Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@10:16:28 GMT

علائم دیابت چیست؟

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۷۰۶۵

بیش از 86 میلیون از افراد بالای 20 سال در ایالات متحده امریکا در مرحله پره دیابت یا همان پیش دیابت هستند؛ یعنی قند خون آنها بالاتر از سطح نرمال است ولی در حدی بالا نیست که بتوان آن را دیابت در نظر گرفت.

در اینجا 6 علامت خاموش پیش دیابت که به اندازه دیابت شیرین نیست ولی خود عامل خطر بزرگی به شمار می آید، معرفی شده است:

پوست تیره: محققان کلینیک مایو اعلام کردند که اگرچه پیش دیابت همیشه نشانه های آشکاری ندارد، یک عامل خطر آن، بروز تکه های تیره روی پوست گردن و مفاصل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت به عنوان آکانتوز نیگریکانس شناخته شده است؛ یعنی تیره و ضخیم شدن بخش هایی از پوست. البته این وضعیت می تواند نشانه دهنده یک تومور سرطانی در ارگان های داخلی بدن نیز باشد و به هر حال باید به طور کامل توسط پزشک تحت بررسی قرار گیرد.

عدم ورزش: عدم فعالیت بدنی می تواند به اختلالات روانی از جمله افسردگی پیوند داده شود اما به دلیل شروع مقاومت به انسولین در افراد در مرحله پیش دیابت، میل به فعالیت بدنی کمتر می شود. این در حالی است که ورزش منظم خطر ابتلا به دیابت را تا 70 درصد نسبت به افراد غیر فعال کاهش می دهد. سعی کنید 30 دقیقه فعالیت بدنی روزانه را برای 5 روز در هفته انجام دهید. می توانید این 30 دقیقه فعالیت بدنی را به دوره های زمانی کوتاه تر تقسیم کنید: برای مثال 3 دوره 10 دقیقه ای. فعالیت بدنی ای را انتخاب کنید که از آن لذت می برید.

کمبود خواب: در حالی که گاهی اوقات پیش دیابت علائمی از جمله خستگی را به همراه دارد، کسانی که کمتر از 6 ساعت خواب در شبانه روز دریافت می کنند، در معرض خطر بالاتر ابتلا به پیش دیابت هستند. در یک مطالعه جدید محققان دانشگاه شیکاگو متوجه شدند که چگونه کم خوابی می تواند سبب ابتلا به شرایط پیش دیابت در مردان جوان سالم شود. محققان در این مطالعه متوجه شدند که کم خوابی مداوم موجب افزایش سطح اسید چرب در خون می شود.

افزایش سطح اسید چرب سوخت و ساز چربی را مختل و توانایی انسولین را برای تنظیم مناسب قند خون از بین می برد و در نتیجه منجر به ابتلا به دیابت می شود. قطع کافئین در بعد از ظهر، خاموش کردن وسایل الکترونیکی یک ساعت قبل از خواب، عدم استعمال سیگار و یا خوردن خوراکی های سرپایی در شب برای جلوگیری از بروز بی خوابی موثر است.

تاری دید: تاری دید اگرچه می تواند نشانه ای از مشکلات سلامتی از جمله گلوکوم و حتی مولیتپل اسکلروزیس باشد، اما یکی از نشانه های هشداردهنده ابتلا به پیش دیابت نیز هست. بالا و پایین رفتن ناگهانی قند خون ( که در کسانی که پیش دیابت دارند شایع است ) می تواند قابلیت تمرکز چشم را بهم بزند و باعث تاری دید شود. تاری دید به محض اینکه سطح قند خون به حالت طبیعی بازگردد از بین می رود. هر گونه تغییرات بینایی از جمله تاری دید باید توسط پزشک به طور کامل بررسی شود.

افزایش تشنگی: یکی از شناخته شده ترین علائم پیش دیابت و دیابت است، تشنگی بیش از حد در جواب قند اضافی موجود در خون اتفاق می افتد. بدن میخواهد قند اضافی را به صورت ادرار خارج کند، به همین دلیل مجبورتان می کند بیش از حد معمول آب بنوشید. به همین دلیل دائم احساس تشنگی می کنید.

