Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:55:56 GMT

کوچکترین حسگر عکاسی دنیا ابداع شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۶۸۷۷

کوچکترین حسگر عکاسی دنیا ابداع شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، شرکت اومنی ویژن رکورد ساخت کوچکترین حسگر عکاسی را به نام خود ثبت کرده است.  اندازه این حسگر نیم میلیمتر مربع است و به گفت محققان تاثیر مهمی بر فناوری های تصویربرداری پزشکی خواهد داشت.

به طور معمول عمل جراحی روی بخش های کوچک بدن انسان مانند گوش و حلق و بینی، قلب، ستون فقرات، سیستم اعصاب  و غیره  بدون دوربین انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در برخی موارد پزشکان از فایبراسکوپ استفاده می کنند که کیفیت آن چندان مناسب نیست.

دلیل این امر آن است که دوربین های فعلی بسیار بزرگ هستند و اندوسکوپ های چندبار مصرف نیز  هزینه زیادی دارند.

اما حسگر کوچک اومنی ویژن در ماژول های دوربین ۰.۶۵در ۰.۶۵ میلیمتر کارایی دارد و تمام این مشکلات را حل می کند. این حسگر زاویه دید۱۲۰ درجه و محدوده فوکوس ۳تا۳۰ میلیمتر دارد.

با کمک چنین حسگری می توان تصاویری با وضوح ۲۰۰ در ۲۰۰ پیکسل ثبت کرد.  مصرف انرژی آن نیز بسیار اندک است و بیشتر از ۲۵ میلی وات نخواهد بود.

این سنسور تنها دوربین مبتنی بر فناوری COT است که از نورپردازی BSI بهره می برد. در واقع چینش لایه ها به گونه ای است که نور پس از فیلتر رنگ ابتدا به لایه اصلی رسیده و در نتیجه تصویر روشن تری خواهیم داشت. BSI نه تنها حساسیت تصویر را بهبود می بخشد بلکه حرارت ناشی از LED را نیز کم می کند.

کد خبر 4754479 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: نوآوری تجهیزات پزشکی دوربین فناوری نانو فناوری فضایی اربعین 98 نوآوری شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی امنیت اطلاعات فضانوردان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی موبایل پهپاد ماهواره فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل

رسول سیفی گفت: با راه‌اندازی کامل این طرح در ماه‌های آینده، مشکلات کیفی آب آشامیدنی اردبیل تا حد قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به احداث آبگیر در سد یامچی اردبیل افزود: طرح احداث آبگیرهای سد اردبیل و تاسیسات وابسته از اوایل دهه‌ ۹۰ آغاز شده و تاکنون بالغ بر یک هزار میلیارد ریال در قالب طرح‌‎های گوناگون زیر مجموعه این طرح هزینه شده است.

به گفته او، اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح در سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۹۰۰ میلیارد ریال برآورد گردیده است.

سیفی همچنین افزود: محور اصلی خط دوم انتقال آب، مربوط به احداث برج آبگیر در کنار سد یامچی است که دهانه‌های آبگیر و خطوط آب‌آور این سازه، آب را از عمق مورد نظر در مخزن سد برداشت نموده و از طریق کانال آب‌آور در نهایت به تصفیه‌خانه اردبیل انتقال می‌دهد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: علاوه بر خط جدید، خط قبلی نیز به‌صورت فعال مورد استفاده قرار گرفته و در آینده پس از اصلاح تمام موارد جزئی فنی و مهندسی، انتقال آب فقط از طریق خط جدید انجام خواهد شد.

سیفی از تست اولیه خط دوم انتقال آب از سد یامچی خبر داد و گفت: با هدف ارتقا کیفیت آب آشامیدنی شهر اردبیل، تست اولیه خط دوم انتقال آب از سد یامچی به تصفیه خانه آب شرب شهر اردبیل با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت.

او افزود: افتتاح خط دوم انتقال آب می‌تواند اجازه انتخاب از با کیفیت‌ترین لایه مخزن را در اختیار ما قرار داده و به تبع آن مواد شیمیایی و ضدمیکروبی کم‌تری نیز در تصفیه خانه آب مورد استفاده قرار گرفته و در نهایت سلامت آب آشامیدنی مرکز استان را به میزان قابل توجهی ارتقا دهد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: در این عملیات، خط دوم انتقال آب از سد یامچی به تصفیه‌خانه اردبیل زیر بار قرار گرفته و ضمن استحصال آب از دهانه‌ سوم آبگیر سد که نزدیک‌ترین دهانه به تراز سطح آب دریاچه در حال حاضر است، آغاز شد.

سیفی اظهار کرد: این فرآیند در فاز نخست موجب جایگزینی بیش از ۳۵ درصد آب استحصالی از پایین‌ترین تراز آبگیری سد با آب ترازهای بالاتر شده و موجب کاهش هزینه‌های تصفیه‌ و بهبود کیفیت آب شهر اردبیل خواهد شد

او ضمن ارایه توضیحاتی پیرامون وضعیت کیفی و زیست‌محیطی سد یامچی اردبیل بیان کرد: لایه‌بندی حرارتی مخزن سد یامچی معمولا با شروع فصل بهار و گرم شدن آب و هوا و جذب انرژی خورشیدی شروع شده و در فصل تابستان شدت بیشتری یافته و هر لایه حرارتی نیز معمولا خصوصیات کیفی متفاوتی از سایر لایه‌ها داشته و این لایه‌بندی به کیفیت آب هر لایه مورد نظر تاثیر مستقیمی دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • سفر به ایران قدیم؛ لشکر شاه با کوچکترین خط می‌توانست از هم بپاشد
  • عکاسی باورنکردنی از سر شاپرک (عکس)
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!
  • اولین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری
  • ابداع باتری سدیمی جدیدی که در چند ثانیه شارژ می‌شود