Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@06:07:27 GMT

میوه‌ای فوق العاده برای درمان آرتروز

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۸۳۵۶

میوه‌ای فوق العاده برای درمان آرتروز

 متخصص تغذیه افزود: انگور میوه‌ای انرژی زا و نشاط آور است که از دیرباز در درمان آرتروز و روماتیسم استفاده می‌کردند.

وی گفت: این میوه، «مدر» و دارای خواص پاک کنندگی، تقویت و جوان سازی بدن است. انگور همچنین دارای مقادیر فراوان فیتونوترینت‌ها و پتاسیم است و نیز نسبتاً قند فراوانی دارد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی کلینیک نواندیشان تغذیه اضافه کرد: انگور حاوی مواد مغذی نظیر و یتامین k.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
، الائیک اسید، آنتوسیانید‌ها، فیبر و فلاوونوئید‌ها است. انگور خشک شده یا کشمش یک منبع غنی پتاسیم محسوب می‌شود.

مراداف گفت: انگور میوه‌ای شیرین است و علت شیرینی آن میزان بالای قند آن است به طوری که حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد انرژی این میوه از قند‌های گلوکز و فروکتوز تأمین می‌شود، با این وجود نمایه گلایسمیک این میوه پایین است و در نتیجه میزان قند خون را به آهستگی افزایش می‌دهد.

این متخصص تغذیه افزود: تحقیقات نشان داده مصرف منظم انگور چند بار در هفته به کاهش ریسک سرطان‌های ناشی از آلودگی محیطی کمک می‌کند. انگور با ترکیبات سرطان زا مبارزه می‌کند، بهبود دهنده علائم آرتروز است و در درمان اختلالات ادراری مفید است، همچنین کاهنده فشار خون است.     منبع:ایران ناز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آرتروز درمان آرتروز میوه انگور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا تحقیق درباره سرطان در فضا آسان‌تر است؟

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشمندان در اداره کل ملی هوانوردی و فضا در آمریکا (ناسا) بر این باورند که ماموریت‌های فضایی می‌توانند به پژوهش‌ها برای درمان بیماری سرطان کمک شایانی کند.

به گفته دانشمندان نه تنها سلول‌های بدن در فضا سریعتر پیر می‌شوند بلکه ساختار آنها نیز «خالص‌تر» است. بیل نلسون، مدیر ناسا می‌گوید که امکان بررسی ساختار سلول‌های بدن در فضا با توجه به عدم وجود نیروی جاذبه بیشتر وجود دارد. 

شرکت داروسازی مرک در همین راستا تصمیم گرفت که تحقیق‌هایی را در مورد تاثیر یک داروی ضدسرطان در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام دهد. 

مدیر ناسا می‌گوید هرچند تحقیق در مورد بیماری سرطان در فضا سابقه‌ای چهار دهه‌ای دارد اما این پژوهش‌ها طی سال‌های اخیر تحول‌های گسترده‌ای ایجاد کرده‌اند. 

به گفته وی تحقیق‌ها در مورد درمان سرطان در فضا باعث شده‌اند تا پزشکان و بیمارها بر روی سطح زمین از میان گزینه‌های درمان بتوانند انتخاب درست‌تری انجام دهند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغذیه صحیح به هنگام سحر و افطار
  • ۶ فایده بی‌نظیر خیار؛ خوردن خیار به این افراد توصیه نمی‌شود
  • تغذیه سالم در سفر‌های نوروزی
  • باید‌ها و نباید‌های تغذیه در فصل بهار
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان
  • خوردن این میوه سلامت استخوان‌ها را تضمین می‌کند
  • فواید خیار / این افراد «خیار» نخورند!
  • چه کسانی باید از خوردن خیار پرهیز کنند؟
  • بایدها و نبایدهای تغذیه در فصل بهار
  • چرا تحقیق درباره سرطان در فضا آسان‌تر است؟