Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار ایوب سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین آمارها و عملکرد پلیس درباره اربعین اظهار کرد: الحمدالله همه چیز به خوبی تمام شد یعنی واقعیت این است که بهتر از این نمی‌شد که بخواهیم به مردم خدمت دهیم، ماموریت پلیس در اربعین هم با سرعت و سهولت انجام شد و هم با امنیت.

وی افزود: سرقت یکی از نگرانی‌های ما بود، در استان خوزستان در این یک ماه و نیم تنها ۳۹ مورد سرقت داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بقیه شهرهای مرزی هم آمار به همین ترتیب کمتر از سال های قبل بود.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: هم جمعیت را توانستیم خوب هدایت کنیم و هم جلوی کارهای خلاف را گرفتیم. تمامی نیروهای پلیس در داخل کشور در این موفقیت سهیم بودند.

به کارگیری ۱۸۰۰ گشت انتظامی و ۱۵۰۰ گشت راهور

سردار سلیمانی در تشریح تعداد مامورانی که امینت مراسم اربعین را بر عهده داشتند، گفت: بیش از هزار و ۸۰۰ گشت انتظامی در همه جاهایی که مردم برای خروج از کشور اعم از شهرهای مرزی و اعم از محورها به کار گرفتیم و همچنین هزار و ۵۰۰ گشت راهور هم به کار گرفته شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نسبت به سال گذشته تخلفات کمتر شده یا خیر، اظهار کرد: امسال آمار وقوع جرم خیلی از سال قبل بهتر شده بود. واقعیت این است که جمعیت هم تقریباً دو برابر سال قبل بود و می‌توانست آمار تخلفات بیشتر هم شود. 

جانشین فرمانده ناجا بیان کرد: سال گذشته از اول محرم حدوداً ۳ و نیم میلیون جمعیت داشتیم که از مرز خارج شدند و از اول صفر حدود سه میلیون نفر داشتیم. 

هیچ راهبندان و گره ترافیکی در محورهای کشور در ایام اربعین نداشتیم

سردار سلیمانی افزود: اما امسال تنها از اول محرم تا ۲۰ صفر یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از کشور خارج شدند. یعنی جمعیت ما نزدیک به دو برابر شده است ولی در عین حال حتی راهبندان سال گذشته هم نداشتیم. به جز یک تریلی که جاده را قیچی کرده بود و دو الی سه ساعت در مسیر ایلام افراد معطل شده بودند هیچ گره ترافیکی هم نداشتیم. 

وی ادامه داد: داخل مرز هم تجمع جدی نداشتیم چون در هر سه ثانیه پاسپورت را کنترل می‌کردیم و زائر از مرز رد می شد. این وضعیت چه در رفت و چه در برگشت وجود داشت یعنی افراد متوقف پشت دستگاه نمی‌مانند. 

جانشین فرمانده در پاسخ به این سوال که چرا افرادی که می خواستند از مرز خارج شوند بازرسی بدنی نمی شدند و وسایلشان هم از ایکس ری رد نمی شود، گفت: افراد و وسایل را رندومی از ایکس ری رد می کردند. اگر همه را می‌خواستیم از گیت و ایکس ری عبور دهیم زمان طولانی‌تری می‌طلبید. 

پلیس‌های لباس شخصی برای حفظ امنیت در مبادی خروجی کشور در بین مردم حضور داشتند

سردار سلیمانی گفت: البته راه های دیگری که برای جبران کمبود گیت ها درنظر گرفته بودیم به عنوان مثال در مهران ده‌ها پلیس در هر شیفت داشتیم که با لباس شخصی بین مردم بودند و اگر مورد مشکوکی را می دیدند به ۸-۷ گیتی که برای افراد خاص در نظر گرفته بودیم هدایت می کردند.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: اگر می‌خواستیم در روز ۲۵۰ هزار نفر را از مرز مهران عبور دهیم ابتدا باید ۵۰ ایکس ری آنجا تعبیه می‌کردیم و زمان اجازه چنین کاری را نمی‌داد.

وی ادامه داد: حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار برگه تردد چاپ کردیم و دولت عراق هم برگ ترد را قبول کرده بود ، اینکه برخی زائرانی که برگ تردد داشتند و در عراق نتوانستند برخی خدمات در مبادی ورودی حرم ها را دریافت کنند را دولت عراق باید پاسخ دهد که چرا با تولیت هماهنگ نکرده اند چرا که با دولت عراق تفاهم‌نامه امضا کردیم که در تمام مبادی این کشور، برگ تردد را به عنوان سند رسمی قبول کنند.

کد خبر 4754501 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا اربعین حسینی اربعین 98 اربعین حسینی شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش نیروی انتظامی سازمان حج و زیارت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه بهزیستی ناجا آتش نشانی کمیته امداد امام خمینی نجف اشرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند نزولی قیمت طلا

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته افت ۸۹۶ هزار تومانی داشت و به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۷۸۴ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی دیروز، ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۲۵ میلیون تومان و ربع سکه با افت ۵۰۰ هزار تومانی به ۱۵ میلیون تومان به فروش رفت.

قیمت سکه گرمی ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به روز گذشته ۲۰۰ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۶۳ هزار و ۲۰۰ تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی دیروز ۱۱۳ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز هم مانند روز گذشته افت ۴۵ دلاری به ۲ هزار و ۳۰۲ دلار رسید. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد