Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@10:13:43 GMT

جاماندگان روی یارانه شهریور حساب نکنند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۷۴۷۲

جاماندگان روی یارانه شهریور حساب نکنند

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شهریورماه پرداخت یارانه‌ها با حواشی همراه بود، چرا که از سویی دولت حذف یارانه افراد پردرآمد را آغاز کرد که براساس آن وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی یارانه حدود ۱۶۳ هزار خانواری که در گروه پردرآمدها شناسایی شده بود را قطع کرد. اما در کنار آن یارانه افرادی دیگر به حسابشان واریز نشد که در بین‌شان افراد نیازمند نیز وجود داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که این افراد در قالب افراد پردرآمد نبودند بلکه ماجرای عدم واریز یارانه آنها به مشکل تکمیل نبودن اطلاعات حساب‌های بانکی بر می‌گردد؛ به طوری که اگر قرار بر تغییر سرپرست خانوار به هر دلیلی از جمله فوت و بدسرپرستی باشد باید افراد به بانک مراجعه کرده و تغییر حساب دهند.

بر این اساس در شهریور برخی خانوارها در زمان مشخص تغییر حساب نداده‌اند و فرایند آن انجام نشده است که یارانه به حسابشان واریز شود. از این رو یارانه برای آنها به دلیل مشخص نبودن وضعیت حساب واریز نشده و از مهرماه مجددا دریافت خواهند کرد.

با این حال آنچه که پیش از واریز یارانه مهرماه از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام شد از این حکایت داشت که حدود ۸۵ درصد افرادی که حساب‌های بانکی آنها دچار اختلال بوده اقدامات لازم را انجام داده و مشکلی در پرداخت یارانه ندارند. براین اساس یارانه مهرماه و شهریورماه واریز می‌شود. اما آنچه اتفاق افتاد نشان داد یارانه مهرماه فقط واریز شده است.

با این وجود سازمان هدفمندی یارانه‌ها به تازگی اعلام کرده است که از آنجا که فرآیند محاسبه و پرداخت یارانه ها مطابق قانون فرایندی ماهانه است، تعداد بسیار کمی از ۲۴ میلیون خانوار دریافت کننده یارانه نقدی، یعنی جمعیتی کمتر از ۱۰ هزار نفر که کمتر از ۰.۰۴ درصد سرپرستان خانوار هستند در زمان محاسبه نهایی و واریز یارانه ماهانه، موفق به معرفی شماره حساب معتبر نمی شوند که اصطلاحا به آن "رد حساب" می گویند که به منزله عدم وجود حساب بانکی معتبر در سامانه رفاهی است.

 سازمان هدفمندی تاکید دارد که مطابق قانون، یارانه شهریور ماه  برای آنها محاسبه و در نتیجه واریز نمی‌شود و بدیهی است به محض معرفی شماره حساب بانکی معتبر از سوی این سرپرستان خانوار، مجددا در لیست پرداخت یارانه قرار خواهند گرفت. اما این امر به معنی واریز یارانه ماه یا ماه‌هایی که شماره حساب معتبر نداشته‌اند نیست، چون براساس ماده (۱۰) آیین نامه اجرایی ماده (۷) قانون هدفمند کردن یارانه ها مجوز قانونی برای این موضوع وجود ندارد.

این در حالی است که عدم واریز یارانه شهریور ماه برخی خانوارها با واکنش‌های متفاوتی همراه بود و در مواردی گفته می‌شود که اختلال در سامانه دلیل واریز بوده و چند هزار خانوار یارانه را دریافت نکرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: یارانه نقدی سازمان هدفمندی یارانه ها حذف پردرآمدها يارانه هدفمندي يارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران

هفته گذشته بیش از ۹۴۱ میلیارد تومان سود جاری و سنواتی به حساب سهامداران واریز شد.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی، در هفته چهارم فروردین ۱۴۰۳، سه شرکت پخش رازی، مجتمع جهان فولاد سیرجان، شرکت ایران دارو، سود سنواتی سود سنواتی و حق تقدم بیش از ۳۸۷ هزار سهامدار را شامل ۱۱۳ میلیارد و ۹۶۳ میلیون تومان از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان یعنی سجام واریز کردند.

در همین مدت هم ۱۱ شرکت سود جاری بیش از ۲۵۲ هزار سهامدار را به مبلغ ۸۲۸ میلیارد و ۱۸ میلیون تومان از طریق سامانه سجام پرداخت کردند.

سجام سامانه‌ای زیر ساختی که فعالان بازار با ثبت اطلاعات و احراز هویت در آن خدمات در یافت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه
  • واریز بیش از ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • یارانه ۱۳ هزار و ۴۰۸ خانوار همدانی، مجددا وصل شد
  • واریز بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته در سال ۱۴۰۲
  • واریز 31 هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته در سال 1402
  • واریز ۳۱ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته در سال ۱۴۰۲