Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قرار دادن بالون معده گزینه‌ای سریع برای کاهش وزن است، که به جراحی نیازی ندارد. پس از قرارگیری بالون معده حتی با خوردن وعده‌های غذایی کوچک‌تر، خیلی زود سیر می‌شوید، کمتر احساس گرسنگی می‌کنید، به سادگی می‌توانید وعده‌های غذایی‌تان را کنترل کنید و مهم‌ترین قدم را برای لاغر شدن بردارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
عمل بالون معده چیست؟
بالون معده، یک بادکنک سیلیکونی نرم است که درون معده قرار می‌گیرد و حجم زیادی از معده‌تان را اشغال می‌کند و در نتیجه با خوردن وعده‌های غذایی کم نیز احساس سیری خواهید کرد.  
در عمل قرار دادن بالون معده چه اتفاقی می‌افتد؟
در ابتدا بالنی که هوای آن تخلیه شده است از طریق دهان و مری به معده‌تان وارد می‌شود. برای این کار از یک لوله‌ی باریک و منعطف استفاده می‌شود که یک لامپ و دوربین هم در یک سر آن قرار داده شده و به آن «آندوسکوپ» می‌گویند. معمولا به شما یک آرام‌بخش یا داروی بی‌هوشی ضعیف می‌دهند. ممکن است این عمل کمی ناخوشایند باشد، اما معمولا بدون درد است، تنها ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و همان روز هم می‌توانید به خانه برگردید.
معمولا بعد از ۶ ماه، بالن تخلیه و از معده‌تان خارج می‌شود، چون ممکن است بعد از این مدت بالن خراب یا سوراخ شود. به طور میانگین افرادی که این عمل را انجام می‌دهند، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد وزن اضافی‌شان را در این مدت از دست خواهند داد؛ هر چند کاهش وزن برای هر بیمار با توجه به شرایط متفاوت است. برای تشخیص مقدار اضافه وزن می‌توانید از شاخص توده‌ی بدنی (BMI) استفاده کنید که بر اساس وزن و قد هر کس محاسبه می‌شود. اگر توده بدنی شما از ۲۵ بیشتر باشد، اضافه وزن دارید.
روش‌های جدید عمل بالون معده اخیرا بالون معده به صورت کپسول هم تولید می‌شود. باید یک کپسول که به سر یک لوله‌ی باریک وصل شده را قورت دهید. وقتی بالن سر جای خودش (در قسمت بالایی معده تان) قرار گرفت، با گاز از طریق لوله پُر می‌شود و سپس لوله را خارج می‌کنند. به آرام‌بخش هم نیازی ندارید. تا ۳ بالن را می‌توان در معده جای گذاری کرد که در این صورت کاهش وزن در یک دوره‌ی ۱۲ هفته‌ای برای‌تان آسان‌تر می‌شود. بعد از این مدت، بالن‌ها با انجام یک عمل آندوسکوپیِ کوتاه، از معده تان خارج می‌شوند.  
آیا بالون معده برای من گزینه‌ی مناسبی است؟ بالون معده به کسانی پیشنهاد می‌شود که می‌خواهند برای کاهش خطر، قبل از انجام یک جراحی، وزن کم کنند، اما به عنوان یک گزینه برای کنترل اضافه وزن بدون جراحی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممکن است کاهش وزن به کمک بالون معده کمتر و آهسته‌تر از روش‌های جراحی باشد.
در صورتی که توده بدن شما بین ۲۷ تا ۳۵ است، بالون معده می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب باشد.
آیا من هم می‌توانم بالون معده انجام دهم؟ اگر قادر نیستید با کمک رژیم غذایی، تغییر عادات و انجام ورزش وزن تان را کم کرده و آن را نگه دارید، یا اگر به خاطر چاقی به بیماری خاصی مبتلا هستید، بالون معده گزینه‌ی خوبی است. پزشک جراح‌تان بهترین راه کاهش وزن را برای تان توضیح می‌دهد و اگر به بالون معده احتیاج داشته باشید، شما را راهنمایی می‌کند.
مزایای عمل بالون معده
یکی از مزایای بزرگ بالون معده، جلو گیری از جراحی و خطرات احتمالی آن است. چون فقط ۱۵ دقیقه طول می‌کشد، اما بالون معده موقتی است و در واقع یک پشتیبان خوب برای مواقعی است که تصمیم می‌گیرید وزن کم کنید و فعال‌تر شوید.
بیمارانی که عمل بالون معده را انجام می‌دهند، می‌توانند ۲۰ تا ۳۰ درصد وزن شان را کم  کنند. هر چند مقدار کاهش وزن برای هر کس با توجه به شرایطش متفاوت است.
بالون معده چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟ اغلب افراد با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد، اما باید در مورد خطرات این کار هم بدانید. ممکن است حین عملیات گذاشتن یا برداشتن بالن، آسیب‌هایی نظیر خون ریزی یا سوراخ ایجاد شود. ناراحتی معده، حالت تهوع و استفراغ در چند روز اولِ جای گذاری بالن، رایج است و معمولا در دراز مدت برطرف می‌شود. شاید در ناحیه‌ی شکم احساس سنگینی یا درد داشته باشید یا کمرتان درد کند. ممکن است رفلاکس دستگاه گوارش (وقتی اسید معده به بیرون نشت می‌کند) یا سوء هاضمه هم داشته باشید. هر چند به ندرت اتفاق می‌افتد، اما ممکن است بالون معده دچار نشتی یا کاهش باد شود.
آماده شدن برای عمل بالون معده قبل از اینکه بالن را در معده تان جای گذاری کنید، مشاورتان در مورد یک رژیم غذایی مناسب بعد آن با شما صحبت می‌کند. ممکن است در مورد ورزش کردن به شما توصیه‌هایی کند تا بتوانید وزن تان را کم کنید. قبل از عمل به مدت ۱۲ ساعت نباید غذایی بخورید و از ۶ ساعت قبل هم نمی‌توانید چیزی بیاشامید.    تعهد به کاهش وزن وقتی بالون معده تان را جای گذاری کردید باید از یک برنامه‌ی ورزشی و رژیم غذایی سالم که به وسیله‌ی مشاورتان توصیه می‌شود پیروی کنید. این کار به شما اطمینان می‌دهد که به بهترین وزن مناسب تان می‌رسید. چطور بالون معده را برمی دارند؟ قبل از برداشتن بالون معده، آن را خالی می‌کنند. سپس به وسیله‌ی یک لوله‌ی آندوسکوپی و از طریق دهان آن را خارج می‌کنند. باید حواس‌تان باشد که وقتی این بالن را بردارید، معده تان به شکل و اندازه‌ی قبل برمی گردد.
آیا به محض برداشته شدن بالن وزنم برمی گردد؟ به دلیل تأثیر موقت بالون معده، داشتن و حفظ یک رژیم غذاییِ سالم و سبک زندگی خوب بسیار مهم است. چون به محض خارج کردن بالون معده، حجم زیادی از معده تان خالی می‌شود و می‌توانید زیاد غذا بخورید. پس رمز موفقیت در این است که بعد از عمل هم بتوانید رژیم غذایی و ورزشی تان را حفظ کنید.
انتهای پیام//م. م       آیا عمل بالون معده در لاغری موثر است؟    منبع: سایت چطور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳

