Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@12:37:09 GMT

بازار فناوری اطلاعات در ایران ۶.۴ درصد رشد کرد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۷۷۹۰

بازار فناوری اطلاعات در ایران ۶.۴ درصد رشد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، ستار هاشمی با اشاره به وجود شرایط سخت اقتصادی در کشور گفت: با وجود این شرایط اقتصادی، در بخش ICT  و IT  شاهد رشد ۶.۴ درصدی بودیم که نشان می دهد توانمندی و امکان رقابت در کسب و کارهای این حوزه را در دنیا داریم و باید از این فرصت استفاده بهینه کنیم.

وی که در نشست همدلی و هم افزایی توسعه فناوری ICT در افغانستان در جمع مدیران شرکت های فعال در بازار ICT این کشور سخن می گفت، با اشاره به مزیت های رقابتی در این کشور همسایه، گفت: قیمت مناسب، یک مزیت رقابتی برای حضور ایران در بازار افغانستان محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی امکان ویژه سازی محصولات را یکی دیگر از مزیت های حضور شرکت های ایرانی در افغانستان بیان کرد و افزود: نزدیکی دینی، فرهنگی و زبانی از مهم ترین مزیت ها برای شرکت های ایرانی حاضر در افغانستان است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات با بیان اینکه ما به عنوان وزارت ارتباطات برای تسهیل حضور شرکت های ایرانی در کشورهای مختلف می توانیم به عنوان پلی بین دولت ها عمل کنیم، به برگزاری موفق نمایشگاه ICT افغانستان و حضور شرکت های ایرانی اشاره کرد و از شرکت های حاضر در بازار افغانستان خواست که بستر را برای حضور دیگر شرکت های ایرانی در این کشور فراهم کنند.

ایران دانش تکنولوژی خود را به افغانستان منتقل می کند

در این نشست نصرالله جهانگرد مشاور صندوق نوآوری و شکوفایی نیز با اشاره به آغاز فعالیت شرکت های ICT ایرانی در افغانستان گفت: مزیت تکنولوژی ایران برای افغانستان در ۳ ویژگی خلاصه می شود. افغانستان می تواند تکنولوژی مورد نیاز خود را با کیفیت برتر، قیمت ارزان‌تر و خیلی آسان‌تر از طریق ایران به دست آورد و برای ایرانیان نیز کار در افغانستان ارزان‌تر است.

وی افزود: ما به آسانی می توانیم دانش تکنولوژی خود را به افغانستان منتقل کنیم و باعث ارتقای سطح دانش تکنولوژی در این کشور شویم.

جهانگرد با اشاره به اینکه شرکت های ایرانی محصولات و تکنولوژی تجربه شده را به کشور افغانستان منتقل می کنند، افزود: تمام شرکت هایی که در افغانستان حضور دارند محصولی را عرضه می کنند که امتحان خود را در ایران پس داده و تجربه شده و به عنوان یک محصول آماده و قابل اتکا در افغانستان عرضه می شود. امیدواریم بتوانیم با حل مشکلات حقوقی و اداری سرمایه گذاری در افغانستان را تسهیل کنیم.

شرکت های ایرانی به انجام پروژه های بزرگ ICT فکر کنند

همچنین در این نشست عبدالغفور لیوال سفیر افغانستان در ایران نیز با تاکید به اینکه افغانستان بر اساس برنامه ای تدوین شده در حال نوسازی زیرساخت ها و ترویجIT و ICT در این کشور است، گفت: نسل جدید در افغانستان با تکنولوژی زندگی می کند و با توجه به اینکه ۶۰ تا ۶۵ درصد جمعیت افغانستان را جوانان تشکیل می دهند این یک فرصت برای سرمایه گذاری در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه دیجیتالی کردن تمام امور در افغانستان از اولویت های این کشور است، افزود: برای این کار تا بتوانیم  نیاز به سرمایه گذاری داریم و برای سرمایه گذاران ایرانی نیز اولویت قائل هستیم.

سفیر افغانستان از شرکت های فعال در این کشور خواست که همزمان با انجام پروژه های کوتاه مدت، به پروژه های بلندمدت و بزرگ مشترک در حوزه ICT فکر کنند و تصریح کرد که مسئولان افغانستانی نیز از این پروژه ها استقبال و حمایت می کنند.

کد خبر 4754587 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: نصرالله جهانگرد افغانستان فناوری اطلاعات فناوری فضایی فناوری نانو نوآوری اربعین 98 شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی امنیت اطلاعات فضانوردان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موبایل تحقیقات علمی پهپاد فیس بوک ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶ پله صعود کرد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر محمد زاده لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی گفت: بر اساس اعلام اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU)، شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، ۶ رتبه ارتقا پیدا کرد و از جایگاه ۸۱ به ۷۵ رسید.

وی افزود: همچنین از نظر میزان امتیاز در شاخص IDI یا همان توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز امتیاز ایران با افزایش ۴۷ درصدی از عدد ۵۵ به ۸۱ رسیده است.

کد خبر 6062768 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • زمینه‌های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه
  • دیدار نوروزی کارکنان پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • پشت پرده تراز منفی تجارت ایران در ۱۴۰۲
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بُعدی فلزی ایران ساخت
  • استقبال از اسباب بازی‌های ایرانی در بازار‌های روسیه
  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد | اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶ پله صعود کرد