Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@21:34:21 GMT

رونمایی از طرح عینک واقعیت افزوده سامسونگ

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۶۸۲۰

رونمایی از طرح عینک واقعیت افزوده سامسونگ

وقتی خبرگزاری‌ها در مورد ثبت اختراعات گزارش می‌دهند، معمولاً تمام تصاویری که مخابره می‌شود، تصاویری هستند که انگار با مداد روی کاغذ کشیده شده‌اند و شامل اشکال خطی هستند که یک تصویر کلی از آنچه که یک شرکت فناوری روی آن کار می‌کند به مخاطب ارائه می‌دهد.

اما این بار شرکت سامسونگ متفاوت عمل کرده است و یک تصویر گرافیکی سه بعدی از طرح هدست واقعیت افزوده(AR) خود منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته پایگاه "گلکسی کلوب" که اولین پایگاهی بود که این ثبت اختراع سامسونگ را فاش کرد، این هدست دارای صفحه نمایش‌های پروجکشن در هر لنز است. البته یک طرح دیاگرامی هم در کنار این تصویر منتشر شده است که سمت راست آن یک کابل نمایان است که هدف آن مشخص نیست.

اگرچه انتشار این تصویر سه بعدی از جانب سامسونگ غیر معمول است، اما به این معنی نیست که این شرکت حتما چنین دستگاهی را با همین مشخصات روانه بازار می‌کند.

اکثر شرکت‌های تولید گوشی‌های هوشمند از جمله سامسونگ و گوگل بعد از سال‌ها تلاش برای پیش بردن فناوری واقعیت مجازی به عنوان فناوری سرگرمی بزرگ بعدی از این کار دست کشیده‌اند. همین تابستان گذشته بود که گوشی نوت ۱۰ تبدیل به اولین پرچمدار سامسونگ شد که از هدست Gear VR این شرکت پشتیبانی نمی‌کند. این شرکت همچنین نسخه جدیدی از هدست Gear VR را از سال ۲۰۱۷ تاکنون عرضه نکرده است.

نکته قابل توجه این است که سامسونگ تنها شرکتی نیست که به نظر می‌رسد در حال کار روی هدست AR است. گفته می‌شود شرکت اپل نیز قصد دارد یک دستگاه واقعیت افزوده را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ راهی بازار کند. با این حال باید صبر کنیم و ببینیم آیا دستگاه‌های AR از دستگاه‌های VR موفق‌تر ظاهر می‌شوند یا خیر.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری سامسونگ واقعیت افزوده هدست عینک هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدست فدراسیون با سیستم VAR ست نمی‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، همانطور که عنوان شد روز گذشته محمدرضا منصوری با پایان دوران داوری خود با حضور در استودیو آنتن دقایقی مهمان ما بود و در خصوص مسائل مختلفی به گفتگو پرداخت.

یکی از بخش‌های گفتگوی شکل گرفته که مشروح آن را به طور کامل طی ساعات آتی خواهید دید مربوط به امکانات داوری در فوتبال ایران بود. محمدرضا منصوری با اشاره به این موضوع که برخی باشگاه‌ها در لیگ برتر سیستم رادیویی و هدست را خریداری کرده و پیش از بازی‌ها در اختیار تیم داوری قرار می‌دهند، به موضوع خرید دو دستگاه هدست نیز توسط فدراسیون فوتبال اشاره کرد.

کمک داور باتجربه فوتبال ایران که سابقه قضاوت در رویدادهای مهم جام جهانی، جام کنفدراسیون‌ها و همچنین المپیک را در کارنامه دارد، در این بخش به نکته عجیبی اشاره کرد و مدعی شد که یکی از سیستم‌های خریداری شده توانایی هماهنگی با سیستم VAR را ندارد و این جهت بلااستفاده خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اپل، سلطنت گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ را به سامسونگ واگذار کرد
  • هدست فدراسیون با سیستم VAR ست نمی‌شود!
  • ادامه اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دولتی در زنجان
  • شکایت برخی کاربران عینک ویژن پرو از سردرد و کبودی چشم
  • از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟ + علائم و درمان انواع آب مروارید
  • برنامه احتمالی سامسونگ برای معرفی محصولات ادامه ۲۰۲۴ و اوایل ۲۰۲۵ لو رفت
  • توقیف محموله عینک‌های قاچاق در بیرجند
  • فعالیت سامسونگ نکست در رژیم صهیونیستی متوقف شد
  • رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان
  • عوارض دردناک هدست اپل ویژن پرو صدای کاربران را درآورد