Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سریال «نفوذ» به کارگردانی جواد شمقدری در مرحله پیش تولید و فیلمبرداری قرار دارد و تحقیقات این سریال توسط شمقدری حدود ۴ سال طول کشیده است.

لوکیشن‌های این سریال در تهران و حدود ۵۰ لوکیشن در لواسانات، جنوب و شمال تهران در نظر گرفته شده و ساخت سازه اصلی سفارت آمریکا در شهرک سینمایی غزالی انجام شده که ابتدا لوکیشن‌های داخلی مقابل دوربین می‌رود، سپس گروه تولید به شهرهای گنبد، ‌ مریوان و کردستان و در آخر هم به شهرک سینمایی خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با استقرار تیم کارگردانی و بازیگران در یکی از واحدهای مسکونی لشگر ۱۶ زرهی قزوین قسمت هایی از سریال که به حوادث کردستان و مریوان خواهد پرداخت در این پادگان نظامی فیلمبرداری می شود.

جواد شمقدری نویسنده و کارگردان سریال در حاشیه فیلمبرداری از یکی از صحنه های داخلی در لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ۷۰ درصد از این سریال فیلمبرداری شده و بخشی از آن با مشارکت ارتش انجام می شود که با همکاری لشکر ۱۶ زرهی قزوین بخش هایی از آن در منطقه نظامی تصویربرداری می شود.

وی یادآورشد: قصه فیلم در بحبوحه انقلاب تا تسخیر لانه جاسوسی و ۹ ماهه اول انقلاب است و این سریال حضور ارتش در حوادث گنبد و حوادث کردستان را هم بررسی می کند که بخشی از صحنه های کردستان و مریوان در قزوین فیلمبرداری می شود و بخشی از وقایع در سایت جاسوسی کنگان است که سالهای سال دست آمریکا بود و بعد از انقلاب به کار جاسوسی ادامه می دادند که یک سرهنگ نیروی هوایی هست که به ماموریت می رود و به نوعی سایت کنگان در اختیار نیروهای انقلاب قرار می گیرد.

شمقدری تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده حدود ۱۰ روز در پادگان قزوین خواهیم بود و شاید چند روز کارمان اضافه شود و در این میان هوانیروز آبیک هم با ما همکاری خواهد کرد و در آبیک هم فیلمبرداری داریم و ممکن است بخشی از کار در اطراف شهرستان قزوین و ارتفاعات شمالی شهر فیلمبرداری شود.

وی گفت: اصل قصه از ۲۲ بهمن ۵۷ تا ۱۳ آبان ۵۸ است و به حوادث قبل از انقلاب هم می پردازد و دخالت آمریکا در ارتش و تقابل و تضاد موجود بین ارتش ایران و مستشاران آمریکایی نشان داده می شود و مراحل آزادی ارتش در دوران انقلاب هم به تصویر کشیده می شود.

شمقدری اظهارداشت: تولید سریال «نفوذ» در سه مرحله پیش ‌بینی شده که فاز اول در دوران قبل از انقلاب شروع شده و تا زمان تسخیر لانه جاسوسی طول می کشد و در مراحل بعدی به حوادث گروگان گیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی می پردازد که پیش بینی می کنیم تولید فاز اول دو سال طول بکشد.

وی بیان کرد: داستان این سریال به سال ۵۷ مربوط می‌شود و به مدت ۸ ماه در مقطع انقلاب، نفوذ آمریکایی ها را در عرصه های مختلف رژیم ستم شاهی و موضوع قانون کاپیتولاسیون را نشان می دهد و تلاش کرده ایم تا دخالت‌های آمریکا در ایران را نشان دهیم و قانون کاپیتولاسیون را زیر سوال برده ایم و همه مسائل مطرح شده در سریال بر اساس مستندات تهیه شده است.  


شمقدری در خصوص دست اندرکاران و بازیگران این سریال هم اظهارداشت: محسن علی اکبری» تهیه کننده سریال است و بازیگران هم شامل: امین اسکندریان (مهدی نقش اول سریال)، کیمیا اکرمی (محبوبه نقش اول زن)، احمد نجفی (پرویز)، حمید گودرزی (نفیسی)، رحیم نوروزی (سُرخو)، علیرام نورایی (بکتاش)، صالح میرزا آقایی (سرهنگ شریف زاده)، شهره لرستانی (مادر محبوبه)، زهرا سعیدی (مادربزرگ مهدی)، جلیل فرجاد (دانشفر)، ماشاله شاه مرادی (حاج عرفان)، کاوه سماک باشی (سروان عباسی)، سید امیر حسام شجاعی (حجت الاسلام سید عباس موسوی قوچانی)، شیوا بلوچی (شهره)، نجوا صاحب الزمانی (ثریا)، فاطمه بیگی (ناهید)، محمد جواد جعفرپور (قاسم)، جلال فاطمی (سرهنگ دیویس) بازیگران ایرانی این سریال و فیلیپ ساترکین (مایکل مترینکو)، سامی بابو (چارلز جونز) از بازیگران خارجی این سریال هستند.

نویسنده و کارگردان سریال «نفوذ» گفت: شاید برای تهیه نسخه سینمایی این اثر هم اقدام کنیم.  

سایر عوامل این سریال عبارتند از: نویسنده و کارگردان جواد شمقدری، مهدی ارگانی مشاور و ناظر پروژه، محمود غلامی مجری طرح، عبدالحمید قدیریان مدیر هنری، حمیدرضا همتی مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان، هادی شلال وند مدیر تصویربرداری، شهریار بحرانی مدیر تدوین، داریوش صالحیان طراح گریم، عباس رستگارپور مدیر صدابرداری، علی نصیری نیا طراح صحنه، ‌بهار مومنی طراح لباس، داوود رسولیان طراح جلوه‌های ویژه میدانی، بهنام خاکسار جلوه‌های کامپیوتری، بهنام جعفرپور دستیار دوم کارگردان، حسین کشاورزی جانشین مدیر تولید، داوود ناظمی دستیار تولید، علی علی اکبری دستیار تولید، اصغر جبارپور مدیر تدارکات، امیرحسین مدرس دستیار برنامه ریز، مهدی نبی زاده عکاس سریال است.

این سریال در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای تولید می شود که در بهمن ماه امسال در سالگرد تسخیر لانه جاسوسی از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

کد خبر 4754613

منبع: مهر

کلیدواژه: جواد شمقدری سریال ایرانی قزوین اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین گرگان شهرکرد سانحه تصادف شیراز استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۱۱هزار و ۱۱۷هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان با حضور محمد حسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، غلامحسینی مدیر کل ثبت اسناد و املاک، قاسم زاده مدیر کل منابع طبیعی، عبدی جانشین و مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی، ارجمندی نماینده اقتصاد و دارایی، رحماندوست مدیر امور اراضی و روسای ادارات امور اراضی و نمایندگان دستگاه های اجرایی آغاز به کار کرد.

در این کمیسیون پلاک های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898717

دیگر خبرها

  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه
  • رفع تداخل ۱۱هزار و ۱۱۷هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر؛ این شخص باید برکنار شود!
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر ؛ این شخص باید برکنار شود ! ...| بر چه مبنایی برای۴۵ دقیقه‌ سریال ۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود؟
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • به زودی، بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین+ فیلم
  • تشکیل اولین فراکسیون مجلس دوازدهم کلید خورد
  • بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین بزودی + فیلم
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد