Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سید محمد صاحبکار رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، ارزشگذاری دانش فنی شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از نیازهای اصلی این شرکت‌ها به ویژه در مواجهه با طرف سرمایه گذار عنوان کرد و گفت: ثبت دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله دانش فنی در صورت‌های مالی شرکت، در جهت ارائه آن به نهادهای مالی و سرمایه‌گذاری، به تعامل بهتر و اعتماد دو طرفه بین شرکت‌ها و نهاد سرمایه‌گذار کمک می‌کند و نشان‌دهنده رشدیافتگی شرکت‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: مرکز شرکت‌‎ها و موسسات دانش‌بنیان در سال 1398 خدمات متنوعی به منظور توانمندسازی شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان ارائه کرده که این نوع خدمات در راستای توانمندسازی و تسهیل در فرآیندهای تجاری‌سازی و کاهش هزینه‌های شرکت‌ها است. جدیدترین خدمت از مجموعه خدمات توانمندسازی حمایت از «ارزش‌گذاری دانش فنی و قیمت‌گذاری سهام» است که به‌تازگی به مجموعه خدمات مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان اضافه شده است. در این طرح، دانش فنی و دارایی نامشهود ارزش‌گذاری شده، باید در صورت‌های مالی شرکت ثبت شود تا از این طریق امکان افزایش سرمایه نیز برای شرکت‌ها فراهم شده و در آینده بتوان به استناد آن، با سهولت بیشتری فرایندهای تأمین مالی و اخذ تسهیلات را در شرکت‌ها دنبال کرد.

صاحبکار گفت: پیش از این خدمات متنوعی از جمله حمایت از تدوین قراردادهای حقوقی، طراحی صنعتی محصولات دانش‌بنیان، خدمات مالی و حسابداری، طراحی و ساخت نمونه نمایشی (دمو) محصولات، تدوین گزارش تحقیقات بازار، نیازسنجی مجوزها و گواهینامه‌ها، آسیب‌شناسی و ارتقای منابع انسانی و حمایت از تدوین و اجرای برنامه بازاریابی، مشاوره‌های کسب و کار، مشاوره توسعه فنی محصولات و نشست‌های پرسش و پاسخ به شرکت‌های دانش بنیان ارائه شده است.

وی در رابطه با نحوه استفاده شرکت‌ها از این خدمات اظهار کرد: شرکت‌ها می‌توانند برای استفاده از پیشخوان خدمات مشاوره، خدمات توانمندسازی و تجاری سازی و حضور در نشست‌های پرسش و پاسخ در سامانه bizservices.ir درخواست خود را ثبت کنند.

در این نشست اهمیت و روش‌های ارزش‌گذاری دانش فنی و دارایی‌های نامشهود و قیمت‌گذاری سهام شرکت‌های دانش‌بنیان و ملاحظات اجرایی آن، به تفصیل مورد بحث قرار گرفت. فرایند اجرایی این طرح توسط کارگزاران متخصص در این حوزه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

169 / 336 ارزش گذاری دانش بنیان دانش فنی خدمات مالی حسابداری تسهیلات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ارزش گذاری دانش بنیان دانش فنی خدمات مالی حسابداری تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو

گردهمایی دوروزه مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور به همت دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی‌ در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو) آغاز شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، گردهمایی دوروزه مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور به همت دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی‌، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو) آغاز شد.

 این گردهمایی با حضور 70 تن از مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور برگزار شد.

محمدعلی بخشی‌زاده؛ مدیرعامل شرکت امیدبوم طی سخنانی در این مراسم، بانک‌ها را عهده‌دار مدیریت و هدایت عملیات مالی دانست و اظهار کرد: با ظهور فناوری هوش مصنوعی همه بانک‌ها محکوم هستند که از فناوری‌های تولیدشده در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند.

مشکل "کارخانه نوآوری آزادی" حل می‌شود/ تجاری‌سازی مهم‌ترین برنامه ستاد نانو است

بخشی‌زاده با اشاره به وضعیت خدمات بانکی هوشمند با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری صرف نیاز مشتریان را برآورده نمی‌کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه مشتریان در کنار خدمات بانکی نیازهای دیگری در حوزه‌هایی چون بیمه، لیزینگ، صرافی و غیره دارند، بنابراین لازم است که اکوسیستم مالی ایجاد شود که فرد زمانی که وارد این اکوسیستم می‌شود، همه خدمات را دریافت کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد اکوسیستم مالی دانش‌بنیان، گفت: ما به عنوان ویترین کسب و کارهای دیجیتالی در تلاش برای ایجاد سوپرمارکت مالی هستیم و سعی داریم زنجیره ارزش مشتریان را کامل کنیم.

به گفته وی، نئوبانک از دیگر محصولات این شرکت است و بر اساس آن وقتی فرد وارد پلتفرم خود می‌شود، تمام خدمات بانکی و غیر بانکی را دریافت می‌کند.

وی افزود: ما در حال ایجاد نئوبانک در حوزه‌های صنعتی پتروشیمی و حمل و نقل هستیم.

بخشی‌زاده به همکاری این مجموعه با اداره امور مهاجرین و اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: در این همکاری کارت‌هایی برای ارائه تمام خدمات برای اتباع خارجی صادر شده است.

امیرحسین بهروز، مدیر کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدینو در ادامه، افزود: عملیات راه اندازی کارخانه طی تفاهم نامه همکاری فی مابین بانک سپه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تاریخ 20 مرداد 1401 آغاز شد.

وی تأکید کرد: این مجموعه در زیست بوم علم و فناوری کشور تلاش دارد تا در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دانش بنیان کشور، افزایش سهم دانش در زنجیره ارزش فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ و ارتقای زیست بوم نوآوری و کارآفرینی، پاسخ به نیازهای فناورانه و اولویت‌های حوزه هوشمندسازی کشور به اتکای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، حمایت از شکل‌گیری و توسعه کسب و کارهای جدید، نوآورانه و فناورانه دارای پتانسیل ملی و بین‌المللی و در نهایت ایجاد هاب نوآوری حوزه هوشمندسازی و ارتباط هدفمند با فعالین داخلی و بین‌المللی این حوزه به منظور اشتراک دانش و تجربه گام بردارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی فراهم شد
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌های اجرایی فراهم شد
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌ها فراهم شد
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی فراهم شد
  • امکان پرداخت مستقیم جرائم رانندگی از طریق «پلیس من» فراهم شد
  • امکان پرداخت مستقیم جرائم رانندگی از طریق پلیس من فراهم شد