Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@16:04:27 GMT

هواشناسی: بارش ها شدت می گیرد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۶۸۳۹

به گزارش صدای ایران از ایسنا، صادق ضیائیان، اظهار کرد: براساس خروجی آخرین مدل‌های هواشناسی طی پنج روز آینده برای شمال غرب، غرب، برخی مناطق مرکز و جنوب غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی، زاگرس جنوبی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که طی این مدت برای استان‌های واقع در سواحل دریای خزر بارش باران رخ می‌دهد، تصریح کرد: همچنین برای ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی امروز و فردا (۱ و ۲ آبان‌ماه) شدت بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، البرز، قزوین، لرستان، استان مرکزی، غرب و جنوب غرب اصفهان و برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با اشاره به این‌که از ابتدای هفته آینده برشدت و گسترش بارش در مناطق ذکر شده افزوده می‌شود، اظهار کرد: همچنین امروز (۱ آبان‌ماه) در برخی مناطق جنوب کرمان، جنوب فارس و پاره‌ای از مناطق هرمزگان رشد ابر، رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی را به دنبال دارد.

ضیائیان با بیان این‌که طی امروز و روزهای پنج‌شنبه و جمعه (۲ و ۳ آبان‌ماه) علاوه بر مناطق فوق در جنوب غرب کشور رگبار باران، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: در این مدت وقوع گرد و خاک در استان‌های خوزستان، بوشهر و ایلام دور از انتظار نیست.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت‌: آسمان تهران فردا (۲ آبان‌ماه) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران همراه با رعد و برق با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۳ آبان‌ماه) نیمه ابری، گاهی بارش پراکنده همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: هواشناسی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش دما در خراسان رضوی/بارش‌های رگباری پیش بینی شده است

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: کاهش دما از بامداد امروز در خراسان رضوی آغاز شده است و میانگین دمای استان فردا جمعه نسبت به چهارشنبه هفته گذشته حدود ۱۳ درجه کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین بارش باران که از صبح امروز در نواحی شمالی استان آغاز شده است تا شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت و باران میهمان بیشتر نقاط خراسان رضوی خواهد بود.

وی عنوان کرد: بارندگی ها به دلیل کاهش دما در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف و باران خواهد بود و به دلیل رگباری بودن بارش ها امکان وقوع آبگرفتگی و رواناب در مناطق جنوبی استان دور از انتظار نخواهد بود.

آهنگرزاده خاطرنشان کرد: هم اکنون ایستگاه های قوچان، کلات و درگز میزبان بارش های بهاری هستند و به تدریج این بارش ها همه استان را فرا خواهد گرفت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی عنوان کرد: در شبانه روز گذشته، قوچان با ۲ و سرخس با ۳۱ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۶ تا ۲۳ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد هشت درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز از ۱۴ درجه فراتر نخواهد رفت.

دیگر خبرها

  • ورود موج جدید بارش برف و باران بهاری به اصفهان
  • کاهش دما در خراسان رضوی/بارش‌های رگباری پیش بینی شده است
  • بارش باران و برف در برخی استان های کشور
  • برف و باران نوروزی اصفهان را فرا می‌گیرد
  • موج جدید برف و باران بهاری اصفهان را فرامی‌گیرد
  • بارش باران و برف و وزش باد شدید در غرب و نوار شمالی
  • برف و باران مهمان استان‌های شمالی و غربی
  • بارش برف و باران در این استان‌ها
  • هشدار جدید هواشناسی؛ بارش برف و باران در تمام ایران
  • بارش برف و باران در تمام ایران / هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای این استان‌ ها