Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مشایخی ظهر چهارشنبه در همایش بزرگداشت هفته بیمه سلامت در استان بوشهر اظهار داشت: سالانه ۲۰ میلیون دفترچه در سازمان بیمه سلامت چاپ می‌شود که با احتساب جلد شمار برگ‌های این دفترچه به حدود ۶۰ برگ می‌رسد.

وی تصریح کرد: این ۲۰ میلیون دفترچه سالانه علاوه بر حجم عملیات بالا برای ثبت، انبار و نگهداری آن‌ها تنها ۱۲ میلیارد ریال هزینه تأمین کاغذ دارد که با اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک این هزینه حذف‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسخه‌نویسی الکترونیکی از وقوع خطاهای تجویز نیز جلوگیری می‌کند

مشایخی با بیان اینکه امروز حوزه الکترونیک سلامت در حال تحول اساسی است که نسخه‌نویسی الکترونیکی یکی از این دستاوردهاست عنوان کرد: در نسخه‌نویسی کاغذی شاید تجویز برخی داروها نیاز به هشدارهایی داشته باشد که در این فرایند قابل‌تشخیص نباشد ولی نسخه‌نویسی الکترونیکی از وقوع خطاهای تجویز نیز جلوگیری می‌کند.

مدیرکل دفتر تحول اداری و نوسازی سازمان بیمه سلامت گفت: در قبال حجم بالای بیماران به پزشکان خطای تجویز پزشک اندک و غیرقابل‌اغماض است که با نسخه‌نویسی الکترونیک همین خطاهای اندک نیز اتفاق نمی‌افتد.

مشایخی ادامه داد: با تکمیل طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی اگر به واسطه شرایط بیمار و یا تداخل دارویی نیاز به هشدارهایی باشد نسخه‌نویسی الکترونیکی این هشدار را می‌دهد تا تجویز دارو خطا صورت نگیرد.

وی اظهار داشت: سلامت یکی از حوزه‌های مهم در حوزه اجتماعی است زیرا با ارتقا سلامت منجر به نشاط اجتماعی، سرمایه اجتماعی، عدالت اجتماعی و توسعه پایدار شاهد خواهیم بود.

در این همایش شماری از فعالان حوزه سلامت استان بوشهر تجلیل شدند.

کد خبر 4754497

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت نسخه الکترونیک بوشهر اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین شهرکرد سانحه تصادف شیراز استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی اختلال در سامانه الکترونیک بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، چند روزی ازبروز  اختلال در سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت به دلیل آنچه این سازمان بیمه گر ارتقای زیر ساخت های سامانه عنوان می کند می گذرد.

  تداوم اختلالات سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت،علاوه بر بیماران  پزشکان را نیز با مشکلاتی مواجه کرده است.

 بنابر اعلام مسئولان ، به دلیل رشد ورودی سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت در کنار لزوم ارائه خدمات جدید بیمه ای، تقویت زیرساخت و نحوه ارائه خدمت این سامانه را ضروری کرده است .

 از این رو در روزهای اخیر و پس از بررسی های متعدد صورت گرفته توسط تیم های فنی، تصمیم به جابجایی بستر سامانه و ارتقاء و بروز رسانی سیستم نسخه نویسی الکترونیکی گرفته شد.

 این امر موجب بروز اختلال در روند صدور نسخه الکترونیک بیمه سلامت شده است.

  از   اهداف این ارتقاء بهبود امنیت اطلاعات سلامت مندرج در پایگاه های داده، بهبود فرآیند پشتیبانی از نسخه نویسی الکترونیکی (نظیر سرعت بالاتر، کاهش اشکالات فرآیندی و توسعه زیرساختی)  است و انتظار می رود با اجرایی شدن این تغییرات، سرعت پاسخگویی در انجام فرآیندها افزایش بیابد.

 

دیگر خبرها

  • رفع اختلال سامانه نسخه نویسی الکترونیک
  • بررسی اختلال در سامانه الکترونیک بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل
  • رفع اختلال سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی به دلیل ارتقاء سامانه
  • ارتقای سامانه نسخه نویسی الکترونیکی برای پاسخگویی سریعتر