Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: انتخابات شورای دانش‌آموزی در ۳ هزار مدرسه شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

‌به گزارش ایسنا‌، محمد صیدلو مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران در مراسم بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس که به‌صورت پایلوت در شهرستان قرچک برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: انتخابات شورای دانش‌آموزی برای بیست و دومین سال که برگزار می‌شود و در آن نگاه تصمیم‌گیری به دانش آموزان است و این اتفاق بسیار بزرگی است و تمرینی است برای این‌که از حقوق شهروندی دفاع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شورای دانش‌آموز که اعضای آن توسط دانش آموزان انتخاب می‌شوند در راستای آن است که مطالبات همکلاسی‌های خود را پیگیری کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه شورای دانش‌آموزی یکی از ارکان اصلی در مدارس است و یکی از ستون‌ها است که مدرسه را نگه‌ داشته، گفت: این نظام از آن من و شما دانش آموزان است و در سالی که انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است، حواسمان باشد کسانی را انتخاب کنیم که پاسخگوی ما باشند.

صیدلو با بیان اینکه بخشی از مسئولیت مدرسه به شورا سپرده شود، تصریح کرد: در مدارس شورای دانش‌آموزی جدی گرفته شود، مدرسه خانه دوم دانش‌آموز است، شوراهای دانش‌آموزی شرایطی ایجاد کنند که در مدرسه تصمیمات خوبی گرفته شود.

وی با بیان اینکه شوراهای دانش‌آموزی طلایه داران گام دوم انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: محصول تصمیم شوراهای دانش‌آموزی در مدارس به منطقه استان و کشور ارسال می‌شود تا از نقطه نظرات این عزیزان استفاده شود و معلمان در مدارس از تصمیمات دانش آموزان استفاده کنند.

صیدلو ادامه داد: خوشحال و خرسندیم از اینکه در بیست و دومین سالی که تجربه می‌شود حضور شورای دانش‌آموزی در مدارس کشور و شهرستان‌های استان و در حال حاضر در خدمت مردم شهرستان قرچک هستیم که این برنامه به‌صورت متمرکز استانی در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای دانش‌آموزی از ارکان مدرسه است، افزود: حقیقت موضوع همین است یعنی نگاه آموزش‌وپرورش به حضور دانش آموزان به‌عنوان منتخبین دانش آموزان به‌عنوان رکن مدرسه است و اگر این رکن وجود نداشته باشد بخشی از هویت مدرسه زیر سؤال می‌رود.

صیدلو گفت: خیلی می‌شنویم که شورای دانش‌آموزی تمرینی برای دموکراتی و تمرین است،‌ این مساله ‌برای اینکه شهروندان آینده بتواند در مدرسه شرایط انتخاب شدن به‌عنوان نماینده مردم را تجربه کنند، است.

‌در انتهای این مراسم از اعضای شورای دانش‌آموزی سال گذشته مدرسه دخترانه نمونه دولتی شهید زهره وند تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات شورای دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم

دشتی رئیس سازمان تعاونی روستایی استان یزد در جمع فعالین بخش کشاورزی شهرستان خاتم گفت: با توجه به اینکه شهرستان خاتم قطب کشاورزی است می‌طلبد انتخابات پرشوری در این شهرستان برگزار شود.

دشتی افزود: خوشبختانه با استقبال خوب فعالین بخش کشاورزی این شهرستان انتخابات دو اتحادیه صنف باغداری و دامداران برگزار شد.

او بیان کرد: هدف از برگزاری انتخابات و تشکیل اتحادیه‌ها و اتاق اصناف کشاورزی این است که بتوانیم خواسته‌های برحق کشاورزان منطقه مجدانه پیگیری شود. 

دشتی رئیس سازمان شرکت تعاونی استان در پایان با هیئت مدیره‌های تشکل‌ها تعاونی تولید فجر، تعاونی تولید نهرمسیح و شرکت تعاونی روستایی هرات دیدار و راهکار‌های توسعه فعالیت هایشان در شهرستان بررسی شد و تاکید کرد هیئت مدیره‌ها برای ارائه خدمت بیشتری به مردم فعالیت‌های خود را تشدید کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • برگزاری پنجمین اجلاسیه نماز دانش آموزی در بیرجند
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • برگزاری تمام الکترونیک دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران
  • برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • برگزاری هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ ایران در علوم تحقیقات