Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-24@11:56:49 GMT

◄ طراحی و ساخت نخستین رادار غیر نظامی در کشور

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۸۵۴۵

◄ طراحی و ساخت نخستین رادار غیر نظامی در کشور

تین نیوز

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از امضای تفاهمنامه برای خرید رادار غیر نظامی با یکی از دانشگاههای کشور خبر داد و گفت: طراحی و ساخت این رادار توسط شرکت های دانش بنیان انجام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، محمد امیرانی در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان تهران صبح امروز در مرکز کنترل فضای کشور برگزار شد، با بیان دو ماموریت اساسی در حوزه فرودگاه ها و ناوبری هوایی گفت: 53 فرودگاه تحت مالکیت این شرکت هستند که از این تعداد هشت فرودگاه بین المللی و مابقی مرز هوایی و داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود صد هزار کیلومتر راه هوایی در کشور گفت: دستگاه های ناوبری و کمک ناوبری که توسط متخصصین شرکت فرودگاه ها راهبری می شوند، پروازها را در این راه ها هدایت می کنند.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران به ویژه صنعت هوانوردی گفت: این صنعت پیشانی و مقصد اصلی تحریم ها بوده که البته امروز بخشی از این مشکلات با همکاری شرکت های دانش بنیان مرتفع شده است.

معاون عملیات هوانوردی اظهار داشت: امروز بیش از 50 درصد تجهیرات هوانوردی در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران توسط شرکت های دانش بنیان و با استفاده از توان داخلی تامین می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه های کمک ناوبری توسط دانش بومی تولید شده و یا در حال تولید و ساخت هستند، از امضای تفاهمنامه برای خرید رادار غیر نظامی با یکی از دانشگاههای کشور خبر داد و گفت: طراحی و ساخت این رادار توسط شرکت های دانش بنیان انجام می شود.

امیرانی گفت: با وجود تحریم ها، صنعت هوانوردی توسط متخصصان داخلی سرپا نگه داشته شده و به ارائه خدمات به مسافران و پروازها مشغول است.

معاون عملیات هوانوردی با اشاره به نظارت ایکائو بر سطح خدمات ایمنی در فرودگاه های کشور که به صورت سالانه انجام می شود، گفت: روزانه 800 پرواز عبوری و حدود 700 پرواز داخلی و بین المللی در سطح آسمان کشور صورت می گیرد که بخش عمده یی از مسئولیت ایمنی و ارائه خدمات به پروازها توسط مرکز کنترل فضای کشور انجام می شود.

وی با اشاره به قدمت 20 ساله مرکز کنترل فضای کشور و عمده تجهیزات آن که از شرکت های خارجی خریداری شده است، گفت: ما درصدد خریداری تجهیزات و به روز کردن این مرکز با همکاری شرکت های دانش بنیان هستیم.

امیرانی در پایان برگزاری نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان تهران و میزبانی آن توسط شرکت فرودگاه ها را در جهت تقویت هم افزایی خواند اظهار امیدواری کرد؛ این نشست ها فرصتی ایجاد می کند تا از ظرفیت دستگاه های دیگر برای مقابله با تحریم ها در جهت حفظ منافع ملی استفاده کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ساخت رادار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدرقه نخستین زائران عمره از فرودگاه امام (ره)؛ پایان ۹سال چشم انتظاری

آیین بدرقه نخستین کاروان زائران عمره از تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، بامداد دوشنبه - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳- در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

پس از بیش از ۹ سال توقف، عملیات عمره و اعزام زائران خانه خدا و سرزمین از بامداد فردا - دوشنبه ۳ اردیبهشت - از ۱۱ فرودگاه کشور در سراسر کشور آغاز و تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

قرار است زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و و همچنین در قالب ۱۱ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، که دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود.

الزام حضور زوار ۴ ساعت پیش از پرواز در فرودگاه

به منظور میزبانی مناسب فرودگاه از زائران خانه خدا توصیه می شود با توجه به اینکه فرآیند تحویل بار همچون عملیات حج تمتع نیست، زائران چهار ساعت قبل از پرواز برای انجام این فرآیند در فرودگاه حضور داشته باشند.

از زائران درخواست می شود با حداقل نفرات مشایعین به فرودگاه مراجعه و تا حد امکان برای جلوگیری از ازدحام، مراسم خداحافظی را در منزل یا مساجد به جا بیاورند و از آوردن داروهای ممنوعه و ... که پیش از این در قالب دستورالعمل به کاروان‌ها ابلاغ شده است، پرهیز کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • جزئیات حمله اسرائیل به سایت اس۳۰۰ اصفهان
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت/ تصاویر ماهواره‌ای چه می‌گوید؟ (+عکس)
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • چین F_۲۲ آمریکا را فلج کرد! آیا فناوری جدید در اختیار ایران قرار می‌گیرد؟
  • بدرقه نخستین زائران عمره از فرودگاه امام (ره)؛ پایان ۹سال چشم انتظاری