Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@17:08:43 GMT

قرائتی: نیازمند کودتایی برای اصلاح کتب درسی هستیم

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۶۹۶۸

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، امروز یکم آبان‌ماه، در پنجمین اجلاس سراسری نماز در خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکل امروز دنیا علم نیست بلکه اخلاق است، افزود: آمریکا بی‌سواد نیست بلکه بی اخلاق است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه خداوند در قرآن در موضوع اخلاق ۱۱ بار قسم خورده است، بیان کرد: اگر مهارت وجود نداشته نباشد، شغل، پول، ازدواج، خانه و زندگی نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرائتی ادامه داد: افتخار جمهوری اسلامی به معنویت است، در غیر این صورت انرژی هسته‌ای، پیشرفت‌های علمی و فناوری و تکنولوژی در همه دنیا وجود دارد.

وی افزود: در کتاب‌های آموزشی آموزش و پرورش اصلاحات کافی وجود ندارد و لازم است کودتایی در این خصوص انجام شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: علم باید در گام اول مفید باشد چراکه بسیاری از مطالبی که در دانشگاه و مدرسه به افراد آموزش داده می‌شود، تنها اطلاعات است.

قرائتی با بیان اینکه علم باید همراه با هنر باشد، افزود: حوزه و دانشگاه فعلی پاسخگوی نیازهای ما نیست.

وی ادامه داد: در جامعه مشکل کمبود دکتر و مهندس نداریم، بلکه مشکل این است که مردم در فکر آزاد نیستند بلکه گرفتار قالب‌هایی هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: معلمان و مربیان باید توجه کنند که آنچه آموزش می‌دهند دردی از جامعه دوا کند و یا گرهی از کار افراد بگشاید.

قرائتی اظهار کرد: باید مرز تحول تعیین شود چراکه افرادی که برنامه‌ریزی می‌کنند بر اساس اندیشه خود برنامه ریخته‌اند.

وی با بیان اینکه بی‌مهارتی تبعات سیاسی دارد چراکه جوان بیکار عقده‌ای شده و با نظام و مردم مشکل پیدا می‌کند، افزود: امروزه بسیاری از سنت‌ها مانع ازدواج شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر توجه به قرآن در کنار تحصیلات، تصریح کرد: متاسفانه قرآن و نهج‌البلاغه را به خوبی درک نکرده‌ایم.

قرائتی با بیان اینکه روحانیون نباید به سخنرانی و تبلیغ روی منبر قانع شوند و باید به تبلیغات تن به تن نیز توجه کنند، افزود: مسجد موفق مکانی است که از جوانان پر شود.

وی خاطرنشان کرد: ما دستمان از اسلام خالی است و اسلام را کامل درک نکرده‌ایم و باید در این زمینه بیشتر کار شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک قهرمانی درسی برای فرهنگ هواداری/ استقلال و پرسپولیس از بایرن مونیخ بزرگ‌تر هستند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بایرن مونیخ در اقدامی جالب توجه و پند آموز قهرمانی لورکوزن در آلمان را تبریک گفت. مونیخی‌ها ۱۱ سال قهرمان بوندس‌لیگا شده بودند و لورکوزن توانست سنت شکنی کرده و به قهرمانی‌های پی در پی پرافتخارترین تیم آلمان پایان دهد.

از طرفی این اولین قهرمانی لورکوزن در بوندس‌لیگا بود. تیمی که با ژابی آلونسو واقعاً هنرنمایی کرده و هفته‌های متمادی در فوتبال آلمان بدون شکست باقی ماند. بعد از قهرمانی سزاوارانه لورکوزن باشگاه بایرن مونیخ در اقدامی جالب این قهرمانی را به رقیب خود تبریک گفت تبریکی که می‌تواند برای تمام باشگاه‌های ما یک درس بزرگ تلقی شود.

مونیخی‌ها البته از فضای مجازی و توهین‌های احتمالی هوادارانشان نترسیدند که تبریک گفتند. در ایران اما واقعاً فرهنگ چنین کارهایی وجود ندارد و اگر به فرض دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قهرمانی را به رقیب دیرینه خوئ تبریک بگوید با موج عظیم حملات هواداران خود مواجه خواهد شد.  اینجا این سوال ایجاد می شود که استقلال و پرسپولیس از بایرن مونیخ بزرگ تر و مطرح تر هستند؟ در واقع فرهنگ هواداری در آلمان با ایران متفاوت است و بیشتر از باشگاه بایرن مونیخ باید به هواداران این تیم آفرین گفت که مشکلی با قضیه تبریک گفتن به تیم رقیب ندارند.

در فوتبال اروپا بارها بارها شاهد بوده‌ایم که تیم‌ها برای قهرمان تونل افتخار می‌زنند و هیچ مشکلی هم بابت این قضیه وجود ندارد اما اصل ماجرا این است که فرهنگ فوتبال در اروپا با ایران فرق می‌کند و متاسفانه در ورزشگاه‌های خودمان و فضای مجازی شاهد مسائلی هستیم که اصلاً انتظار تبریک گفتن به رقیب و زدن تونل افتخار را نداریم! کافی است رفتارهای برخی از مربیان و مصاحبه‌های آنها را ببینید و یا سری به پیج‌های هواداری در فضای مجازی بزنید تا با ما هم عقیده شوید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله به اسرائیل درسی تنبیهی و تاریخی برای این رژیم بود
  • (تصاویر) عکسی تلخ از محسن قرائتی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴
  • تبریک قهرمانی درسی برای فرهنگ هواداری/ استقلال و پرسپولیس از بایرن مونیخ بزرگ‌تر هستند؟
  • تلاش برای تولید نان کامل/ سیستم آسیابانی نیازمند اصلاح است
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • نیروهای مسلح درسی فراموش‌نشدنی به اسرائیل دادند
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • آموزش نماز به کودکان نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده