Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه صداوسیما از برنامه‌ریزی و راه‌اندازی انجمن خبرنگاران علم جهان اسلام خبر داد و گفت: در کنار نشست‌های استپ، نشستی ویژه خبرنگاران علم خواهیم داشت. به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، شهاب اسفندیاری، رییس دانشگاه صداوسیما و دبیر کمیته ارتباطات علم نشست استپ در کنفرانس خبری ششمین نشست استپ بیان کرد: برنامه ارتباطات علم این نشست ۱۹ آبان در دانشگاه صداوسیما برگزار خواهد شد که در این برنامه ۹ مهمان از ۷ کشور‌های اسلامی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دبیر علمی کمیته ارتباطات علم نشست استپ ادامه داد: نقش ارتباطات علم دل پیوند جامعه و علم، مستندسازی علمی و تجارب مستندسازان ایران، توسعه شبکه‌های علمی، نقش روابط عمومی دانشگاه‌ها در ارتباطات علم و مدل‌ها و روش‌های خبرنگاری علمی از جمله محور‌های مورد بررسی نشست استپ در این دانشگاه است.   اسفندیاری از برنامه ریزی و راه اندازی انجمن خبرنگاران علم جهان اسلام خبر داد و افزود: در کنار نشست‌های این رویداد، نشستی ویژه خبرنگاران علم خواهیم داشت که امیدواریم منجر به راه اندازی انجمن خبرنگاران علم کشور‌های اسلامی شود.

در ادامه این برنامه مهدی صادقی، رییس دانشکده اقتصاد و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق (ع) اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های جهان اسلام د. رعرصه دیپلماسی علم و فناوری استفاده کنیم و نشستی که برای روز ۱۹ آبان ماه در دانشگاه امام صادق برنامه ریزی شده با هدف تامین مالی علم و فناوری است.

صادقی بیان کرد: از آنجایی که جایزه مصطفی (ص) نمی‌تواند به بودجه دولتی متکی باشد باید برای تامین این جایزه برنامه ریزی شود لذا در حال حاضر برای تامین مالی از طریق صندوق نیکوکاری و سایر صندوق‌ها بهره گرفته می‌شود و وابستگی مالی جایزه به دپلت تقریبا به صفر رسیده است.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای تاسیس صندوق وقفی علم و فناوری در جهان اسلام عنوان کرد: برای توسعه فعالیت‌های جایزه مصطفی (ص) در نظر داریم از ظرفیت وقف استفاده کنیم لذا در این نشست با مجمعی از متخصصان حوزه تامین مالی علم و فناوری بنا داریم برای راه اندازی صندوق وقفی علم و فناوری اقدام کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما جایزه مصطفی ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با مشارکت بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، صبح امروز در دیدار با رئیس و کارکنان مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان فناوری اطلاعات، با اشاره به تأکیدات رئیس جمهور در دیدار نوروزی مدیران دولت مبنی بر این که ابر پروژه دولت در سال جاری، ارتقای امید در میان مردم است، اظهار داشت: انجام تکالیف و توسعه بدنه اجرایی سازمان فناوری اطلاعات ایران، نیازمند تعامل و مشارکت بخش خصوصی است و در این میان پیگیری‌های مستمر و به موقع مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی از سایر بخش‌ها و تمهیدات تأمین منابع مورد نیاز، نقش بسزایی را در رفع موانع و مشکلات این تعامل ایفا می‌کند.

وی در این رویداد بر جمع‌آوری و به روز رسانی آمار و شاخص‌ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف ارائه در مجامع داخلی و بین‌المللی تاکید کرد و از مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی خواست تا نقش قوه محرکه‌ی شفافیت و اثربخشی در سایر بخش‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران را ایفا کند.

در ادامه این دیدار، مالک شمسی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی به طور خلاصه «گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های سال ۱۴۰۳» این مرکز را تشریح کرد و در خصوص اهم اقدامات انجام شده بیان داشت: تدوین و تصویب برنامه عملیاتی سال گذشته و سال جاری، تدوین برنامه و منشور پروژه‌های سند تحول دولت مردمی، برگزاری هشتمین دوره پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با مشارکت ۲۶ دستگاه اجرایی؛ کسب رتبه دوم بهره‌وری در ستاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همکاری برای تهیه و تدوین برنامه هفتم توسعه کشور در حوزه فناوری اطلاعات و برگزاری چهار مجمع عمومی سازمان، بخشی از اقدامات این مرکز در سال گذشته است.

وی هم‌چنین از نقش این مرکز در تهیه گزارش‌های آمار‌های ملی و جهانی یاد کرد و محاسبه شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استانی در سالی که گذشت و تکمیل شاخص‌های مرتبط با کشور ایران در اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) را نمونه‌ای از این اقدامات دانست.

شمسی، نظام‌مند کردن فرآیند پایش اقلام اطلاعاتی و شاخص‌ها، یکپارچه سازی منابع اطلاعاتی و سامانه‌‏ها، چابک سازی فرآیند کنترل پروژه و شاخص‌ها و کاهش مکاتبات اداری را از دستاورد‌ها و نتایج اقدامات این مرکز در سال گذشته دانست.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی در خاتمه برنامه اجرایی سال پیش رو، چالش‌ها و انتظارت این مرکز را تبیین کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • با برنامه ریزی دنبال کار جدیدی در دانشگاه خواهم بود
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با مشارکت بخش خصوصی
  • تولید نخستین آنتن ۶۰ گیگاهرتزی جهان/ مسیر توسعه «سیکس جی» هموار شد
  • بودجه ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها؛ توزیع اعتبارات مبتنی بر عملکرد