Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده فریمان در مجلس گفت: اگر می‌خواهیم مجلس پاکدست، کارآمد و سلامت داشته باشیم باید در بحث مالی کاندیداها با یک سازوکار مناسب شفاف‌سازی ایجاد کنیم.

 قدس آنلاین: در روزهای گذشته با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این باره به گفتگو نشستیم تا ببینیم برای تبلیغات انتخاباتی چقدر هزینه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بررسی متوسط حقوق و دریافتی یک نماینده مجلس دهم دیگر گزارش ما در مورد این موضوع بود، تا مشخص شود یک نماینده در ۴ سال دوره نمایندگی چه‌میزان دریافتی دارد که برخی از کاندیداها تا میلیاردها تومان برای کسب کرسی‌های پارلمان هزینه می‌کنند؟

احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده فریمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه پول‌های کثیف در انتخابات وجود دارد، گفت: دستگاه‌های نظارتی به ویژه شورای نگهبان باید به این موضوع ورود جدی داشته باشد.

وی با تاکید براینکه شورای نگهبان باید از طریق دفاتری که در استان‌های مختلف دارد بر فعالیت انتخاباتی افراد نظارت داشته باشد، ادامه داد: متاسفانه همین الان که حدود ۴ ماه به انتخابات مانده و ثبت‌نام‌ها انجام نشده و افرادی که تائید صلاحیت می‌شوند مشخص نشده‌اند، در شهرهای مختلف به عناوین مختلف برخی کاندیداهای احتمالی مراسم‌های در  تالارها و مساجد با حضور هزار نفر و ۲ هزار نفر برگزار می‌کنند و شام و نهار می‌دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برخی از کاندیداها در برخی شهرها کارناوال به راه می‌اندازند، گفت: باید مشخص شود این پول‌های چند میلیونی و حتی میلیاردی از کجا آمده است و چگونه قرار است این پول‌ها برگردانده شود؟.

نماینده فریمان در مجلس با تاکید براینکه این حجم عظیم هزینه کرد واقعاً عجیب است، اضافه کرد: قطعاً برخی با هزینه‌های چند صد میلیونی و  حتی چند میلیاردی اگر وارد مجلس شوند وام‌دار و مدیون افراد دیگری خواهند شد و بعد از آن نمی‌توانند به وظیفه اصلی خود برسند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: شورای نگهبان باید هزینه کرد مالی نمایندگان فعلی، ادوار و کاندیداهای احتمالی را رصد کند، همین الان فردی را سراغ دارم که حداقل تاکنون ۱۰ سفره هزار نفری داشته، اگر هزینه کرد فعلی این فرد را محاسبه کنید به اندازه ۴ سال حقوق نمایندگی وی خواهد شد، خود این موضوع شائبه‌ای ایجاد می‌کند که این پول‌ها از کجا آمده است؟ و آیا در جهت خرید رای پیش از برگزاری انتخابات است یا خیر؟

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم مجلس پاکدست، کارآمد و سلامت داشته باشیم و این اتفاقاتی که برای مجلس دهم رخ داد تشدید نشود، وقت رسیدگی به آنها همین الان است و باید در بحث مالی کاندیداها با یک سازوکار مناسب شفاف‌سازی ایجاد کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی قاضی زاده هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی از نیروی انتظامی برای اجرای طرح «نور» قدردانی کرد و گفت: ان‌شاءالله نیروی انتظامی با تدبیر و ظرافت خاص مساله جلوگیری از کشف حجاب را با قدرت و قوت دنبال کند.

به گزارش ایسنا، محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری، با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی در اجرای طرح «نور» و برخورد با هنجارشکنی‌ها گفت: نمایندگان در مدت عمر باقی مانده مجلس نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه عفاف و حجاب به سرمنزل مقصود برسد، پیشدستی کرد. از زحمات سرادار رادان و زیر مجموعه‌اش تقدیر می‌کنیم و ان شاءالله با تدبیر و ظرافت خاص مساله جلوگیری از کشف حجاب را با قدرت و قوت دنبال کند.

نقدعلی گفت: همچنین رییس مجلس گزارش کمیسیون درباره رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب را امضا کند تا شورای نگهبان مرحله نهایی را برای ابلاغ طی کند و این لایحه کمک کار نیروی انتظامی نهاد‌های امنیتی و بسیج و مردم شود.

وی در تذکر دیگری بیان کرد: مشکلات ارزی و معیشتی به مردم فشار وارد می‌کند. مردم فکر می‌کنند ما در مجلس اطلاعی از وضعیت معیشتی آن‌ها نداریم. انتظار می‌رود جلسه ویژه‌ای به بررسی این مشکلات تشکیل شود تا مردم بدانند ما در مورد موضوع معیشت و مباحث ارزی دغدغه داریم.

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور