Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-16@16:38:13 GMT

شهیدی که پیکرش در دو شهر مدفون شد +عکس

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۷۳۱۴

شهیدی که پیکرش در دو شهر مدفون شد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، شهید سید علی اقبالی در عملیات معروف کمان ۹۹ که در نخستین روز جنگ تحمیلی با شرکت ۱۴۰ فروند جنگنده از پایگاه‌های مختلف انجام شد، شرکت داشت.

او در قالب لیدر دسته ۴ فروندی به نام اسکارال از پایگاه دوم شکاری تبریز به هوا برخاست و پس از بمباران پایگاه هوایی موصل، به همراه همه همرزمانش سالم به پایگاه برگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سید شهید در فعالیت‌های خود علیه رژیم صدام در عملیات مختلف اکثر نیروگاه‌های برق کشور عراق را مورد هدف قرار داد و بدین ترتیب صادرات ۳۵۰ میلیون تنی نفت این کشور را به صفر رساند.

به دلیل ضربات مهلکی که نیروی هوایی ارتش ایران در نخستین ماه جنگ بر پیکر ماشین جنگی عراق وارد نموده بود به دستور صدام پس از دستگیری بدنش به دو نیمه تبدیل شد. نیمی از پیکر مطهر شهید اقبالی در نینوا و نیمی دیگر در موصل عراق مدفون شد.

سید علی اقبالی دوگاهه در ۷ مهر ماه ۱۳۲۸ در رودبار گیلان چشم به جهان گشود.

او در ۲۵ سالگی استاد خلبان جنگنده f-۵ و در ۲۷ سالگی با درجه سرگردی جزو افسران ارشد نیروی هوایی ارتش ایران شد.

سرلشگر خلبان عباس بابایی و سرلشگر خلبان مصطفی اردستانی از شاگردان تحت آموزش ایشان بودند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کمان ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری پرواز‌های خطوط هوایی عراق به ایران

با آغاز عملیات وعده صادق، برخی پرواز‌ها به مقصد ایران به حالت تعلیق در آمد، اما با پایان این عملیات و دستیابی ایران به اهداف خود، کشور‌های مختلف به تدریج در حال از سرگیری پرواز‌های خود به و از ایران هستند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • از سرگیری پرواز‌های خطوط هوایی عراق به ایران
  • از سرگیری پروازهای خطوط هوایی عراق به ایران
  • تحلیلگر عراقی: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاک ما سامانه پدافند هوایی ایجاد کرده است
  • اینفوگرافیک/ چرا موشک‌های ایران «پایگاه هوایی نواتیم» را زد؟
  • شهیدی که بشارت شهادتش را گرفت
  • برخورد موشک های ایرانی به پایگاه هوایی نواتیم
  • بعد از حمله ایران به اسرائیل، عراق و اردن حریم هوایی خود را بستند
  • عراق حریم هوایی خود را بست
  • عراق و اردن حریم هوایی خود را بستند
  • چند جانباز شیمیایی شهید شدند؟