Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی شهردار گفت: همیشه نگاه به کودکان موضوع توسعه پایدار بوده، اما امروز کودکان مهم ترین نقش را در جامعه ای که می خواهد به رشد پایدار برسد، ایفا می کنند. باید دو بال از جنس هنر به کودکان بدهیم تا با رویای خود پرواز و با تخیل هنرمندانشان زندگی بهتری را در جهان ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی بعد از ظهر امروز _چهارشنبه یکم آبان ماه_ میزبان هیئت چینی متشکل از مدیران موزه های شانگهای و چند تن از هنرمندان شرق دور، در باغ زرشک بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون فرهنگی شهردار در این نشست مشترک اظهار کرد: برای من امروز روز بسیار شور انگیزی بود، وقتی که نمایشگاه تامل برانگیز کودکان را دیدم به خود بالیدم و امروز قطعا روزی خاطره انگیزی برای حاضران خواهد بود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: اینکه کودک ۹ ساله چینی با کار هنری خود نشان داد که رویای چین را دارد بسیار قابل تامل بود. باید تمام کشورهای در مسیر جاده ابریشم تلاش کنیم که کودکانمان رویای کشور خود را داشته باشند. این اتفاق موجب می شود که دنیایی زیباتر، مهربان تر و رنگارنگی را داشته باشیم.

عیدی با بیان این نکته که امروزه کودکان برای تمام شهرهایی که رویای توسعه پایدار را دارند بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: همیشه نگاه به کودکان موضوع توسعه پایدار بوده، اما امروز کودکان مهم ترین نقش را در جامعه ای که می خواهد به رشد پایدار برسد، ایفا می کنند. باید دو بال از جنس هنر به کودکان بدهیم تا با رویای خود پرواز و با تخیل هنرمندانشان زندگی بهتری را در جهان ایجاد کنند.

وی گفت: جهان امروز به درستی دریافته که هرچقدر از تخیل فاصله بگیرد، در توهم غلطیده است. وظیفه ما ایجاد بسترهایی برای نزدیک کردن این تخیل ها به واقعیت جهان است. پیشنهاد خواهر خواندگی موزه هنرهای معاصر اصفهان و موزه هنر شانگهای را روز گذشته به هیئت چینی دادم. امیدوار هستم در زمانی نه چندان دور ایران و چین بتوانند اتحادیه موزه های خواهرخوانده راه ابریشم را ایجاد و هنر را انباشه‌تر کنیم.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان افزود: با شنیدن سخنرانی های امروز تصور کردم که ما بیش از آنکه تصور می‌کنیم شباهت داریم و دوری جغرافیایی نباید مانعی برای ارتباطات بین ما باشد.

چاپ کتاب هایی درباره ایران و اصفهان به زبان چینی

رئیس موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای که در راس هیئت چینی به اصفهان سفر کرده، در این نشست مشترک اظهار کرد: اولین کاری که علاقه مند هستیم با بخش فرهنگی شهر اصفهان انجام دهیم، امضا تفاهم نامه ای در زمینه میراث ناملموس بشری است. تفاهم نامه دوم در زمینه دانشگاهی و آکادمیک بین دانشگاه هنر فوجو، موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای و موزه هنرهای معاصر اصفهان است.

موچین ادامه داد: تفاهم نامه سوم درباره کارهای خلاقانه کودکان است که مانند نمایشگاه صبح امروز (سمفونی صلح راه ابریشم) بتوانیم هنرهای خلاق کودکانه را بین اصفهان و چین افزایش دهیم. وقتی در کتاب فروشی های متفاوت می رویم، کتاب های مرجع و زیادی درباره ایران وجود ندارد علاقه داریم تا در موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای کتاب هایی درباره تمدن و فرهنگ ایران چاپ و در اختیار پژوهشکده ها قرار دهیم. همچنین علاقه داریم کتاب هایی درباره صنایع دستی، آثار تاریخی و طبیعت اصفهان منتشر کنیم.

وی با بیان اینکه به زودی کتاب های موزه ملی و موزه ملک به چینی ترجمه و چاپ خواهد شد گفت: با فعالیت هایی که در چین داشتیم مفتخریم تا کارها را با سرعت زیاد شروع کنیم تا شاهد حضور کتاب های ایرانی در زمینه های مختلف در کتاب فروشی های چین باشیم. همه ساختمان های بلند از یک آجر آغاز شده و این اطمینان را داریم که با کمک دوستان در اصفهان می توانیم فرهنگ دو کشور را به اوج برسانیم؛ امروز نقطه شروع همکاری ها بود.

در پایان این نشست محمد عیدی اعلام آمادگی کرد تا هر همکاری را برای افزایش تبادلات علمی و فرهنگی و چاپ کتاب های مورد نیاز با هیئت چینی انجام دهد. همچنین تفاهم نامه ای بین بنیاد بردبار و موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای در راستا تحکیم روابط فرهنگی و چاپ کتاب امضا شد.

کد خبر 394297

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایران و چین محمد عیدی چین راه ابريشم سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تفاهم نامه همکاری كتاب و كتاب خواني کتاب نمایشگاه کودک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم

در اطلاعیه مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آمده است: «توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه میراث‌فرهنگی در اولویت اقدامات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت سیزدهم قرار دارد.

به گزارش ایلنا، ایران از تجارب بسیار خوبی در همکاری با نهاد‌های بین‌المللی در حوزه میراث‌فرهنگی و موزه‌داری برخوردار است. این اقدامات در دوره جدید فعالیت معاونت میراث‌فرهنگی با جدیت بیشتری با نهاد‌هایی نظیر ایکوم و ایکوموس دنبال می‌شود.

نهاد‌هایی همچون ایکوم (شورای بین‌المللی موزه‌ها) و ایکوموس (شورای بین‌المللی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی) ساختار غیردولتی دارند و حق عضویت در این مجامع در کشور ایران از طریق افراد حقیقی عضو این شورا‌ها پرداخت می‌شود؛ بنابراین لایحه اخیر دولت (لایحه اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی مصوب ۲۶ فروردین ۱۳۶۵) ناظر بر همین موضوع بوده و اصلاحیه‌ای در جهت قوانین پیشینی تنظیم کرده است.

طبیعتاً همکاری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با کلیه نهاد‌های غیردولتی بین‌المللی و ملی در حوزه میراث‌فرهنگی و موزه‌داری با اهتمام بیشتری در جریان است.»

گفتنی است عصر دیروز خبری با موضوع انصراف ایران از عضویت در «شورای بین‌المللی موزه‌ها» و «شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناها» (ایکوموس) در برخی از رسانه‌ها منتشر شده بود.

دیگر خبرها

  • هنرمندانی که برای وعده صادق نقش زدند/چهره سال هنر انقلاب تجسمی شد
  • شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم
  • چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • دستور رئیس دستگاه قضا برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن
  • حراج قرآن سرقتی از ایران این‌بار در ساتبیز لندن!
  • تکذیب خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران