Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری و انهدام باند سارقان تهران بزرگ با بیش از ۳۰۰ فقره سرقت و مالخری خبر داد. تاریخ انتشار: 15:48 - 01 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۱۵۵۵

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت:باند سارقان تهران بزرگ با بیش از ۳۰۰ فقره سرقت و مالخری منهدم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ کارآگاه "شمس الدین میرزکی" گفت: به دنبال افزایش وقوع سرقت لوازم، قطعات و محتویات داخل خودرو از ابتدای سال ۹۸ در نقاط مختلف شهر تهران تیمی از کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ و معاونت اطلاعات جنایی تشکیل شد و در نهایت مشخص شد باندی از متهمان سابقه دار به سرکردگی فردی ۲۸ ساله، به طور گسترده در سطح شهر تهران اقدام به سرقت و خرید و فروش لوازم و قطعات خودرو می‌کنند.

وی بیان داشت: در تحقیقات بعدی مخفیگاه متهمان شناسایی و با گرفتن دستور قضائی اعضای این باند در یک عملیات همزمان در اواسط مهرماه دستگیر و در بازرسی از محل اختفای آن‌ها تعدادی لوازم مسروقه از قبیل: زاپاس، زنجیر چرخ، جک و ابزارآلات چادر‌های مسافرتی، باند و ساب کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به انتقال متهمان به همراه اموال کشف شده به اداره بیستم پلیس آگاهی پایتخت، ادامه داد: در تحقیقات پلیسی متهمان به ۳۰۰ فقره سرقت خودرو و لوازم داخل آن و مالخری اموال سرقتی اعتراف کردند.

میرزکی با بیان اینکه کلیه اعضای باند ۶ نفره متهمان دستگیر شده اند، گفت: با تلاش همکاران تا کنون ۱۰۰ تن از مال باختگان شناسایی شده اند و متهمان با صدور قرار یک میلیاردی تومانی موقتا به زندان اعزام شدند.

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی برای جلوگیری از سرقت از داخل خودرو به شهروندان توصیه کرد: از پارکینگ خصوصی و عمومی برای پارک خودرو استفاده کنند و خودرو را به تجهیزات ایمنی مجهز و اشیاء گران قیمت خود را داخل خودرو نگذارند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: میزان پلیس ناجا سارقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق سابقه دار غیر بومی و کشف ۳ خودروی سرقتی

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی رشت از کشف ۳ دستگاه خودروی پراید سرقتی و دستگیری سارق غیر بومی سابقه دار خودرو و لوازم داخل آن خبر داد و گفت: این فرد به ۳ فقره سرقت خودرو و ۱۸ فقره سرقت قطعات و لوازم داخل آن اعتراف کرد.

سرهنگ محمود حافظی امروز، ۶ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران پیشگیری و مقابله با سرقت را نیازمند عزم جدی و جمعی همه سازمان‌ها و نهادها و مسئولیت‌پذیری مردم با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع جرم عنوان و اظهار کرد: پلیس به منظور برقراری امنیت و آرامش شهروندان گرامی، حرکات مجرمان و سارقان سابقه‌دار را زیر نظر داشته و کنترل می‌نماید.

وی افزود: به دنبال وقوع چندفقره سرقت خودرو و لوازم داخل آن به شیوه و شگرد مشابه در سطح شهرستان رشت، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستورکار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از شناسایی سارق غیر بومی این پرونده‌ها توسط مأموران یگان امداد رشت در یکی از خیابان‌های فرعی حومه شهر رشت خبر داد و تصریح کرد: مأموران پس از تعقیب و مراقبت نامحسوس چندساعته، سارق را در حالی که قصد داشت خودرو پراید سرقتی را به محلی خلوت در حاشیه شهر منتقل و قطعات و محتویات داخل آن را سرقت کند در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در ادامه روند رسیدگی این پرونده ها توسط مأموران کلانتری۱۳ با تحقیقات و بازجویی‌های فنی از سارق دو خودروی پراید سرقتی دیگر نیز کشف شد، افزود: سارق ۳۶ساله که سابقه ۸ سال زندان به دلیل جرائم متعدد سرقت را داشته است، در بازجویی‌های فنی و تحقیقات پلیس به ۳ فقره سرقت خودرو و ۱۸فقره سرقت قطعات و محتویات داخل آن اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ حافظی در پایان با اشاره به اینکه ۳ خودروی سرقتی کمتر از ۲۴ساعت کشف و به صاحبانشان بازگردانده شد از مردم خواست هشدارهای انتظامی را در بحث پیشگیری از سرقت را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سارقان اماکن خصوصی در لنگرود
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو در حین سرقت
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • باند ۴ نفره توزیع هروئین در اصفهان منهدم شد
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و اعتراف به ۲۰ فقره سرقت 
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای خانه شمال شرق تهران
  • سرقت ۴ هزار دلاری در شرق تهران
  • باند سارقان موتورسیکلت در اصفهان منهدم شد
  • دستگیری سارق سابقه دار غیر بومی و کشف ۳ خودروی سرقتی