Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه با تاکید بر اینکه تاسیسات نفتی در مناطق شمال شرق سوریه باید تحت کنترل دولت قانونی این کشور باشد، ابراز امیدواری کرد: کردها خروج از منطقه گشت‌زنی مشترک روسیه-سوریه را تضمین کنند. ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی، امروز در حاشیه نشست سران "روسیه-آفریقا" در بندر سوچی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که مقامات مسکو امیدوارند که شبه نظامیان کرد خروج از منطقه گشت زنی مشترک روسیه-سوریه در مناطق شمال شرق سوریه را تضمین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سئوال که آیا کردهای سوری در مذاکرات با دولت سوریه درباره خارج شدن از مناطق تعیین شده برای گشت زنی مشترک روسیه-سوریه تضمین داده‌اند، گفت: «مسلماً ما به این مسئله امیدواریم. ما تماس‌هایی در این رابطه با آنها برقرار کرده‌ایم.»  

بوگدانوف همچنین تاکید کرد که تاسیسات نفتی در مناطق شمال شرق سوریه باید تحت کنترل دولت قانونی این کشور قرار داشته باشد.

وی افزود: «روند حل و فصل سیاسی اوضاع، اصلاح قانون اساسی، مذاکرات و قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت هم تغییری در این مسئله نخواهد داد. در تمامی این اسناد و در تمامی اظهارات رسمی تاکید شده که همه طرفین درگیر باید به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارند.»

این دیپلمات بلندپایه روس همچنین یادآور شد که نمایندگان کشورهای ضامن صلح در سوریه در چارچوب مذاکرات آستانه،ممکن است در نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو شرکت کنند. بوگدانوف تاکید کرد که سه کشور روسیه-ایران-ترکیه، نقش اصلی در شکل گیری کمیته قانون اساسی سوریه را برعهده داشته و آغاز به کار این کمیته در سایه تلاش این سه کشور تحقق یافته است.

هشدار روسیه درباره وضعیت اردوگاه‌ها و زندان‌ها در مناطق شمال شرق سوریهحرکت 3 تیپ زرهی ارتش سوریه به شرق فرات در حومه الحسکهسیطره ارتش سوریه بر 1000 کیلومترمربع در اطراف منبج

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که سند نهایی کنوانسیون مربوط به تامین امنیت منطقه خلیج فارس تا پایان سال جاری (میلادی) به تصویب برسد. وی در پاسخ به سئوالی در این باره گفت: «ما تاریخ مشخصی برای این منظور در نظر نگرفتیم. ولی تلاش خود را خواهیم کرد.»  

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سوریه ترکیه اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه ترکیه اخبار روسیه سوریه ترکیه اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید فرماندار شهرستان ارومیه از طرحهای های در دست اقدام در روستای بادکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    فرماندار  ارومیه ازطرح های عمرانی در دست اقدام در روستای بادکی بازدید و از نزدیک روند پیشرفت و احداث طرحهای در دست احداث در این روستا را بررسی   و دستورات لازم جهت تسریع در ادامه اقدامات را صادر کرد.

  پیرو بازدید استاندار آذربایجان غربی در اوایل سال گذشته و دیدار   با اهالی  این منطقه ودستور ایجاد امکات و زیرساختها از قبیل احداث مدرسه، مرکز جامع سلامت ، فضای سبزو چمن ورزشی ، فرهنگسرا و امکانات تامین تاسیسات و زیرساخت های آب شرب و فاضلاب، احداث و شن ریزی خیابانها و ...برای رفاه و آسایش مردم ساکن در این منطقه اقدامات اساسی برای احداث شروع  شده است  

 عزم فرمانداری شهرستان ارومیه   در قالب جلسات محرومیت زدایی واجرای مصوبات این جلسات و  نیز حضور  و بازدید فرماندار شهرستان ارومیه از روند اجرای تاسیسات به طور مداوم تا حصول نتیجه ادامه دارد .

 مهرداد حاجیلاری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و رحمان نوری بخشدار بخش مرکزی ارومیه به همراه روسا و مدیران ادارات مرتبط با پروژه های در دست اقدام در این بازدید فرماندار شهرستان ارومیه را همراهی کردند.

دیگر خبرها

  • حمله اسرائیل به حومه دمشق پایتخت سوریه
  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق
  • بازدید فرماندار شهرستان ارومیه از طرحهای های در دست اقدام در روستای بادکی
  • ورود گردشگران به این مناطق گردشگری ممنوع شد
  • اقدامات آبفا برای کنترل کیفیت آب مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • بازگشت اسد به دنیای عرب
  • حمله روسیه به ذخایر گاز اوکراین
  • صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی خودروهای سواری در بزرگترین مرز زمینی کشور