Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@08:42:46 GMT

اجرای طرح ارتقای اشتغال در 653 روستای فارس

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۸۳۶۲

اجرای طرح ارتقای اشتغال در 653 روستای فارس

به گزارش ایكنا از فارس، یدالله رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس امروز، اول آبان‌ماه در سومین جلسه گروه كاری اشتغال این استان گفت: طرح ارتقای اشتغال و توانمندسازی روستائیان و عشایر برای اولین بار در استان فارس بنا به پیشنهاد اداره‌کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان فارس به‌صورت پایلوت در ۶۵۳ روستا از روستاهای استان فارس اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پایه این طرح شامل 4 بخش آموزش، مشاوره تخصصی، حمایت و پشتیبانی و نظارت می‌شود که آموزش مهم‌ترین بخش آن در دو قسمت مقدماتی و حرفه‌ای است .
رحمانی بیان كرد: در بخش مقدماتی آموزش صیانت از حقوق روستاییان شامل توانمندسازی دهیاران و اعضای شوراهای روستاها است و هدف آن ارتقای سطح دانش دهیاران و اعضای شوراهاست و در بخش آموزش حرفه‌ای هدف اسقرار چرخه بهره‌وری از طریق تربیت مربی روستا و ... است .
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با توجه به بهبود فضای کسب و کار در بین روستاییان و عشایر گفت: در بخش دوم این طرح که مشاوره تخصصی قرار گرفته است هدف بهبود فضای کسب و کار از طریق تاسیس خانه مهارت است و با همکاری فرمانداری‌ها، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره‌کل صنعت و معدن، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کانون کارآفرینی قابل اجرا است.
وی در خصوص بخش‌های دیگر این طرح گفت: در بخش حمایت و پشتیبانی هدف نوآوری و خلاقیت، تیم‌سازی و شبکه‌سازی روستایی و توسعه آن‌ها، استقرار چرخه تولید، پرداخت تسهیلات و بازاریابی است که با اجرای طرح‌های زودبازده، ایجاد بازارچه‌های دائمی و موقت، تأسیس دهکده مشاغل روستایی، خود اشتغالی زنان سرپرست خانوار و در نهایت ایجاد اشتغال پایدار می‌توان به اهداف این بخش دست پیدا کرد.
رحمانی در ادامه در خصوص بخش آخر این طرح افزود: نظارت جزو مهمی از این طرح است که با وجود سامانه رصد می‌توان تمامی اشتغال‌های به‌وجود آمده را از طریق این سامانه نظارت و راهکارهای لازم را پیش‌بینی كرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس سياست و اقتصاد طرح ارتقاي اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال شهرستان اردستان

به گزارش خبرنگار مهر، وحید نقوی شامگاه دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر، اظهار داشت: شعار هفته کار و کارگر در سال جاری «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» است، حل و فصل پرونده‌های حل اختلاف به صورت سازشی انجام می‌شود که در این راستا ۱۵۰ فقره پرونده باقی مانده است.

وی افزود: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در شهرستان اردستان تشکیل شده و با واحدهای پرخطر جهت الزام به کارگیری مسئول ایمنی و کمیته حفاظت فنی مکاتبه لازم صورت گرفته است.

رئیس اداره کار اردستان خاطرنشان کرد: در حوزه پشتیبانی و توسعه منابع انسانی پیگیری جذب اصلاح و بازسازی نرده‌های حفاظتی و قفل اداره و رنگ آمیزی آن در راستای پدافند غیرعامل و حفاظت فیزیکی از مجموعه انجام شده است.

نقوی تصریح کرد: حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه تملک دارایی به اداره کار اردستان توسط فرمانداری اختصاص یافته همچنین تونل امن اینترنتی و شبکه در محل اداره با هزینه ۷۵۰ میلیون ریال ایجاد شده است.

وی بیان کرد: اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی اردستان در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، اولین یادواره شهدای معزز کارگری شهرستان را در سال گذشته به مناسبت هفته کارگر با پیام زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی برگزار کرد.

رئیس اداره تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی اردستان ادامه داد: چهارمین خانه بهداشت کارگری شهرستان در کارخانه مهاباد ریس افتتاح شده و برای ۲۰ واحد اقتصادی در شهرستان‌، دوره‌های آموزش ایمنی کار و مقابله با آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

نقوی با اشاره به تأسیس دومین مرکز کاریابی غیردولتی در شهرستان، اضافه کرد: شهرستان اردستان با نرخ بیکاری ۷.۸۲ پایین‌ترین نرخ بیکاری در استان اصفهان دارد و ۱۱۷ درصد تعهد اشتغال شهرستان در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده است.

وی یادآور شد: ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در حوزه اعتبارات مشاغل خانگی با اشتغالزایی ۹۵ نفر جذب شده و واحدهای دارای اتباع غیرمجاز، گشت مشترک و جریمه ۸ واحد متخلف به مبلغ ۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون صورت گرفته است.

کد خبر 6085909

دیگر خبرها

  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • ثبت ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال شهرستان اردستان
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • برگزاری دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران با هدف اشتغال دانشجویان
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری