Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: فلرها درحال سوزاندن ثروت کشور هستند و برای جلوگیری از این ثروت سوزی پنج قرارداد بزرگ با پتروشیمی‌ها بسته‌شده است. ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، احمد محمدی امروز با حضور در آیین راه‌اندازی سامانه بهسوزی مشعل بدون دود واحد بهره‌برداری شماره 2 اهواز با تأکید براینکه صنعت نفت هرکاری بخواهد انجام دهد باید ابتدا منافع مردم را در نظر بگیرد، اظهار داشت: در کنار تأسیسات نفتی باید آبادانی و توسعه صورت گیرد و شهرهایی که نزدیک به شرکت های نفتی هستند از منافع آنها بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نگاه مناطق نفت‌خیز جنوب به برطرف کردن مشکلات زیست‌محیطی، اقتصادی نیست. در برخی موارد زیست‌محیطی اگر بازگشت مالی آن صفر باشد بازهم کار موردنظر انجام‌شده چراکه توجه یه محیط زیست یک وظیفه و الزام انسانی است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: وظیفه ما تولید نفت و گاز است اما اگر آبادانی را سرلوحه قرار ندهیم در کار خود موفق نمی‌شویم.

محمدی ادامه داد: 90 درصد گاز شرکت نفت و گاز کارون در اطراف اهواز بهره‌برداری می‌شود و اولویت ما مهار آلاینده‌های این گازها است.

وی بیان داشت: براساس برنامه‌ریزی‌ها، از سال گذشته در قدم نخست فلرهای دودزا را اصلاح و قرار است در قدم دوم آن‌ها را جمع‌آوری کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب عنوان کرد: فلرها درحال سوزاندن ثروت کشور هستند و برای جلوگیری از این ثروت سوزی پنج قرارداد بزرگ با پتروشیمی‌ها بسته‌شده است.

محمدی افزود: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین قرارداد جمع‌آوری فلرهای گازی ما میان پتروشیمی خلیج‌فارس و شرکت پالایش گاز بید بلند به میزان 1،1 میلیارد دلار است. همچنین پتروشیمی مارون در قرارداد جداگانه‌ای بااعتبار 200 میلیون دلار متعهد شده که روزانه 200 میلیون فوت مکعب گاز فلرهای منطقه مارون و کلان‌شهر اهواز را حذف و گاز آن‌ها را به‌عنوان مواد اولیه خود استفاده کند.

فلرمشعل شرکت نفت فلات قاره خارگ خاموش شدخورستان|پتروشیمی مارون تنها در شرایط خاموشی ضروری دچار بدسوزی فلر می‌شودخوزستان|فلرهای پتروشیمی مارون نفس مردم شهرستان بندرماهشهر را بریده است

وی به دیگر قراردادهای جمع‌آوری فلرهای گازی اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری 50 میلیون فوت مکعب گاز در شرق و قرارداد پترو پالایش بختیاری برای جمع‌آوری 20 میلیون فوت مکعب گاز در شمال خوزستان را نیز در دست اجرا داریم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: با اجرایی شدن این قراردادها بیش از 90 درصد گازهای مشعل مناطق نفت‌خیز جنوب حذف‌شده که 70 درصد آن‌ها در استان خوزستان است.

محمدی ادامه داد: امروز با اجرای این پروژه 50 هزار بشکه مایعات گازی جمع‌آوری می‌شود؛ همچنین امیدواریم در برنامه توسعه 28 مخزن مناطق نفت‌خیز جنوب فلر جدیدی به مناطق نفت‌خیز اضافه نشود.

انتهای پیام/ ت

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور با طراحی مجدد دوباره در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، محمد محمدی اظهار کرد: پس از اینکه چاه مجتمع زرانگوش شهرستان بدره به عنوان عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور به عمق ۳۰۰ متر شناسایی شد از حدود یک ماه پیش به علت فرسودگی و اتمام عمر مفید از مدار بهره‌برداری خارج شد.

وی افزود: امروز جمعه با تلاش همکاران دفتر انرژی و سیستم‌های کنترل معاونت بهره برداری و توسعه آب و نیروهای بهره برداری شهرستان بدره پس از طراحی مجدد و جایگزینی تمام منصوبات قدیمی با افزایش دبی ۳۰ لیتر بر ثانیه در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام خاطرنشان کرد: با بهره برداری مجدد از این چاه، مشکل تأمین آب روستاهای «چشمه شیرین»، «دول گلاب»، " «گله دار»، «زید»، «تلخاب»، «زرانگوش» و روستای آهنگران بخش هندمینی رفع شد.

محمدی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و از محل اعتبارات عمرانی دانست و گفت: در این مدت آب این بخش از طریق تصفیه‌خانه آب دربند و آبرسانی سیار، تأمین می‌شد.

کد خبر 746607

دیگر خبرها

  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • روکش آسفالت خیابان هشت بنگله مسجدسلیمان
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • آب شرب مناطق سیل‌زده نیکشهر، زرآباد و کنارک وصل شد
  • بهره برداری از جایگاه سوخت پاک در ایستگاه راه آهن قم
  • بررسی روند توسعه سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در چایپاره
  • تقدیر شهرداری اهواز از حمایت‌های شركت نفت و گاز كارون
  • بهره‌برداری از عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور