Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اسلام راشا، این همایش با عنوان «آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی در فضای آموزشی قرن 21» در شهر اوفا مرکز جمهوری باشقیرستان برگزار می‌شود.
 
همایش مذکور به مناسبت سی‌امین سالگرد افتتاح نخستین مدرسه اسلامی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به نام «رضاء الدین بن فخرالدین» امروز (اول آبان) آغاز می‌شود و فردا به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره امور دینی مسلمانان روسیه، دانشگاه دولتی تربیت معلم باشقیر و دانشگاه اسلامی CSAM روسیه با همکاری فدراسیون دانشگاه‌های جهان اسلام آیسسکو و شورای دولتی روابط دینی جمهوری باشقیرستان این همایش را برگزار می‌کنند.
«رادی خبیروف» رئیس جمهوری باشقیرستان، «طلعت صفا تاج الدین» مفتی اعظم این جمهوری، «ایگور کوماروف» نماینده تام الاختیار رئیس‌جمهور روسیه در منطقه فدرال ولگا به همراه گروهی از علمای دینی از کشورهای مصر، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان و جمعی از علمای مسلمان روسیه در این همایش حضور خواهند داشت.   جمهوری خودمختار باشقیرستان از جمهوری‌های تشکیل‌دهنده فدراسیون روسیه است که در جنوب این کشور میان رود ولگا و رشته کوه اورال قرار دارد. این جمهوری حدود 4 میلیون نفر جمعیت دارد که 67 درصد آن‌ها مسلمان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اسلام در روسیه باشقیرستان آموزش و پرورش کنفرانس اوفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری

 حدود ۲۰۰ روز از آغاز حملات بی رحمانه و بی سابقه رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین می‌گذرد و بیش از ۳۰ هزار نفر که بسیاری از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌داده‌اند شهید شده‌اند.

در شرایطی که  کودکان بی گناه زیر آتش بمباران رژیم کودک کش روز‌های خود را سپری می‌کنند و مجامع بین المللی در راستای پایان این کابوس وحشتاک هیچ اقدامی انجام نداده و  سکوت و بی تفاوتی اختیار کرده اند، مردم مسلمان و دغدغه‌مند در سراسر جهان سعی می کنند تا از هر طریقی، حمایت خود را از مردم غزه و مخالفتشان با رژیم کودک کش  و حامیانش  اعلام کنند.

از آنجا که یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین اقشار هر جامعه‌ای دانشجویان هستند و دانشگاه به عنوان محلی برای اجتماع اهالی علم، شناخته و در نظر گرفته می‌شود، به منظور حمایت از فلسطین، اولین همایش بین المللی «غزه زنده است» در محل دانشگاه الزهرا (س) و با حضور تنی چند از سفرای مقیم تهران از جمله سفرای بولیوی، یمن، سوریه، نیکاراگوئه، ونزوئلا  و نمایندگان مقاومت فلسطین و خانواده چند تن از شهدا برگزار شد.

شخصیت‌های علمی و سیاسی حاضر در این مراسم هرکدام به نوبه خود حملات بی رحمانه رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و  به مردم و کودکان فلسطین این نوید را دادند که سرانجام پیروزی از آن آنها خواهد بود.

انسیه خزعلی،  معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا در این مراسم اظهار داشت: درس بزرگی که زنان و کودکان غزه به تاریخ دادند، این بود که با نیروی جان و روحی که پیوسته به ملکوت و خداوند است، توان و نیرو می‌گیرند و قطعاً پیروز می‌شوند، زنان و کودکانی که بدترین زخم‌ها و شکنجه‌ها را تحمل کرده‌اند.

او با بیان اینکه اکثر ۳۵ هزار شهید غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، گفت: گرسنگی و قحطی و فشار و جراحت متأسفانه عادت روزمره‌ای شده که از غزه به نمایش در می‌آید.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در بازه زمانی ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۳ کمتر از ۱۴ درصد از قربانیان را زنان شامل می‌شوند. این در حالی است که اکثریت قربانیان را اکنون زنان و کودکان تشکیل می‌شوند.

او گفت: شورای امنیت بیش از ۲۲۵ قطعنامه بی‌خاصیت صادر کرده و حداقل ۵۵ قطعنامه را آمریکا وتو کرده است، آیا به آنها می‌شود امیدی بست؟ وظیفه ما آماده شدن است. از مؤمنین خواسته شده در برابر ظلم نیرو و توان داشته باشند این در علم و فناوری است، رسانه است که می‌تواند پیام را به جهان مخابره کند که دانشجویان فریاد آزادی فلسطین را سر می‌دهند.

خزعلی مطرح کرد: دیگر دانشجویان صحبت از راه حل دو کشوری نمی‌کنند بلکه خروج غاصب از فلسطین را مطرح می‌کنند، صهیونیست‌ها خانه‌هایی را که از جنجال و هیاهو در رسانه‌ها ساخته بودند، فرو ریخته است. این قدرت شما مردم است نه قدرت سازمان‌های بین‌المللی، البته از سازمان‌های بین‌المللی باید پرسید که آیا دوره موشک تمام شده است؟ آن هم زمانی که سخن «وتو» می‌شود و صدای ملت‌ها خاموش می‌گردد.

رئیس دانشگاه الزهرا نیز پیرامون همین موضوع به سخنرانی پرداخت.

در ادامه، گزارش تصویری این رویداد را مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در جمهوری اسلامی قانون است، همه پیروی کنند | دست اجانب دنبال برداشتن حجاب است
  • احکام متناسب با جرم در پرونده‌های مرتبط با حجاب صادر شود
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • نام‌گذاری یکی از بزرگترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام ایران
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است