 به گزارش تابناک به نقل از همشهری، دامنه مزد قانونی کارگران در سال‌جاری از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.

 کارگران حداقل بگیر محروم از مزایا اندکی بیش از ۷ میلیون تومان دریافتی دارند و کارگران باسابقه، مدیران و متخصصان حوزه کارگری می‌توانند بنا به وضعیت اشتغال، تأهل، تعداد فرزند، سابقه اشتغال، سختی کار، مزد رتبه، فوق‌العاده‌های خاص و... تا ۷ برابر حداقل مزد یعنی حدود ۵۰ میلیون تومان مزد بگیرند. البته در بخش خصوصی، امکان پرداخت بیش از این رقم نیز وجود دارد و کارفرمایان این بخش باید ضمن اجرای مصوبه دستمزد نسبت به افزایش مزد و مزایا در قالب پیمان‌های دسته‌جمعی پس از تأیید وزارت کار اقدام کنند؛ اما سقف پرداختی به کارگران مشمول قانون کار شاغل در مؤسسات و نهاد‌های عمومی غیردولتی و شرکت‌های غیردولتی وابسته به صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی نمی‌تواند بیش از ۵۰میلیون تومان باشد.

دیگر خبرها

  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • ۲۵ درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه
  • جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • معرفی بهترین روش های لاغری
  • پی‌اس‌جی جواب کری بارسلونا را داد
  • قرص‌های لاغری غیرمجاز، تهدید جدی برای سلامت جامعه 
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)