Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@05:49:29 GMT

کاهش کودک همسری نیازمند حمایت قضایی از کودکان است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۸۱۷۹

کاهش کودک همسری نیازمند حمایت قضایی از کودکان است

محمود عباسی روز چهارشنبه در پانزدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در گرگان اظهار داشت: کودک آزاری، خشونت علیه کودکان، کودکان بازمانده از تحصیل و کودک همسری از جمله آسیب‌های جدی کودکان در استان‌های کشور است که رعایت دقیق قوانین و مقررات از تعداد این آسیب ها کم خواهد کرد.

وی بیان کرد: مسائل و مشکلات کودکان استان های مختلف کشور شناسایی و احصاء شده و با برنامه ریزی دقیق در راستای رسیدگی به آن‌ها اقدام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری همچنین بر ضرورت اقدام آگاهانه و هدفمند برای رفع آسیب ها تاکید کرد و گفت: حل مشکلات اجتماعی در گرو اتخاذ تصمیمات برآمده از جامعه و دوری کردن از رویکردهای سیاسی، نظامی، امنیتی و انتظامی است.

عباسی با اشاره به شناسایی ۷۰ هزار کودک کار در کشور گفت: وضعیت کلی کودکان در بعضی از استان های کشور مطلوب بوده اما در برخی از استان های شرایط کودکان نامناسب است.

وی بر ضرورت کنترل فضای مجازی در کشور تاکید کرد و گفت: در سال های اخیر فضای مجازی و فعالیت‌های این حوزه به خوبی کنترل نشده که نتیجه آن بروز مشکلات و گسترش آسیب های ناشی از آن است.

معاون وزیر دادگستری با اشاره به اینکه کارهای برزمین مانده در حوزه حقوق کودک زیاد است، گفت: نگاه به کودک باید ویژه باشد زیرا کودکان در معرض آسیب های متعدد و مداومی قرار دارند و به دلیل فقدان توانیی دفاع از حقوق خود، همواره مورد ظلم قرار می گیرند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت دادگستری گلستان حقوق کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به تازگی یک آگهی تبلیغاتی متعلق به یک مجله مطبوعاتی ویژه خردسالان، همراه با یک رپرتاژ آگهی، به جدول پخش شبکه کودک سیما اضافه شده است.

هرروز در چند نوبت، برنامه‌ای با عنوان «قصه‌های نبات» روی آنتن شبکه پویا می‌رود که در آن، گیتی خامنه مجری پیشکسوت سیما طی مدت زمان حدود ۲ تا ۵ دقیقه، قصه‌ای کوتاه را برای بچه‌ها روایت می‌کند. همزمان متن آگهی خرید این مجله از طریق سامانه پیامکی، چند بار به صورت زیرنویس پخش می‌شود. در انتهای این برنامه کوتاه نیز تیزر تجاری ۴۵ ثانیه‌ای که همراه با ترانه، کودکان را به خریداری این مجله ترغیب می‌کند، به شکل ثابت روی آنتن می‌رود.

این در حالی است که در بیش از چهار سال گذشته، جز پخش تیزرهای برخی فیلم‌های کودک و پویانمایی مورد تأیید سازمان صداوسیما نظیر «پسر دلفینی»، «بچه‌زرنگ» و «مسافری از گانورا»، تیزرهای تبلیغات تجاری از شبکه کودک پخش نمی‌شود.

از آبان ماه ۹۸ و با دستور مستقیم سید مرتضی میرباقری (معاون وقت سیما)، پخش آگهی‌های تجاری از شبکه کودک (پویا و نهال) متوقف شد. کمپین #پویا_بدون_تبلیغات که در آن زمان به راه افتاده بود و توسط مدیران وقت شبکه حمایت می‌شد، از عوامل مؤثر در این تصمیم بود.

سازمان صداوسیما طی سال‌های اخیر برای تأمین هزینه‌های منابع انسانی و برنامه‌سازی ناشی از کمبود بودجه تخصیص‌یافته دولتی، به پخش تبلیغات تجاری درون‌برنامه و جذب حامی مالی برای بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی روی آورده و به نظر می‌رسد پخش برنامه «قصه‌های نبات» نیز بخشی از آن پروسه باشد.

در شبکه‌های تلویزیونی خارجی مخصوص کودکان، تبلیغات تجاری با ملاحظات بسیاری انجام می‌شود، چراکه کودکان توانایی تشخیص تبلیغات تجاری از محتوای فرهنگی را ندارند. اگرچه برخی کارشناسان پخش تبلیغات فرهنگی مرتبط با کودکان را در شبکه مخصوص کودکان، دارای اشکال نمی‌دانند.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896429

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • کسب رتبه اول دادگستری استان ایلام در اجرای احکام کیفری در کشور
  • این درد را در سنین رشد کودکان را جدی بگیرید
  • اجرای طرح آموزشی توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • دلیل پرخاشگری در کودکان چیست؟
  • لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  • درآمد ۶۰ میلیون تومانی کودکان کار!
  • تدوین راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی