Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:22:05 GMT

فرودگاه شهید مدرس قابلیت اجرایی پیدا کرد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۸۷۲۰

فرودگاه شهید مدرس قابلیت اجرایی پیدا کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی صفایی ظهر امروز در حاشیه آغاز عملیات اجرایی فاز دوم فرودگاه منطقه ای شهید مدرس شهرستان مه‌ولات، اظهار کرد: در استان خراسان رضوی  فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به عنوان دومین فرودگاه کشور به لحاظ پرواز و مسافر است که بار اصلی حمل و نقل هوایی استان را به دوش می کشد.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: طرح‎های توسعه‌ای فرودگاه‌های کشور اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: چند سالی است عملیات ساخت این فرودگاه متوقف شده ولی امیدواریم با آغاز عملیات اجرایی آن برای سال آینده بتوانیم اعتبارات ملی  واستانی خوبی  در راستای تکمیل آن جذب کنیم.

صفایی با بیان اینکه فرودگاه شهید مدرس سال‌هاست که راکد مانده است، ابراز کرد: برای اتمام این پروژه به بودجه‌ و اعتبار خوبی نیاز داریم، لذا باید کارشناسان برآورد هزینه کنند. اولویت ما ابتدا ساخت باند این فرودگاه است که اگر اعتبارات لازم از دولت گرفته شود پیش‌بینی می‌کنیم تا سال آینده باند فرودگاه شهید مدرس آماده شود و بعد به سراغ ساخت دیگر ابنیه‌‎های لازم در این فرودگاه برویم.

سعید باستانی، نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با تلاش‌های فراوان و همراهی تیم کارشناسی استان، توانستیم نام فرودگاه شهید مدرس را از لیست هفت فرودگاهی که قابلیت اجرایی در کشور را ندارند خارج کنیم و از فردا عملیات اجرایی این فرودگاه آغاز خواهد شد.

باستانی افزود: حمل و نقل زیر بنای توسعه است و اصرار و پیگیری دوساله ما برای رفع اخلال در روند ساخت فرودگاه  شهید مدرس که سال‌هاست راکد مانده به همین علت است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم مکان یابی صحیح و ضررده بودن این طرح دو دلیل عمده عدم به ثمر رسیدن این پروژه بود. این تفکر اکثر مدیران وزارت راه و شهرسازی است که باید فعالیت هر فرودگاهی ابتدا صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این فرودگاه در زمینی به مساحت۴۵۰ هکتار واقع شده، گفت: این فرودگاه که برای بهربرداری از آن به ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است می تواند به بیش از یک میلیون نفر خدمات ارائه بدهد و با این وجود جمعیت سرریز متقاضی استفاده از خطوط هوایی در مشهد شکسته خواهد شد. ضمن اینکه فرودگاه  شهید مدرس از ابتدا هم بعنوان پشتیبان فرودگاه شهید هاشمی نژاد در مشهد تعریف شده است.

کد خبر 4754694

منبع: مهر

کلیدواژه: فرودگاه شهرستان تربت حیدریه اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران بوشهر ایلام زائران اربعین قزوین گرگان شهرکرد سانحه تصادف شیراز استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا علیجانی اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده‌اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی. ان. ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

کد خبر 6088463

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • لیست قیمت لوله جدار چاه کالوپ در ضخامت های مختلف
  • تلاش برای بازگرداندن کیف ۷۲ میلیونی پیدا شده از سوی کارگر فرودگاه مشهد
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد