام دهیم که ارزش داشته و جای درست باشد. البته الان بحث مقاومت مطرح نیست چرا که ما در امر مقاومت حتماً پیشتاز هستیم و منافع ملی را بیشتر در نظر می گیریم و به این مساله اعتقاد داریم.

وی همچنین درباره بخشنامه ای در خصوص ممنوعیت استفاده از منشی زن در دولت گفت: هیچ بخش نامه ای از دولت برای منشی و این مسایل صورت نگرفته است. اصلاً ما در این دوران و عصر برگردیم بگوییم که جنسیت منشی چی باشد یا نباشد، درست است؟ خوشبختانه زنان هم در دانشگاه‌ها و هم در مناصب مدیریتی رشد کرده‌اند. این بخشنامه را از سمت دولت کاملاً تکذیب می کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری درباره بودجه و اینکه دولت می خواهد کشور را با مالیات اداره کند، و این موضوع نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده گفت: این نگرانی مردم است یا نگرانی تحلیلگران اقتصادی است چرا که یکی از نقدهایی که به اقتصاد ایران وارد می‌شود این است که می گویند که اقتصاد ایران با درآمدهای نفتی اداره می‌شود.

وی افزود: درآمدهای کشور با درآمدهای نفتی ترکیب شده بود که این اصلاً به عنوان بیماری اقتصاد ایران مطرح شده است البته این انتقاد و بیماری از زمانی که نفت در کشور استخراج شد و با زندگی مردم پیوند خورده است.

ربیعی ادامه داد: این تصمیم درستی است که بخواهیم کشور را بدون نفت اداره کنیم اما الان نمی توانیم به یکباره بگوییم همه کشور را می توانیم بدون نفت اداره کنیم.

سخنگوی دولت یادآورشد: این تصمیم که اداره دولت در بودجه جاری از نفت جدا شود و درآمدهای نفت به توسعه کشور پرداخته شود تصمیم درستی است و قطعاً آثار تورمی و مالیاتی نخواهد داشت چرا که آن اندازه که در بودجه برای درآمدهای نفتی پیش ینی می شود حتماً از طریق دیگر تامین می‌شود بنابراین این تصمیم به نفع اقتصاد ایران و نسل آینده است و به زندگی مردم هم فشاری وارد نخواهد کرد.

ربیعی همچنین در پاسخ به سوالی درباره آزاد شدن بخشی از منابع ارزی ایران در امارات گفت: من در این مورد اطلاعاتی ندارم اما بهبود روابط در کشورهای منطقه اتفاقی است که رخ می دهد.

وی خاطرنشان کرد: اخیراً هم دولت عربستان سعودی بحثی کردند، فارغ از آن دو موضوعی سلاح هسته ای و کمک ایران که به آنها اساساً ربطی ندارد و در حیطه آنها نیست که اعلام نظر کنند، استقبال می‌کنیم و قبلاً هم ما اعلام آمادگی کردیم و برای روابط دو جانبه و حفظ امنیت منطقه پیامهایی رد و بدل شده است و از این نوع حرف زدن ها استقبال می‌کنیم.

ربیعی همچنین درباره مصوبات جلسه امروز هیات دولت گفت: ۴ خط جدید به مترو اضافه خواهد شد و کمک همه جانبه در دولت مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفت. همچنین مقرر شد برای خرید ۶۳۰ واگن جدید مترو ۸۰۰ میلیون یورو از محل خط اعتباری فایناس چین اختصاص داده شود.

وی افزود: امروز همچنین دولت موافقت کرد یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو منتشر شود.این تصمیم کمک خواهد کرد حمل و نقل بهتری برای تهران داشته باشیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: در جلسه امروز ۷۷۴ میلیارد تومان برای جبران خسارات ناشی از سیل و زیرساخت بخش کشاورزی در نظر گرفته شد.همچنین ۱۵۰ میلیاردتومان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شد که واحدهای آموزشی خسارت دیده از سیل را بازسازی کنند.

‌به گفته ربیعی ۳۰ میلیارد تومان برای وزارت ورزش و جوانان که خسارات ناشی از سیل به زیرساخت های اماکن ورزشی اختصاص داده شد.

‌وی با اشاره به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی در جلسه امروز دولت یادآورشد: تورم مهرماه نقطه به نقطه ۲۸.۳ رسیده است که قبلاً تا ۵۲ درصد هم بالا رفته بود که روند کاهشی دارد و اقتصاددانان دولت اعلام کردند که روند کاهشی ادامه خواهد داشت.

‌سخنگوی دولت اظهار داشت: البته تورم ۱۲ ماهه با سرعت کمتری کاهش را نشان می دهد این رقم امروز ۴۰.۹ درصد است که در مهرماه ۴۱.۳ بوده است.

بیشتر بخوانید: استعفای اعضای دولت صحت ندارد راه‌اندازی کامل خطوط شش و هفت مترو تهران تا پایان سال 99/ تخصیص اعتبار برای جبران خسارت ناشی از سیل به وزارت ورزش

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علی ربیعی جلسه هیات دولت حاشیه هیات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی وزارت نفت را مکلف به ارائه برنامه خود جهت تحقق شعار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (هشتم فروردین ۱۴۰۳) هیات دولت با حضور خبرنگاران گفت: آقای رییس جمهور براساس شعار سال که رهبری مشخص فرمودند همه دستگاه ها و به ویژه وزارتخانه‌های تولید کننده کشور از جمله صنعت و معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و وزارتخانه‌هایی را که در حوزه های خودشان می توانند تولیداتی داشته باشند.

وی‌افزود: از جمله وزارت نفت را مکلف کرده اند که در بازه ای زمان بندی شده برنامه های خود را برای تحقق شعار سال هر چه سریع‌تر به معاون اول رییس جمهور ارائه کنند. به این منظور با دبیرخانه سازمان برنامه و بودجه کشور همکاری فرابخشی صورت بگیرد تا دستگاه ها تحقق شعار سال را از روز های ابتدایی سال جدید با جدیت پیش ببرند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: جلسه روز یکشنبه گذشته و جلسه امروز مصوباتی داشت که اطلاع رسانی خواهد شد که با توجه به ابلاغ کلیات بودجه ۱۴۰۳ در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲، امروز ضوابط اجرایی بودجه برای حوزه حقوق و دستمزد به تصویب هیات وزیران رسید که به صورت فوق العاده مورد رسیدگی فوری قرار گرفت.
در حال تکمیل

کد خبر 6063510

دیگر خبرها

  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • روایت روحانی از جلسه با فرماندهان سپاه در سال ۹۶
  • حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • رییسی وزارت نفت را مکلف به ارائه برنامه خود جهت تحقق شعار کرد
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین