Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه "تایمز او ایندیا" روز چهارشنبه نوشت: دارمندرا پرادان وزیر نفت هند در سخنرانی خود در اجلاس سالانه همکاری راهبردی هند و آمریکا گفت در سال ۱۹-۲۰۱۸ ارزش کل واردات گاز ال ان جی و زغال سنگ هند از آمریکا ۷.۲ میلیارد دلار بوده است که این رقم تا پایان سال جاری ارزش این واردات به ۱۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افزایش واردات به دلیل گسترش ناآرامی های جغرافیایی و سیاسی، افزایش تولید نفت و گاز آمریکا، نیاز هند به انرژی و همچنین علاقه دو کشور به گسترش روابط دوجانبه در زمینه انرژی بوده است.

آمریکا در سال ۲۰۱۶ قرارداد همکاری راهبردی در زمینه انرژی را با هند امضا کرد و به این ترتیب توانست یک بازار بزرگ برای گاز ال ان جی خود به دست آورد.

از سوی دیگر گسترش روابط در زمینه انرژی با آمریکا بخشی از طرح هند برای کاهش وابستگی به نفت کشور های خاورمیانه است. اکنون ۶۵ درصد از نفت مورد نیاز هند از منطقه خاورمیانه تامین می شود.

حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی و کاهش بیش از نیمی از تولید نفتی این کشور و همچنین افزایش قیمت نفت به دلیل ناآرامی های خاورمیانه سبب شد هند به عنوان کشوری که ۸۲ درصد از نیاز خود به نفت را از طریق واردات تامین می کند، به دنبال منابع جدید انرژی باشد.

شرکت "گیل" اولین شرکت هندی بود که در سال ۲۰۱۳ یک قرارداد ۲۰ ساله برای واردات گاز شل آمریکا را امضا کرد. اکنون این شرکت دارای قرارداد با آمریکا برای واردات ۵.۸ میلیون تن گاز از این کشور می باشد.

افزایش قیمت نفت در بازار های جهانی به معنی افزایش قیمت سوخت در بازار های داخلی هند است. در ماه های پایانی سال میلادی گذشته قیمت بنزین و گازوئیل در هند به شکل بی سابقه ای افزایش یافت.

مجموع تقاضای نفت خام هند حدود ۴.۶ میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد. این کشور جنوب آسیا به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری بسیار به انرژی احتیاج دارد.

آژانس بین المللی انرژی برآورد کرده است تا سال ۲۰۴۰ هند یک چهارم از انرژی تولیدی جهان را مصرف خواهد کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند نفت و گاز ایالات متحده آمریکا نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد

فریدالدین نصریوف سفیر ازبکستان در بوشهر با اشاره به توسعه ارتباط ازبکستان با جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف اظهار داشت: ارتباط تجاری، اقتصادی، سیاسی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان توسعه یافته است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار رئیس جمهوری ایران و ازبکستان گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر گسترش همکاری‌ها، مشارکت فعالان بخش خصوصی و افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور تأکید کردند.

وی از افزایش حجم مبادلات تجاری ایران با ازبکستان خبر داد و بیان کرد: حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان سال گذشته به ۵۰۰ میلیون دلار رسید و امسال به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

نصریوف، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو را فرصت مهمی در توسعه مبادلات تجاری نام برد و گفت: هدف سفر به استان بوشهر توسعه روابط اقتصادی و تجاری ازبکستان با این استان است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با استان بوشهر در دستور کار قرار دارد گفت: اکنون میزان مبادلات تجاری ازبکستان با کشور‌های افغانستان یک میلیارد، روسیه ۱۰ میلیارد و چین ۱۰ میلیارد دلار است.

استاندار بوشهر نیز در نشست با سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان بوشهر اظهار داشت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی نیز دارای ظرفیت بالایی است.

احمد محمدی زاده، تولید ۴۰ نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان بوشهر ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این دو محصول، بازار خوبی در ازبکستان دارد.

وی با تاکید بر آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌تواند در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • تاثیر دلار تلگرامی روی کالاهای وارداتی چه قدر است؟
  • برنت ۸۹ دلار و ۴۲ سنت شد
  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