Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، زنان سیاستمدار در آلمان قربانیان جدید نفرت‌پراکنی در شبکه‌های اجتماعی هستند. نظرسنجی«رپورتر مونشن» نشان می‌دهد که تقریبا ۹۰ درصد از نمایندگان پارلمان مرکزی آلمان در شبکه‌های اجتماعی مورد حمله و توهین قرار می‌گیرند. به نظر می‌رسد؛ هدف ساکت کردن زنان فعال در عرصه سیاست آلمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاتارینا شولتسه، نماینده حزب سبزها در مجلس ایالتی بایرن آلمان، کسی است که سیاست را در بایرن متحول کرد؛ از پاییز سال ۲۰۱۸، ۳۸ کرسی پارلمان ایالتی بایرن متعلق به حزب او است. اما موفقیت برای این زن سیاستمدار با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است. او بارها در شبکه‌های اجتماعی مورد حمله و توهین قرار گرفته است. شولتسه در این باره می‌گوید:  «بدون تردید از اینکه صبح زود از خواب بیدار شوم و در شبکه‌های اجتماعی، توهین‌هایی که به من شده را بخوانم، حس خوبی ندارم. این اقدامات بر روی زندگی ما تأثیر می‌گذارد.»

نتایج یک پژوهش جدید در آلمان نشان می‌دهد که نفرت‌پراکنان سعی دارند با این اقدامات خود، مانع فعالیت سیاستمداران زن در کارزارهای انتخاباتی شوند. در انتخابات ایالتی سال ۲۰۱۸، کاتارینا شولتسه، کاندیدای اصلی حزبش بود، اما گروه‌های راستگرا و افراطی کارزاری علیه او شکل دادند. آنها از کاربران خواستند تا در شبکه‌های اجتماعی به او توهین کنند. اما شولتسه تنها زن سیاستمداری نیست که بارها و بارها با تهدید روبه‌رو شده است.

تحقیقات «رپورتر مونشن» نشان می‌دهد که نفرت در شبکه‌های اجتماعی به ویژه علیه زنان سیاستمدار شکل‌ جدیدی به خود گرفته است. نتایج نظرسنجی «رپورتر مونشن» بسیار تکان‌دهنده است: ۸۷ درصد از این زنان تاکنون هدف نفرت‌ و تهدید در شبکه‌های اجتماعی بوده‌اند و برخی می‌گویند تقریبا هر روز با این مسئله روبرو هستند. در ۵۷ درصد از موارد، سخن از خصومت‌ها و حمله‌های جنسی است. آنکه دمشایت‌برگ، از نمایندگان بوندستاگ، نمونه‌ای از آزارها و تهدیدها را به تصویر می‌کشد: «سخنان وحشتناکی به من زده می‌شود. در اغلب موارد، تحت توهین نژادپرستانه و جنسی قرار می‌گیرم.»

۳۸ درصد از نمایندگان زن در بوندستاگ گفته‌اند که علیه تهدید و توهین شکایت کرده‌اند. اما در دو سوم موارد روند حقوقی رسیدگی به شکایات متوقف شده است. برخی موارد هم مسکوت مانده‌اند. ماریا ورزیگ، رئیس کانون وکلای زنان آلمان معتقد است که پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک که فضایی برای توهین‌هایی از این دست در اختیار نفرت‌پراکنان قرار می‌دهند، باید پاسخگو باشند. به گفته او، گروهی از توهین‌ها دارای مؤلفه‌های کیفری هستند و در این مورد می‌توان با استناد به حقوق مدنی با آنها مقابله کرد. او با اشاره به کند بودن روند رسیدگی به این شکایات می‌گوید: «شاید موضوع هنوز آن‌طور که باید و شاید در حوزه حقوقی، جدی گرفته نمی‌شود.»

این‌ها در حالی است که ۱۱ درصد از  زنان سیاستمدار که در نظرسنجی جدید شرکت‌ داشته‌اند، گفته‌اند که حجم توهین‌ها و تهدیدها باعث شده، به عنوان یک زن برای ادامه کار حرفه‌ای مردد شوند. مسئولان برنامه تلویزیونی «رپورتر مونشن» برای این نظرسنجی، از تمامی ۲۲۱ زن نماینده پارلمان دعوت کردند، اما تنها ۷۷ نفر به این دعوت پاسخ مثبت دادند.

این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در آلمان ارسال کرده است.

کد خبر 4754628 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: آلمان رایزنی فرهنگی شبکه های اجتماعی کتاب و کتابخوانی ترجمه معرفی کتاب ادبیات جهان اربعین حسینی اربعین 98 رایزنی فرهنگی ادبیات نمایشگاه کتاب فرانکفورت گردشگری جایزه ادبی میراث فرهنگی تجدید چاپ بازار نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو

به تازگی تصویری در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «سیل عظیم نیرو‌های گشت ارشاد در پارک دانشجو» در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است.

بر این اساس حتی برخی چهره‌ها نیز دست به تحلیل و ارائه نظر کردند..

این درحالی است که تصویر ادعایی مربوط به سال ۱۳۹۶ است و ارتباطی به این روز‌ها ندارد.

نکته تامل برانگیزتر این است که برخی دیگربا سوءاستفاده از این تصویر، بار دیگر تسویه حساب سیاسی کردند و عکس سال ۹۶ را به علیرضا زاکانی نسبت دادند.

از هفته گذشته که طرح نور توسط نیروی انتظامی آغاز شده است، اخبار غیر دقیق و شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده است، حتی در روز‌های گذشته کشته شدن یکی از اراذل قمه به دست نیز به عنوان دختر جان باخته در طرح عفاف و حجاب جا زده شده بود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • جزئیات دعوای نتانیاهو با وزیرخارجه آلمان
  • (تصاویر) حضور علی دایی در مراسم ختم همسر سیاستمدار معروف اصلاح‌طلب
  • نقش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • زیرنویس شبکه خبر: صدای انفجار شدید در اصفهان شنیده شد
  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • چگونه در شبکه های اجتماعی بحث کنیم؟
  • توهین شدید ژاوی به داور بارسلونا - پاری سن ژرمن؛ بفرما اخراجم کن حرام‌زاده! / عکس
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است