Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:23:09 GMT

تلاش شهرداری شیراز برای تکمیل ٥ تقاطع حساس

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۸۶۶۰

تلاش شهرداری شیراز برای تکمیل ٥ تقاطع حساس

معاون عمرانی و فتی شهرداری شیراز اعلام کرد که در بخش پل‌سازی پنج تقاطع حساس در این کلانشهر در دست اجرا قرار دارد که تلاش می‌شود تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

به گزارش ایسنا، اسماعیل صالحی چهارشنبه یکم آبان در صحن علنی شورای شهر شیراز با ارائه گزارشی از روند پروژه‌های عمرانی شهرداری، بیان کرد: این اقدامات در پنج بخش پل سازی، ساختمانی(عمرانی ورزشی و عمرانی اجتماعی)، راه سازی، آسفالت و جمع آوری آب‌های سطحی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیشرفت فیزیکی تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی را مجموعا ۲۷ درصد اعلام و با یادآوری اینکه تلاش برای تکمیل این پروژه تا پایان سال در حال انجام است، گفت: عرشه پل دوم تقاطع شهید رودکی ۲۲۰ مترطول دارد که هم اکنون ۱۱۰ متر آن آماده بتن ریزی است و مابقی آن طی هفته‌های آینده انجام می‌شود.

صالحی میزان پیشرفت پروژه تقاطع مهدیه – امیرکبیر را ۴۵ درصد اعلام و خاطرنشان کرد که این پروژه نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

معاون شهرداری شیراز مشکل تملک املاک مورد مسیر پروژه مهدیه – امیرکبیر را از دلایل کندی کار در این طرح عمرانی ذکر و اضافه کرد که برای تسریع در کار، عملیات اجرایی را از جبهه‌های مختلف دنبال می‌کنیم.

صالحی با بیان اینکه  تقاطع باهنر – کمربندی طی یک ماه گذشته پیشرفت قابل قبولی داشته است، اضافه کرد: تلاش داریم با جابجایی تاسیسات شهری همچون لوله اصلی آب و برق بتوانیم جبهه‌های کاری جدیدی را برای پروژه داشته باشیم و تا پایان سال آن را به بهره‌برداری برسانیم.

او با اشاره به اهمیت احداث تقاطع باهنر – کمربندی نیز گفت: چندین شهرک جنوبی شیراز در کنار کمربندی واقع شده و از نظر عبور و مرور مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است. اتمام این پروژه می‌تواند در روان سازی ترافیک و تردد ایمن شهروندان نقش اساسی ایفا کند.

صالحی همچنین با اشاره به اینکه پروژه زیرگذر علی بن حمزه نیز ۴۳۲ متر طول و ۱۳۰ متر عرشه را شامل می‌شود و ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان و پلیس راهور، این پروژه تا پایان سال کامل شود.

معاون شهرداری شیراز با بیان اینکه در اجرای پروژه‌ها بعضی از مسائل نظیر جا به جایی تاسیساتی همچون آب و برق و ... در اختیار شهرداری نیست، افزود: این موضوع سبب ایجاد تاخیر در زمان بندی پروژه‌ها شده است که تلاش می‌کنیم با رایزنی مسائل را مرتفع کنیم.

صالحی با اشاره به ۹ پروژه ساختمانی بزرگ شهرداری و پیشرفت ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی این پروژه‌ها، گفت: امیدوار هستیم که چهار طبقه از ساختمان اداری جدید شهرداری مرکزی را تا پایان امسال کامل کرده و به بهره برداری برسانیم.

مجتمع آموزشی شهرداری شیراز، فرهنگسراهای فرزانگان و حکمت و همچنین سالن آمفی تئاتر جوان از دیگر پروژه‌های ساختمانی شهرداری شیراز بود که صالحی در خصوص آن گزارش داد و یادآور شد که در نیمه اول امسال یک میلیون متر مربع از معابر شهری روکش آسفالت، ترمیم یا درزگیری شده است و در نیمه دوم سال هم بالغ بر ۲ میلیون متر مربع از دیگر سطوح شهری زیر پوشش این اقدامات قرار می‌گیرد.

معاون شهرداری شیراز مدعی شد که با اقداماتی که برای جمع‌آوری آبهای سطحی انجام شده است، شیراز در زمان بارندگی‌ها با مشکل آبگرفتگی شدید مواجه نخواهد شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تقاطع غیرهمسطح شهرداري شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی رشت کاسپین

تین نیوز

سید حسین میرشفیع مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی امروز ۲۸ فروردین ماه وارد ایستگاه راه آهن رشت شد و به همراه مدیرکل راه آهن شمال٢ و برخی از مدیران شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پروژه راه آهن رشت-کاسپین بازدید میدانی به عمل آورد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، میرشفیع علاوه بر مشاهده زیرساخت ها، ابنیه و تقاطع های این مسیر ریلی، در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه مذکور قرار گرفت و در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تردد ایمن وسائط نقلیه در گذرگاه ها با مدیران مربوطه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در این بازدید وضعیت ایستگاه راه آهن خمام را از لحاظ فنی و وجود زیرساخت های لازم جهت بهره برداری از آن مورد بررسی و تحلیل قرار داد و سپس به بندر کاسپین رفت و از نزدیک تقاطع غیرهمسطح ریلی و بستر ایستگاه کاسپین را بازدید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر
  • کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد
  • بالاخره شاخه غربی بزرگراه یادگار امام تکمیل می شود | افتتاح ۲۵ تقاطع جدید و کوتاه شدن مسیر مردم در سال جاری
  • کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • طرح تقاطع غیرهمسطح صالح‌آباد طبق زمان‌بندی تکمیل شود
  • طرح تقاطع غیرهمسطح صالح آباد در حال اجراست
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴
  • تملک مغازه‌های قبرستان نو در گام نهایی/ ۷۰ مغازه تخریب شد
  • بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی رشت کاسپین