Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز سه شنبه، ۳۰ مهر ماه ۹۸ تعدادی از نیروهای بیمارستان تازه تاسیس شهید جلیل یاسوج و شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت اعلام کردند که از سوی دانشگاه علوم پزشکی اخراج شده‌اند.

یکی از این کارمندان با مدرک تحصیلی فوق لیسانس مدیریت به خبرنگار ایسنا گفت: یک سال است که بدون حقوق، مزایا، عیدی، سنوات و بیمه در این بیمارستان کار می کنم که دیروز سه شنبه، ۳۰ مهر ماه اعلام کردند، اخراج هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیمارستان از روزی که داخل ساختمان و محوطه اش نخاله و گچ و سیمان بود شروع به کار کردم چرا باید با این وضعیت مواجه شویم و اخراج‌مان کنند.

یک آقایی نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: دو سال پیش در این بیمارستان بصورت نیروی خدماتی مشغول به کار شدم و ۶ بار از بالا تا پایین این بیمارستان را شسته و جارو کرده‌ایم، در حالی که یک بار شرکت پیمانکاری این اقدام را انجام داده و ۶۰ میلیون تومان هزینه گرفت.

 وی بیان کرد: تمام تجهیزات این بیمارستان نوساز را همین نیروهای که هم اکنون اخراج شدند، انتقال داده اند و در صورتی که حق الزحمه روزانه همین نیروها را بدهند به هر کدام باید حدود ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شود.

این جوان اخراجی تصریح کرد: طی این دوسال بیمه نشده‌ایم و دیروز اعلام کردند که اخراج هستید، مسئولان پاسخگوی ما باشند. ما تنها خواستار حل مشکل‌مان هستیم.

یک خانم دیگر به خبرنگار ایسنا گفت: این نیروهای اخراجی دو گروه هستند عده ای شرکتی که مسئولان می گویند قراردادشان تمام شده و عده ای نیز هیچ گونه بیمه ای ندارند و در این مدت بدون حقوق و مزایا کار می‌کردند.

یکی دیگر از این افراد که مقابل بیمارستان شهید جلیل تجمع کرده‌اند به خبرنگار ایسنا گفت: به ما اعلام کرده اند که بصورت غیرقانونی بکار گرفته شده‌اید، ما یک سوال از مسئولان علوم پزشکی و نظارتی داریم، آیا برخورد با استخدام غیرقانونی تنها باید برای بیمارستان شهید جلیل یاسوج اعمال شود؟ آیا همه نیروهای بکار گرفته در سایر ادارات و سازمان‌ها از طریق قانونی بوده؟ ما خانواده داریم، وام گرفته ایم و داریم اجاره پرداخت می کنیم.

وی اظهارکرد: ما تنها بازگشت به کار می‌خواهیم و خواستار پرداخت حق و حقوق چند ماهه خود هستیم.

یک نفر دیگر از این نیروها به خبرنگار ایسنا گفت: مدت ۱۴ ماه است که در این بیمارستان مشغول به کار هستم؛ زندگی خود را با مشقت می گذراندم و وام با سود ۱۸ درصد گرفتم تا بتوانم در این بیمارستان کار کنم و پس از تبدیل وضعیت بتوانم مشکلاتم را حل کنم.

وی عنوان کرد: مسئولان قبلا به ما قول دادند که کارتان انجام دهید تبدیل وضعیت خواهید شد و حق و حقوق‌تان نیز پرداخت می‌شود اما دیروز به ما اعلام شده که اخراج هستید.

هم‌چنین دکتر سعید جاودان سیرت، رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: در بخشنامه‌ای که وزارت بهداشت برای ما ارسال کرده، نوشته شده که نیروهای بکار گیری شده در بیمارستان شهید جلیل یاسوج باید از طریق آزمون و رقابتی باشد.

وی افزود: این نیروها دو گروه هستند عده‌ای بدون ضابطه بکارگیری و استخدام شدند و عده‌ای نیز شرکتی هستند که شرکت پیمانکاری قراردادش تمام شده و اعلام کرده که دیگر به این نیروها نیاز ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، "جلال پوران‌فرد"، معاون مدیریت و توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تصمیم سازمان بازرسی و بعد از بررسی‌های زیاد توسط شورای تامین، موضوع نیروهای شرکتی بیمارستان شهید جلیل یاسوج و شبکه بهداشت و درمان باشت تعیین تکلیف شد.

