Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@11:17:08 GMT

تکمیل ۴۱ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۸۸۹۳

 علی نبیان با اشاره به عزم دولت در تولید مسکن در قالب طرح اقدام ملی تا دو سال آینده گفت: وزارت راه و شهرسازی در راستای تحقق شعار امسال در بحث رونق تولید، سبدی از سیاست‌ها و اقدامات را پیش‌بینی کرده که نتیجه همه آنها کمک به اقشار مختلف مردم در خانه‌دار شدن است.

تسریع در اختصاص زمین باید با حداکثر سرعت در همه کشور ادامه یاید
 علی نبیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، مرحله اول اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تسریع در اختصاص زمین برای ساخت خانه در قالب طرح اقدام ملی و پروژه‌های مشارکتی باید با حداکثر سرعت در همه کشور ادامه یاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت 60 درصدی پروژه اقدام ملی در شهر سیرجان قدردانی و اضافه کرد: آماده‌ایم تا با حداکثر توان و سرعت موانع احتمالی برسر راه استان‌ها را برطرف نماییم تا همگی با سرعت مناسب این طرح را به سرانجام برسانند.
تاکنون یک میلیون و 53 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شده است
وی در حاشیه نشست پیگیری اتمام پروژه‌های باقیمانده مسکن مهر افزود: یکی از دغدغه‌های اساسی ما در وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان متولی طرح مسکن مهر، موضوع، فوریت اتمام پروژه‌های مسکن مهر فاقد مشکل حقوقی تا پایان سال 98 است که در این رابطه از مجموع یک میلیون و 190 هزار واحد مسکن مهر در کشور، از سال 1392 تاکنون یک میلیون و 104 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر به اتمام رسیده و یک میلیون و 53 هزار واحد از این تعداد نیز به متقاضیان تحویل شده است.
تعهد ما برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر 41 هزار واحد است
نبیان در پاسخ به این سوال که چند واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت باقیمانده افزود: از مجموع 131 هزار واحد باقیمانده 27 هزار واحد فاقد متقاضی و بیش از 21 هزار واحد دارای مشکل حقوقی و سایر مشکلات مرتبط با تعاونی‌ها و نزدیک به چهار هزار واحد دارای پیشرفت فیزیکی زیر 30 درصد است و بنابراین تعهد ما برای اتمام پروژه‌های بدون مشکل درحدود 41 هزار واحد خواهد بود که موظفیم تا پایان سال 98 این تعداد را نیز به اتمام برسانیم .
وی، خاطرنشان کرد: پیگیری تعیین تکلیف پروژه‌های دارای مشکل حقوقی مسکن مهر از دیگر اولویت‌های این سازمان است و بلافاصله بعد از تعیین تکلیف هر پروژه در دستگاه قضایی زمان‌بندی اتمام آن آغاز می‌شود.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی با حضور مدیران ادارات کل راه و شهرسازی در این سازمان افزود: در این جلسات به بررسی مشکلات تک‌تک پروژه‌های باقی‌مانده می‌پردازیم و سعی می‌کنیم با هم‌فکری و همکاری یکدیگر به حل مشکلات و سرعت بخشیدن در تحویل این پروژه‌ها به متقاضیان بپردازیم.
نبیان، همچنین تاکید کرد: دقت در آماردهی و تحلیل درست اطلاعات سامانه مسکن مهر و رصد و پایش منظم این سامانه در سطح کارشناسی و مدیریتی از دیگر تدابیری است که می‌تواند باعث سرعت بخشیدن و شفافیت بیشتر در اتمام این پروژه‌ها باشد.
گفتنی است، جلسه هفتگی بررسی و پایش عملکرد استان‌ها در اتمام پروژه‌های مسکن مهر صبح امروز با حضور استان‌های تهران، کردستان، ایرانشهر، کرمان و جنوب کرمان در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FvV برچسب ها: مسکن مهر ، مسکن ، دولت

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مسکن مهر مسکن دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌تأیید درخواست ۲۱۱۱ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم

ناصر رضایی از پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان‌های رستم، ممسنی و کوه‌چنار بازدید و ضمن شرکت در جلسه شورای مسکن شهرستان‌ها گفت: در شهرستان رستم ۱۱۱ نفر از متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن تأیید شده‌اند که ۶۳ نفر واریز وجه داشته‌اند و برای ۶۳ واحد نیز پروانه صادر شده و در حال ساخت است.

او تصریح کرد: در شهرستان ممسنی نیز ۲ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تأیید نهایی شده‌اند که ۸۹۴ نفر واریز وجه داشته‌اند و تاکنون ۸۵۲ واحد نیز پروانه ساختمانی آنها اخذ و ۵۸۸ واحد در حال ساخت است.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: در شهرستان کوه‌چنار ۵۰۹ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تایید نهای شده‌اند و تعداد ۱۴۷ نفر نیز واریز وجه داشته‌اند.

در پایان جلسات شورای مسکن شهرستان‌ها صورتجلساتی در خصوص رفع مشکلات و موانعی که در پیشرفت پروژه‌ها وجود دارد صادر و ابلاغ شد و ضمنا در جریان بازدید مدیران و پیمانکاران که در جریان اجرای پروژه‌ها دچار ضعف و تعلل بودند برکنار شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • ۲ هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • ‌تأیید درخواست ۲۱۱۱ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل