Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا رحمانی در واکنش به اظهارات عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی که خودروسازان کشور را فشل نامیده و گفته بود تا کی باید از این صنایعناتوان حمایت ملی و به آ/نها پول تزریق کرد، گفت: هر کسی دوست دارد می‌تواند از هر واژه‌ای استفاده کند اما واقعیت اینست که صنایع خودروسازی کشور هم مثل بقیه صنایع مشکلات و توانمندی‌هایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قدس انلاین: رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به این پرسش که موضع وزارت صنعت معدن و تجارت درباره افزایش قیمت لبنیات چیست، اظهار کرد: ما قیمت یکصد قلم کالای ضروری که گروه لبنیات هم جزو آن است را هر روز رصد می‌کنیم، البته این افزایش قیمت دلایلی هم دارد مانند افزایش قیمت شیر خام یا اینکه اخیراً کاهش قیمت سبوس هم وجود داشته که دوستان سازمان حمایت هم وارد شده اند و موضوع را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: قاعدتاً بیشتر از آن بررسی که سازمان حمایت انجام می‌دهد و قیمتی که مشخص می‌شود، هیچ میزان دیگری برای قیمت گذاری پذیرفته شده نیست و در صورت تخلف با متخلفان برخود می‌شود و این موضوعی است که در سال گذشته هم شاهد آن بودیم و جریمه هم پرداخت کردند.

رحمانی تاکید کرد: البته ما تمام تلاش‌مان این است که چنین اتفاقی رخ ندهد و از بروز آن جلوگیری کنیم اما در صورتی که نشود موضوع را به سازمان حمایت اعلام می‌کنیم و مجازات انجام می شود.

وزیر صمت در پاسخ به این پرسش که آیا با سخنان رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر فشل بودن صنعت خودروسازی موافق است یا نه، اظهار کرد: من نمی‌خواهم کلمات را تایید کنم. به هرحال هرکس دوست دارد هر کلمه‌ای را به کار ببرد اما در اینکه صنعت خودروسازی ما مثل صنایع دیگر ما مشکلاتی دارد و در کنار آن توانمندی‌هایی هم دارد شکی نیست.

وی افزود: یکی از کارهایی که پیگیری می‌کنیم ساماندهی صنعت خودروسازی است. من نمی‌توانم و حق هم ندارم که این صنعت را تعطیل کنم و در عین حال باید به فکر ترمیم آن هم باشم. ما این موضوع را جدی گرفتیم و این برنامه که مشتمل بر یازده محور - از جمله ساخت در داخل و اصلاح روابط با قطعه سازان از محورهای آن است - تاکنون به خوبی پیش رفته است.

رحمانی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در مورد برنامه خروج برخی مدل‌های قدیمی و پرتیراژ دو خودرو ساز اصلی کشور هم گفت: سه مدل پراید در سه دوره زمانی دی ماه امسال، اردیبهشت و تیرماه سال بعد از رده تولید خارج می‌شود که شامل پراید ۱۱۱، ۱۳۱ و ۱۳۲ است. در خانواده پژو نیز، مدل GLX بنزینی تا آخر سال  تولیدش متوقف می‌شود.

وی افزود: حداقل چهار تا پنج مدل خودروهای جدید را در نظر داریم که تولید کنیم و مثلا پژوی ۳۰۱ پس از خروج فرانسوی ها دیگر تولید نشده بود اما همه کارهای آن انجام شده و ان‌شاءالله تا آخر سال امیدواریم بتوانیم این مدل‌ها را به خط تولید برسانیم.

وزیر صمت تاکید کرد: ما به دنبال واگذاری خودروسازی هم هستیم و الان کمیته ای تشکیل دادیم که این کار تسریع یابد. همچنین املاکی که به تولید ربطی نداشت و مثلا مربوط به داشتن سهام یک شرکت خودروسازی بود را هم اعلام کردیم که باید واگذار شود.

رحمانی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما درباره نظر و تصمیم دولت در مورد اینکه با تشکیل وزارت بازرگانی دو وزیر جدید به مجلس معرفی کند یا صرفا برای وزارتخانه جدید کسی را به مجلس معرفی کند، و اینکه رئیس جمهور با وی در مورد ادامه کار در وزارت صنعت صحبت کرده است یا نه؟ گفت: قانون هنوز نهایی نشده و هر آنچه تایید شود اجرا خواهد شد. وی افزود: در بحث های رسانه ای افراد نظر خودشان را می‌دهند اما هنوز این بحث در دولت نهایی نشده و منتظر تایید نهایی قانون مصوب جدید هستیم تا بعد روی آن قضاوت کنیم. از نظر من اما خیلی مهم نیست که یک وزیر برای وزارتخانه جدید معرفی شود یا برای وزارتصنعت و معدن هم دوباره رئیس جمهور کسی را به مجلس معرفی کنند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت وزیر صمت خودروسازان توقف تولید پراید توقف تولید 405 معرفی وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات ایران برای خرید شرکت خودروسازی «روور» انگلستان

در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش‌های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

به گزارش اقتصاد نیوز، نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آن‌ها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چرا‌های وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش‌ها و تصمیم گیری‌ها در دهه‌های گذشته است. امسال در این پروژه سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۸۴، ۱۳۷۴، ۱۳۶۴، ۱۳۵۴ از هر دهه انتخاب شده است.

سوم اردیبهشت ۱۳۵۴؛ ورود لاستیک اتومبیل آزاد شد

واردات لاستیک رویی و تویی وسایط نقلیه، بخاری و اجاق گاز، ماشین‌آلات نو و مستعمل ساختمانی و راه‌سازی آغاز شد.

بانک مرکزی ایران به بانک‌های کشور اعلام کرد: ثبت‌سفارش برای ورود بخاری و اجاق گاز، ماشین‌آلات نو و مستعمل ساختمانی و راهسازی، لاستیک رویی و تویی وسایط نقلیه (به استثنای لاستیک رویی برای چرخ‌های پایی و موتورسیکلت) تا اطلاع بعدی احتیاج به سبک موافقت قبلی ندارد.

سوم اردیبهشت ۱۳۶۴؛ وضع عوارض سنگین برای محدود کردن متراژ زیربنای واحد‌های مسکونی

مهندس کازرونی، وزیر مسکن و شهرسازی اظهار کرد: ما با وضع عواض سنگین، متراژ زیربنای واحد‌های مسکونی را محدود می‌کنیم، به این ترتیب که تا ۱۰۰ مترمربع زیربنا، عوارض معمولی وضع می‌شود از این میزان به بالا، عوارض رشد سریعی پیدا می‌کند و تابع ضریب‌های جدیدی می‌شود که درنهایت احداث واحد‌هایی با زیربنای بالای ۱۰۰ مترمربع مقرون به صرفه نخواهد بود و البته درنهایت تا ۱۲۴ مترمربع زیربنا و عوارض آن را مقرون به صرفه می‌دانیم.

سوم اردیبهشت ۱۳۷۴؛ ۱.۷ میلیارد دلار اعتبار برای تامین کالا‌های اساسی

در بودجه سال ۷۴ کشور، یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار برای تامین کالا‌های اساسی و دارو اختصاص یافته است.

حجت‌الاسلام دری‌نجف‌آبادی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: برای توسعه صنعت نفت و گاز کشور نیز یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی درآمد سرانه کشور را قابل‌قبول ندانست و افزود: هم‌اکنون درآمد سرانه به‌طور خوش‌بینانه یک هزار دلار است که در مقایسه با سایر کشور بسیار پایین است.

وی لزوم هدایت مردم و نقدینگی کشور به سمت تولید را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: باید با هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید، با دلالی و واسطه‌گری و بورس‌بازی برخورد شود.

وی با اشاره به نوسانات نرخ دلار در جهان گفت: در برنامه پنج ساله اول از تبدیل دلار به سایر ارزها، کشور حدود ۶ میلیارد دلار زیان کرده است.