زخمی که دیر خوب می شود: اگر شما دچار کبودی و یا زخمی شده اید که دیر از بین می رود، باید بدانید که می تواند نشانه هشدار دهنده پیش دیابت باشد. قند خون بالا گردش خون را کند می کند، به همین دلیل طول می کشد تا پوست بتواند خود را ترمیم کند. این وضعیت حتی باعث رشد باکتری ها و قارچ می شود، که به معنای دوباره عفونت کردن است مخصوصا روی پوست.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Fux برچسب ها: دیابت ، بیماری ، امریکا

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دیابت بیماری امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سامسونگ در حال آماده‌شدن برای رونمایی از گجت پوشیدنی جدید خود در تابستان است و هوش مصنوعی احتمالاً نقش اصلی را در شکل‌دهی به تجربه‌ی کاربران خواهد داشت.

دکتر هان پاک، رئیس تیم سلامت دیجیتال سامسونگ، اخیراً در جلسه‌ای با اعضای مشاوره‌ی پزشکی و گروه تحقیقات هوش مصنوعی این شرکت، درباره‌ی نقش هوش مصنوعی گجت‌های پوشیدنی در بهبود وضع سلامتی کاربران هم‌اندیشی کرد.

میونگ جین چونگ، مدیر مرکز تحقیقات هوش مصنوعی سامسونگ، توضیح داد که داده‌های طولانی‌مدت جمع‌آوری شده از گلکسی رینگ یا ساعت هوشمند سامسونگ می‌توانند برای درک بهتر وضع جسمانی و تاریخچه‌ی بیماری کاربر مفید باشند. او اعتقاد دارد که آینده‌ی هوش مصنوعی این است که اطلاعات گسترده‌ای را از زندگی روزمره‌ی فرد استخراج کند و بینش عمیقی از سلامت او ارائه دهد.

دکتر مایکل بلوم، فوق تخصص قلب و عروق، اعلام کرد که مانیتورینگ مداوم می‌تواند ابزار مهمی در شناسایی زودهنگام و پیش‌بینی بیماری‌های احتمالی باشد. فشار خون بالا و فیبریلاسیون دهلیزی مسائلی با خطر بالا هستند که می‌توانند از طریق مداخلات نسبتاً ساده مدیریت شوند.

دکتر بلوم می‌گوید که ساعت‌های هوشمند می‌توانند به پزشکان کمک کنند تا مشکلات پایه‌ای را که ممکن است به بیماری‌های حاد منجر شوند، بهتر مورد بررسی قرار دهند و هوش مصنوعی می‌تواند داده‌ها را به توصیه‌های عملی و قابل اجرا تبدیل کند.

دکتر دیوید کلوناف، رئیس مؤسسه‌ی تحقیقات دیابت در مرکز پزشکی میلز-پنینسیولا، گفت که مانیتورینگ گلوکز برای مدیریت دیابت و برای افرادی که دیابت ندارند، اما می‌خواهند به سبک زندگی سالم‌تری روی بیاورند، رایج‌تر شده است. ترکیب ابزار‌های پوشیدنی و هوش مصنوعی می‌تواند درک دقیق‌تری از سلامت متابولیکی ارائه دهد و فرصت‌هایی برای بهبود کلی سلامت و ورزش را فراهم کند.

مشخص نیست که گلکسی واچ ۷ یا حلقه‌ی هوشمند گلکسی رینگ چه امکاناتی ارائه خواهند داد، اما این مصاحبه‌ها نشان می‌دهند که سامسونگ امکانات سلامتی‌محور مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به دستگاه‌های پوشیدنی خود وارد خواهد کرد.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید
  • خطر ابتلا به دیابت چه کسانی را تهدید می‌کند؟/ آب آشامیدنی قاتل دیابت