وی با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته تعداد زیادی نیرو بدون آزمون در بیمارستان‌های شهید جلیل یاسوج و شبکه بهداشت و درمان باشت به صورت شرکتی بکار گرفته شدند، افزود: حتی بسیاری از این افراد بدون پرداخت بیمه و دریافت حقوق مشغول فعالیت بودند.

پوران‌فرد با اشاره به این‌که در یک سال اخیر موضوع تعیین تکلیف این نیروها به جد در دستور کار مسئولان و متولیان امر از جمله سازمان بازرسی بوده است، اظهارکرد: بررسی این مسئله در دستور کار شورای تامین قرار گرفت و در نهایت تصمیم به بکارگیری هرگونه نیرو با آزمون شد.

معاون مدیریت و توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که بکارگیری این نیروها در گذشته انجام شده است، خاطرنشان کرد: دکتر پرویز یزدان‌پناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در بکارگیری و مسائل پیش آمده بعد از فعالیت این نیروها نقشی نداشته است و اتفاقا وی خواستار ادامه فعالیت این افراد بود که با مخالفت متولیان امر قرار گرفت.

پوران‌فرد با تاکید بر این‌که بسیاری از این نیروها مورد نیاز نبوده است، تصریح کرد: در نشستی با حضور مسئولان و متولیان امر دکتر یزدان‌پناه خواستار برگزاری آزمون در بین همین نیروها بودند که این درخواست سرپرست دانشگاه مورد موافقت قرار نگرفت.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم در کمترین زمان ممکن آزمون بکارگیری نیروهای مورد نیاز این مراکز را برگزار کنیم تا در یک فضای رقابتی این افراد بکار گرفته شوند.

معاون مدیریت و توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که تمام نیروهایی که در قالب مجوز بکار گرفته شده‌اند حقوق و بیمه آنان پرداخت می‌شود، بیان کرد: بنا به تصمیم متولیان امر برای بکارگیری نیروهای مورد نیاز مطابق با ضوابط  استخدامی و مجوز صادر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام می‌شود و تلاش می‌کنیم در برگزاری آزمون جدید امتیازهایی برای این افراد لحاظ شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بیمارستان 292 تختخوابی شهید جلیل یاسوج كهگيلويه و بويراحمد اخراج دانشگاه علوم پزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف نزدیک به ۶۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از کشف نزدیک به ۶۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در این استان خبر داد.

دکتر کامران قدس امروز (۲۶ فروردین ماه) اظهار کرد: این تجهیزات از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان و در قالب طرح نوروزی امسال در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه کشف شده است.

وی با بیان اینکه در طرح ستاد نوروزی ۱۴۰۳ حدود ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی قاچاق کشف شد، ادامه داد: از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۸ فروردین ماه امسال معاون، مدیران و کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ۲۱ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و ۲۱ مورد گشت مشترک از واحدهای عرضه‌کننده فرآورده‌های سلامت‌محور در مناطق تحت پوشش این دانشگاه انجام دادند.

وی بیان کرد: در این مدت ۱۴ مورد بازدید از واحدهای تولید و عرضه‌کننده ملزومات و تجهیزات پزشکی، شش مورد بازدید از شرکت‌های پخش دارو، دو مورد بازدید از شبکه‌های بهداشت و درمان و ۴۹ مورد بازدید از داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان انجام شد و در این بازدیدها ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی و ۳۴ قلم فرآورده‌های سلامت‌محور تاریخ گذشته و قاچاق توسط حوزه غذا و داروی این دانشگاه کشف شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان افزود: در قالب این طرح، برای ۱۰ فقره فرآورده‌های غذایی شامل نمک، لواشک، شکلات و ... به مقدار ۲۱۸۵ تن گواهی صادرات، صادر و در راستای تشدید نظارت بر فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی موجود، از ۱۰۰ مورد از محل‌های عرضه این فرآورده‌های غذایی بازدید شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • آماده‌باش شبکه بهداشت هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • اولین اهدای عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری
  • بیمارستان مطهری قطب درمانی چشم پزشکی علوم پزشکی ایران خواهد شد
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد
  • کشف نزدیک به ۶۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • پرداخت ۱۹۵میلیارد تومان به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد