Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:20:04 GMT

همایش روز گاومیش در گمیشان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۷۴۸۳

همایش روز گاومیش در گمیشان برگزار شد

رییس مرکز اصلاح نژاد دام کشور در این همایش بر لزوم حفظ ذخایر ژنتیکی تاکید کرد و گفت: گاومیش از نظر اقتصادی اهمیت بالایی دارد و می تواند برای تولید محصولات با ارزش پروتئینی مانند شیر و گوشت نقش فراوانی داشته باشد.

مختارعلی عباسی اظهار داشت: گاومیش توانایی بسیار بالایی برای سازگاری با محیط دارد و در کنار هزینه پایین نگهداری، می تواند از ضایعات کشاورزی و مواد خشبی (علوفه چوبی) برای تغذیه استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان هم در این مراسم ترغیب سرمایه گذاران و معرفی مزایای پرورش این حیوان برای ایجاد فرصت های شغلی جدید را از اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد و گفت: گلستان به دلیل برخورداری از مناطق دارای آب بندان، رودخانه، تالاب، ساحل دریای خزر و شبه جزیره میانکاله، دارای ظرفیت مناسب پرورش گاومیش و افزودن بر تولید بیشتر گوشت قرمز است.

مختار مهاجر اظهار داشت: گلستان از سرمایه‌گذاری در صنعت پرورش گاومیش با هدف توسعه کمی و صنعتی و گسترش برنامه‌های اصلاح نژادی جمعیت این پستاندار استقبال و حمایت می‌کند.

به گفته وی گلستان دو هزار و ۱۰۰ راس گاومیش دارد که بخش عمده آنها در بندرگز، گُمیشان، کردکوی، گنبدکاووس و ترکمن نگهداری می شوند.

مهاجر تولید محصولات لبنی و با ارزش و استفاده از بقایای گیاهی به ویژه گیاهان خَشَبِی (علوفه چوبی) و تولید گوشت و شیر با استفاده از منابع خوراکی ارزان قیمت را از مزایا و فواید پرورش گاومیش دانست و گفت: وجود این قابلیت ها باعث شده تا گاومیش به دام هزاره سوم معروف گردد.

به گزارش ایرنا، صنعت گاومیش داری گلستان بیشتر به شیوه سنتی اداره می شود که در سال های اخیر جهادکشاورزی استان برای صنعتی شدن پرورش آن برنامه های ویژه را از جمله حمایت بانکی از سرمایه گذار، اصلاح نژاد گاومیش، رکودگیری و توزیع نهاده های یارانه دار به اجرا درآورده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بندرگز گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ٤ وزیر و برخی از سفرا در همایش کرمان آیدکس

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور زیربنایی اتاق بازرگانی استان کرمان گفت:سفرا و برخی میهمانان خارجی و مسئولان ملی شامل ۴ وزیر و روسای سازمان‌های مختلف در همایش کرمان آیدکی حضور خواهند داشت.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو علی نقوی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور زیربنایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، در جمع گروهی از فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی شهرستان رفسنجان با اشاره به برگزاری همایش کرمان آیدکس از ۲۴ الی ۲۷ اردیبهشت ماه جاری گفت: ١٨٠ شرکت سرمایه گذاری کشور به همایش کرمان آیدکس دعوت شده اند.

وی افزود: در این همایش از ۱۸۰ شرکت سرمایه گذاری برای حضور در این همایش دعوت شده است.

او اعلام کرد: بیش از ۱۵۰ فرصت سرمایه گذاری شامل پروژه‌های صنعت، معدن، گردشگری، بهداشت و درمان، دانش بنیان، امورزیربنایی و عمرانی بر اساس شاخص‌های مشخص تعریف شده است.

نقوی افزود: سفرا و برخی میهمانان خارجی و مسئولان ملی شامل ۴ وزیر و روسای سازمان‌های مختلف در این همایش حضور دارند و در کمیته محتوایی همایش ۲۰ پنل تخصصی برگزار خواهد شد. 

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور زیربنایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در پایان اظهار داشت: برای معرفی هر چه بهتر رفسنجان در این همایش، باید هر چه زودتر پروژه‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری این شهرستان آماده تا به خوبی ارائه شوند.

دیگر خبرها

  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیرتجاری اصلاح شد
  • رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان
  • سرمایه‌گذاری در کرمان سرعت می‌گیرد
  • تلاش مناطق آموزش و پرورش به ارتقای شاخص‌ها معطوف شود
  • حضور ٤ وزیر و برخی از سفرا در همایش کرمان آیدکس
  • اجرای ۱۵ پروژه جدید بخش خصوصی در تبریز