سوم اردیبهشت ۱۳۸۴؛ حجم پروژه‌های ایران با بانک جهانی معادل ۱.۳ میلیارد دلار است

ارزش پروژه‌های ایران با بانک جهانی پس از نهایی شدن اجرای پروژه‌های «آب و فاضلاب شهر‌های رشت، انزلی، ساری و بابل» و «کانال‌های آبیاری سد پاشاکلا» افزون بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار خواهد شد.

این مطلب در حاشیه دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با «جیمز ولفنسون» رئیس کنونی بانک جهانی در حاشیه اجلاس بهاره بانک جهانی اعلام شد.

مذاکرات ایران برای خرید شرکت خودروسازی «روور» انگلستان

گزارش رسیده حاکی است دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران قصد دارند تنها شرکت مستقل خودروسازی انگلستان «روور» را که در حالت بحران به سر می‌برد، خریداری کنند.

یک مقام بلندپایه وزارت صنایع و معادن که خواست نامش فاش نشود، با تایید این خبر افزود: دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا در حال بررسی خرید شرکت روور انگلستان هستند.

وی اعلام کرد: کارشناسان ارشد صنعت خودروسازی ایران به این نتیجه رسیده‌اند که با این شرکت بحران‌زده می‌توانند قسمتی از دانش فنی طراحی این شرکت را که هم‌اکنون برای صنایع خودروی ایران حیاتی است خریداری کنند، همچنین دانش و تکنولوژی نیز با خرید این شرکت به ایران انتقال می‌یابد.

وی ادامه داد: در این مذاکرات سایپا از ایران‌خودرو چند گام جلوتر است. در همین حال یکی از مدیران ارشد ایران خودرو خبر مذاکرات با شرکت روور انگلستان را تایید کرد، اما ارائه توضیحات بیشتر را به آینده موکول کرد.

لازم به ذکر است در یک دهه اخیر تنها مشارکت جدی انگلستان در صنعت خودروی ایران در طراحی سمند توسط شرکت «فرست اتوموتیو» بود.

شرکت روور قصد داشت در استان سیستان و بلوچستان با شرکت خصوصی «دستان» برای تولید روور اقدام کند در آخرین تصمیم شرکت روور سعی کرد با شرکت سایپا برای ساخت یک مدل خودرو همکاری کند که به دلیل فشار شدید افکار عمومی و به دستور وزیر صنایع این قرارداد مسکوت ماند.

سوم اردیبهشت ۱۳۹۴؛ خط قرمز اصلاح سود بانکی

رئیس شورای پول و اعتبار ضمن مخالفت با هر گونه شوک به نرخ سود بانکی، خط قرمز این نهاد را در اصلاح نرخ سود، منافع سپرده‌گذاران اعلام کرد.

به گفته سیف، بانک مرکزی درصدد است با ساماندهی نرخ سود تسهیلات بانکی و تصویب آن در شورای پول و اعتبار زمینه کاهش تدریجی نرخ سود تسهیلات و به تبع آن نرخ سود سپرده‌ها را فراهم کند به نحوی که منافع سپرده‌گذاران و تسهیلات گیرندگان همزمان رعایت شود. به عبارت دیگر همه نرخ‌های واقعی سود سپرده مثبت و هم نرخ‌های سود تسهیلات منطقی و متناسب با شرایط اقتصادی باشد.

رئیس‌کل بانک مرکزی درباره راهبرد تعیین نرخ سود تاکید کرد که این نهاد قصد دارد با هدف کمک به اقتصاد کشور پیشنهاد یک دامنه برای اصلاح نرخ سود بانکی تعیین شود که در این دامنه ضمن اجازه فعالیت بانک‌ها متضمن ریسک قابل قبول نیز باشد.

دیگر خبرها

  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • چگونه ترکیه از صنعت خودروسازی ایران پیشی گرفت و ما بی توجه به فرمان رهبری دنبال مدیریت دولتی خودروسازی هستیم
  • مذاکرات ایران برای خرید شرکت خودروسازی «روور» انگلستان
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار