Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:34:24 GMT

افزایش ۱۳۵ درصدی کشفیات کالای قاچاق در استان البرز

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۷۶۳۳

افزایش ۱۳۵ درصدی کشفیات کالای قاچاق در استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد نادربیگی ظهر چهارشنبه در نشستی خبری از  دستگیری  باند سارقان خودروی پراید مدل پایین خبر داد و گفت: اعضای این‌ باند  شناسایی شده متهمان سابقه داری بودند که از زندان آزاد شده بودند.

وی با اشاره به اینکه متهم اصلی پرونده سارقان خودروهای پراید مدل پایین ساکن کرج است، افزود: زمان دستگیری چهار خودروی مسروقی در محل کشف شد و همدستان وی نیز به دام افتادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگیری باند سارقان مغازه

رئیس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: سرقت ها خودروهای مدل پایین پراید در محله های مختلف کرج از جمله مهرشهر، محمدشهر، ولد آباد، ماهدشت و فردیس انجام شده بود و در سرقت ها قطعات را جداسازی کرده و خودروها را رها می کردند.

سرهنگ نادربیگی گفت: متهمان این پرونده تاکنون به بیش از ۵۰ فقره سرقت خودروی پراید اعتراف کرده اند در کنار آن دو دستگاه موتورسیکلت، یک‌ دستگاه خودروی پژو پارس و یک دستگاه رنوی سرقتی نیز از آن ها کشف شده است.

وی در بخش دیگری با اشاره به دستگیری باند سارقان مغازه به شیوه تخریب درب و اقدام‌ به سرقت گفت: یکی از سارقان در استان اردبیل نیز اقدام به سرقت کرده و دستگیر شده بود که از طریق مکاتبات مراجع قضائی این متهم را تحویل گرفتیم، این متهم تاکنون به ۳۵ فقره سرقت اعتراف کرده و شش نفر همدست این سارق و همچنین دو نفر خریدار اموال مسروقه در این‌ پرونده دستگیر شدند.

شناسایی سارقان به عنف در کرج

رئیس پلیس آگاهی استان البرز ارزش اموال مسروقه این پرونده را بیش از یک میلیارد تومان برشمرد و گفت: یک خانم نیز در سرقت ها با آنها مشارکت داشت که وی نیز دستگیر شد، خودروهایی که سارقان در سرقت استفاده می کردند پژو پارس سفید، پراید هاچ بک، تیبا و پژو ۴۰۵ نقره ای بوده است.

سرهنگ نادربیگی در ادامه از شناسایی باند هشت نفره سرقت خودروهای ماکسیما و زانتیا خبر داد و افزود: متهم اصلی پرونده سال ۹۲ روانه زندان شده و چهار ماه پیش آزاد شده بود و این‌بار با همکاری همدستان خود اقدام به سرقت خودروهای زانتیا و ماکسیما کرده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون چهار نفر در این پرونده سرقت خوودرو دستگیر شده اند، افزود: هفت دستگاه خودرو شامل دو دستگاه خودروی زانتیا، سه دستگاه پژو پارس، دو دستگاه پژو ۴۰۵ و یک دستگاه ماکسیما از آن ها کشف شده است، به ۲۰ فقره سرقت داخل خودرو و بیش از ۲۰ فقره سرقت منزل نیز اعتراف کردند، دو نفر مالخر توسط آن ها معرفی شدند و دو نفر نیز همدست متواری دارند که اینها هحوز دستگیر نشده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در ادامه گزارشات خود به شناسایی سارقان به عنف اشاره کرد و با این توضیح که دو نفر با پراید هاچبک سفید  اقدام به مسافرکشی می کردند و در بعد از سوار کردن مسافر یکی از آنها که در  صندلی عقب کنار مسافر می نشست با تهدید چاقو اقدام به دریافت وسائل وی می کرد.

سرهنگ نادربیگی گفت: در این پرونده یکی از سارقان که راننده خورو پراید بود دستگیر شد، دیگری متواری است، خووروی آنها نیز توقیف شده است، ۹ مالباخته در این پرونده شناسایی شده است.

دستگیری سه موبایل قاپ در کرج

وی بیان کرد: محدوده های سرقت این سارقان، میدان‌ حصارک، پل فردیس و انبار نفت بوده است، ارزش اموال مسروقه شناسایی شده ۵۰ میلیون تومان است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به شناسایی یک مالخر حرفه ای نیز گفت: از این‌ مالخر در محلی که برای نگهداری اموال مسروقه خریداری شده داشت بالغ بر ۸۰ دستگاه رادیو پخش، ۱۷ دستگاه لپ تاپ، ۱۲ دستگاه مانیتور خودرو، ۲۲ دستگاه آمپلی فایر و ۱۱ عدد باند خودرو کشف شد و ارزش اموال مسروقه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

سرهنگ نادربیگی همچنین از دستگیری سه نفر موبایل قاپ خبر داد که محل دستگیری آنها غرب بوده است و گفت: زمان دستگیری ۱۵ دستگاه گوشی موبایل از آنها کشف شد و آنها سرقت ها را به وسیله موتورسیکلت های هوندای مشکی و قرمز رنگ انجام می دادند و به صورت گردشی سرقت می کردند.

