Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - سامانه بهسوزی مشعل بدون دود واحد بهره‌برداری شماره 2 اهواز با هدف کاهش آلاینده‌های محیط زیست راه‌اندازی شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، غلامرضا مفیدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در آیین راه‌اندازی سامانه بهسوزی مشعل بدون دود واحد بهره‌برداری شماره 2 اهواز، به ویژگی‌های این سامانه اشاره و اظهار کرد: با راه‌اندازی این سامانه، ضمن کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در مجاورت کلانشهر اهواز، از سوزاندن روزانه 10 میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت نیز جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برای ساخت و راه‌اندازی این سامانه 15 میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: با توجه به کاهش گازسوزی، همه هزینه‌های صرف شده برای این سامانه در مدت سه ماه جبران می‌شود.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون افزود: مراحل طراحی، تامین کالا، ساخت و راه‌اندازی این سامانه برای نخستین‌ بار از سوی کارکنان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت نفت و گاز کارون انجام شده است و همکاران ما به این خودباوری رسیده‌اند که می‌توانند چنین سامانه‌ای را برای دیگر تاسیسات مناطق نفت‌خیز جنوب نیز طراحی و راه‌اندازی کنند.
مفیدی با بیان اینکه کالای مورد نیاز این سامانه از استان خوزستان تامین شده است، تاکید کرد: این شرکت آمادگی دارد تجربه خود را در زمینه طراحی، ساخت و نصب سامانه‌های مشعل بدون دود، با دیگر شرکت‌های نفتی به اشتراک گذارد.
وی یادآور شد: مشعل‌های نفتی نقش سوپاپ اطمینان تاسیسات نفتی را دارند و نمی‌توان آنها را حذف کرد، زیرا در مقاطعی از عملیات مانند قطع برق، استفاده از آنها برای حفظ ایمنی ضروری است، اما می‌توان با راه‌اندازی سامانه‌های بدون دود، آلایندگی آنها را به حداقل رساند.
واحد بهره‌برداری شماره 2 اهواز در گستره عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون قرار دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۴۰ واحد مسکونی مددجویی در استان به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار مهر، قباد مبشری بعدازظهر دوشنبه در مراسم افتتاح واحدهای مسکونی مددجویان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز که از ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت کاری دارند، در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه ساخت ۵۰۰ واحد دیگر نیز به این واحدها برای مددجویان افزوده می‌شود، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برای ساخت هر باب واحد مسکونی ۱۵۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت کرده است.

مبشری اظهار کرد: این واحدهای مسکونی با همکاری کمیته امداد، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و بسیج سازندگی ساخته شده و کمیته امداد استان در مجموع ۸۵ میلیارد تومان به صورت بلاعوض به مالکان این واحدها پرداخت کرده است.

وی افزود: ۴۸ هزار خانوار در استان تحت پوشش کمیته امداد استان هستند و از این تعداد شش هزار خانوار مددجو نیاز به منزل مسکونی دارند.

کد خبر 6079138

دیگر خبرها

  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • ۱۵۰۰ حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز
  • ۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • بهره برداری از هزار و ۴۲۷ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی
  • بهره برداری از ۸۰۹ واحد مسکن محرومان در اردبیل
  • راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان در چه مراحلی است؟
  • ۹۴۰ واحد مسکونی مددجویی در استان به بهره برداری رسید