Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@06:51:31 GMT

امید به درمان آلزایمر با داروی جدید

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۷۱۷۴

امید به درمان آلزایمر با داروی جدید

یک شرکت دارویی در آمریکا از شناسایی اولین شیوه درمانی که می‌تواند روند پیشرفت بیماری آلزایمر را آهسته کند، خبر داده و اعلام کرده است که این درمان دارویی هم‌اکنون برای عرضه در بازار آماده است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر هیچ دارویی وجود ندارد که بتواند روند آلزایمر را آهسته کند و داروهای موجود فقط به کنترل علائم آن کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت داروسازی "بایوژن"‌ اعلام کرده که به زودی به دنبال اخذ تاییدیه این داروی پیشرو با نام "آدوکانوماب" در ایالات متحده خواهد بود. این شرکت قصد دارد روند اداری این کار را تا اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی صورت داده و پخش این دارو در اروپا را نیز در نظر خواهد داشت.

مراحل اخذ تاییدیه می‌تواند یک یا دو سال طول بکشد. در صورت موفقیت، این شرکت دارویی قصد دارد در ابتدا دارو را به بیمارانی که پیش‌تر در مطالعات بالینیِ آن ثبت‌نام کرده بودند، عرضه کند.

این اعلامیه به نوعی تعجب‌آور است، چرا که این شرکت در مارس سال جاری میلادی (۲۰۱۹) پس از نتایج ناامید کننده، تحقیقات خود را روی این دارو متوقف کرده بود.

اما اکنون این شرکت اعلام کرده تجزیه و تحلیل جدید از مجموعه داده‌های بزرگتر از همان مطالعات نشان می‌دهد که دوزهای بیشتری از آدوکانوماب می‌تواند برای بیماران مبتلا به آلزایمر در مواحل اولیه فواید قابل توجهی داشته باشد و روند تحلیل بالینی در این بیماران را کاهش می‌دهد و در نتیجه این مبتلایان حافظه و توانایی مهارت‌های زندگی خود را که به طور معمول با این بیماری از بین می‌رود، بیشتر حفظ می‌کنند.

"آدوکانوماب"، پروتئینی بنام آمیلوئید را هدف قرار می‌دهد که رسوب غیر طبیعی مغز افراد مبتلا به آلزایمر را تشکیل می‌دهد. دانشمندان اعتقاد دارند که این پلاک‌ها برای سلول‌های مغزی سمی هستند و از بین بردن آن‌ها با استفاده از دارو می‌تواند یک پیشرفت عظیم در درمان زوال عقل باشد، هر چند که استفاده از این دارو یک درمان نیست.

در بیش از یک دهه هیچ داروی جدیدی برای اختلال زوال عقل وجود نداشته است. 

بسیاری از محققان در زمینه آلزایمر این دارو را نقطه عطفی در درمان آلزایمر و امیدی برای کشف درمان‌های موثرتر برای این بیماری دانسته‌اند.

بنا بر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، زوال عقل که با اسامی "دمانس" یا "خِرَدسودگی" نیز نامیده می‌شود، یک بیماری واحد نبوده و نام گروهی از علائم است که شامل مشکلات مربوط به حافظه و تفکر می‌شود. انواع مختلفی از زوال عقل وجود دارد و گفته می‌شود آلزایمر رایج‌ترین و تحقیق شده‌ترین نوع آن‌ها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلزايمر دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ دکتر سید علی وکیلی گفت: واحد دارو در طرح نوروزی ۱۱۴ بازرسی از داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه در استان داشته است.

وی با بیان اینکه تجهیزات و ملزومات پزشکی نیز بیش از ۳۰ بازدید را از مراکز بیمارستانی، صنوف و داروخانه‌ها انجام داده است، افزود: واحد نظارت بر فرآورده‌های طبیعی و سنتی هم بیش از ۴۰ بازدید از عطاری‌ها و داروخانه‌ها ثبت کرده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علومپزشکی استان گفت: از سوی واحد نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی ۵۸ بازدید از واحد‌های تولیدی انجام شده است.

دکتر وکیلی ادامه داد: مجموعا ۲۴۵ بازدید از صنوف، داروخانه ها، مراکز بیمارستانی، واحد‌های تولیدی و... توسط معاونت غذا و دارو تا هشتم فروردین انجام شده است. 

وی با تاکید بر اینکه طی ایام تعطیل نیز به شکایات مردمی رسیدگی می‌شود، گفت: مردم می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ تخلفات مشاهده شده و شکایات خود را ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • تأمین قابل توجه برند اصلی داروی بیماران تالاسمی در سال ۱۴۰۲
  • نگاهی بنیادی به شرکت‌های صنعت دارویی در بازار سرمایه
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • قوی‌ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • راهکار‌های ساده خانگی درمان مشکلات روده در طب سنتی + فیلم
  • توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه
  • انواع داروی مخدر از یک عطاری کشف و ضبط شد
  • کشف و ضبط انواع داروی مخدر از یک عطاری
  • کشف انواع دارو‌های مخدر از یک عطاری