وی گفت: این سارقان موبایل قاپ  تاکنون به بیش از ۴۰ فقره اعتراف کرده اند و  از طریق گوشی های سرقتی شناساسی شده و مالباختگان مراجعه کنندگان تاکنون هشت نفر شاکی شناسایی شده اند.

افزایش ۱۳۵ درصدی کشفیات کالای قاچاق در استان البرز

در ادامه گزارشات رئیس پلیس آگاهی البرز، آمار کشفیات کالاهای قاچاق در استان طی شش ماهه نخست سال جاری را ارائه کرد. گفت: در این زمینه نسبت به سال قبل ۱۳۵ درصد افزایش کشفیات داشته ایم، به گونه ای که سال گذشته رقم کشفیات بالغ بر ۱۹۸ میلیارد تومان بوده و امسال به ۲۵۷ میلیارد تومان رسید.

سرهنگ نادربیگی بیان کرد: تعداد پرونده های کالای قاچاق کشف شده با ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در سال گذشته ۲۱ فقره و امسال ۵۴ فقره بوده است، تعداد پرونده های با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در سال گذشته ۳۴ فقره و در سال جاری به ۷۳ فقره رسیده است.

وی در خصوص افزایش آمار کشفیات حوزه قاچاق کالاها در حوزه های مختلف توضیح داد: در حوزه های اقلام ضدفرهنگی ۵۰ درصد، مواد آرایشی و بهداشتی دو درصد، مواد محترقه ۱۱۸ درصد، دارو ۲۲۱ درصد، لوازم یدکی ۲۶۰ درصد، لوازم خانگی ۲۹۳ درصد، اجزای رایانه ای ۴۹ درصد، خودرو ۵۰۰ درصد و موتورسیکلت ۳۹ درصد نسبت به سال قبل است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در خصوص قاچاق مکمل های ورزشی نیز گفت: در هفته جاری یک دستگاه ایسوزو در اتوبان تهران- کرج توقیف شد که حامل انواع دارو و مکمل های ورزشی از جمله مولتی ویتامین بود که ارزش اقلام و مکمل های کشف شده ۱۷ میلیارد ریال است که فاقد اصالت بوده و ساخت کشور کانادا است، شامل ۳۶۷ هزار و ۵۶۰ عدد انواع دارو و مکمل های دارویی بوده است.

کد خبر 4754588

منبع: مهر

کلیدواژه: استان البرز شهرستان کرج قاچاق کالا اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین گرگان شهرکرد سانحه تصادف شیراز استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی استان البرز از توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی و کشف میلیاردی انواع کالای قاچاق در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ پیمان لطیفی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ، طرح برخورد با خودروهای شوتی و کالای قاچاق را به اجرا گذاشتند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات میدانی و پس از هماهنگی با مقام قضائی با اجرای این طرح در محورهای مواصلاتی این شهرستان موفق به توقیف  5 دستگاه خودروی شوتی حامل بار قاچاق شامل لوازم صنعتی، برقی، پزشکی، خانگی، پوشاک، نوشیدنی، خودرو و موتورسیکلت دستگیری شدند.

سلیمانی تصریح کرد:  در این خصوص 9 نفر دستگیر که با تشکیل پرونده تحویل مراجع قانونی شدند.

 فرمانده انتظامی ساوجبلاغ خاطر نشان کرد: ارزش کالاهای مکشوفه برابر نظر کارشناسان 2 هزار و 160 میلیارد ریال برآورده شده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • دستگیری ۳ سارق سابقه در گرمسار/ ۵۰ قبضه چاقو و قمه کشف شد
  • کشف بیش از ۱۰ هزار کالای دارویی قاچاق در لرستان
  • کشف کالای قاچاق در دهلران
  • کشف ۱۰ میلیارد ریالی کالای قاچاق در دهلران
  • زیان ۳۵ درصدی پوشاک قاچاق به تولیدکنندگان در بازار شب عید
  • جریمه بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی پوشاک در ملکان
  • اعتراف دو سارق به ۴۰ فقره سرقت از تالار و باغ ویلاهای اطراف کرج
  • کشف کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  • ۲ محموله کالای قاچاق در اندیمشک کشف شد