Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - گروه موسیقی «کهن ساز» در فستیوال بین المللی AUTUMN YEREVAN کشور ارمنستان موفق به دریافت عنوان THE BEST MUSIC شد.
«کامبیز مفتاحی» آهنگساز و نوازنده سه تار در این باره می‌گوید: «گروه «کهن ساز» در سال 1393 با محوریت ساز سه‌تار تاسیس شده و تاکنون کنسرت‌های متعددی در سالن‌های مختلف تهران برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه به تازگی عنوان THE BEST MUSIC از فستیوال جهانی موسیقی AUTUMN YEREVAN در کشور ارمنستان را کسب کرده است. در این فستیوال گروه‌هایی از کشورهای استونی، گرجستان، روسیه، ایران و ارمنستان در شهر ایروان ارمنستان به رقابت پرداختند.»
مفتاحی درباره نوازندگان این گروه موسیقی توضیح داد: شالوده اصلی گروه «کهن ساز» را در این فستیوال، شاخه سه‌تار نوازان این گروه تشکیل می‌دادند که در خرداد 98 تأسیس شده است.
این نوازنده درباره قطعاتی که توسط گروه «کهن ساز» در این فستیوال اجرا شده، ‌بیان کرد: «پنج ضربی کودکان خورشید (اصفهان)، تصنیف راست بگو (نوا) و تصنیف برون از دیده‌ها (اصفهان) قطعاتی از آثار بنده هستند که در این جشنواره به اجرا درآمدند.»
کامبیز مفتاحی سرپرست و نوازنده سه‌تار، احسان حاجی باشی نوازنده سه‌تار، آزاده تیرانداز نوازنده سه‌تار و خواننده، آرمان زمان زاده نوازنده سه‌تار، مهدی خاوری نوازنده سه‌تار، نازنین تن ساز نوازنده عود، پدرام سلیمانی نوازنده دف و کوزه و کیامهر مفتاحی نوازنده تمبک نوازندگان گروه «کهن ساز» را تشکیل می دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اشعار نو از نغمه‌های کهن» شنیدنی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن» در نوزدهمین شب موسیقی فرهنگسرای ارسباران در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت‌ ماه ساعت ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود.

در این کنسرت که به سرپرستی محمدرضا برزین و خوانندگی صادق شیخ‌زاده اجرا می‌شود، تصنیف‌ها و قطعات پیش‌درآمد اصفهان، شاه ختایی، پنبه جاری، المنت لله، کهربا، نخجیر، ریشه در خاک، حریم یار، کردی و آفتابکاران با آهنگسازی علی اصغر بهاری، محمدرضا برزین، صادق شیخ‌زاده و قطعاتی با ملودی‌های قدیمی و محلی بر اساس اشعاری از هوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری، فاضل نظری، علی حاتمی، حامد عسگری و اشعار محلی اجرا خواهد شد.

این اجرا توسط صادق شیخ‌زاده (آواز)، محمدرضا برزین (سرپرست و نوازنده سه‌تار)، آناهیتا نصیریان (نوازنده عود)، سها شمعدانی (نوازنده سنتور)، مسعود صادقی (نوازنده سه‌تار بم و سه‌تار ابریشم)، امیر تات (نوازنده تنبک) و پویان توکلی (نوازنده سازهای کوبه‌ای) روی صحنه می‌رود.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای دریافت کارت ورودی می‌توانند نیم ساعت پیش از آغاز مراسم به واحد روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند. فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع است.

کد خبر 6086369 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • «اشعار نو از نغمه‌های کهن» شنیدنی می‌شوند
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است
  • از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم