Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@17:38:52 GMT

آغاز دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۸۹۱۶

آغاز دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه

به گزارش ایکنا از کردستان، شهلا مژده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه در دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه اظهار کرد: در مکتب حسینی می‌طلبد هرکسی به فراخور توان خود قدمی هرچند اندک در نشر و گسترش این حماسه جاودانه در جهان هستی بردارد.
وی با اشاره به جایگاه زبان گویای شعر و شاعری در نشر ارزش‌ها افزود: ازآنجای که شعر بااحساس سروکار دارد، مسیری جذاب برای رساندن ندای حقیقت به گوش آزادی‌خواهان جهان است و کنگره شعر عاشورایی بستر بسیار مناسبی برای ظهور این مسیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مژده به روند برگزاری این کنگره اشاره و عنوان کرد: فراخوان برگزاری دوازدهمین کنگره در مردادماه امسال به سراسر کشور ارسال و در بین انجمن‌های فرهنگی ادبی اعلام شد و آثار دریافتی از سوی شاعران تا ۱۵ مهر جمع‌آوری و برای ارزیابی و تعیین آثار برتر در اختیار هیئت‌داوران کنگره قرار گرفت.
وی بیان کرد: تعداد ۲۸۱ اثر در بخش اصلی زیر ۳۰ سال و بالای ۳۰ سال با موضوع نهضت عاشورا و شهید و شهادت و همچنین بخش ویژه با موضوع شهدای استان کردستان و مدافعان حرم به دبیرخانه این کنگره ارسال و مورد ارزیابی قرار گرفت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه اعلام کرد: از تعداد شرکت‌کنندگان ۶۴ نفر را آقایان و ۳۷ نفر را بانوان تشکیل می‌دادند که از این افراد ۸ نفر در مقطع تحصیلی دکترا، ۳۲ نفر کارشناسی ارشد، ۶۴ نفر کارشناسی، ۱۸ نفر دیپلم و ۴۶ نفر زیر دیپلم هستند.
وی یادآور شد: داوران این دوره از کنگره شعر عاشورایی قروه را «بهروز سپید نامه»، «عبدالجبار کاکایی» و «سعید بیابانکی»، «منصور دولتی» بر عهده داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی کنگره ملی شعر عاشورایی قروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ابلاغی اصلاح الگوی کشت در استان نیازمند بازنگری کشوری است

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حصار ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در کهگیلویه و بویراحمد که ده درصد منابع آبی کشور را در اختیار دارد، کشت برنج به صورت معیشتی مسئله اجتماعی مهمی است.

وی بیان داشت: برنامه اصلاح الگوی کشت، یک ضرورت اجتناب ناپذیر و امری فراقوه‌ای است.

حصار تصریح کرد: در دولت جدید به اجرای برنامه اصلاح الگوی کشت همت گمارده شده و دو طرح مهم کشت قراردادی و جهش تولید در دیمزارها با هدف ایجاد مزیت نسبی و اقتصادی کردن کشاورزی در این فرایند قرار می‌گیرند.

وی افزود: از رویکردهای مهم این برنامه توسعه کشت گیاهان دارویی و روغنی، کاهش میزان مصرف آب و افزایش ضریب نفوذ دانش است.

کد خبر 6084513

دیگر خبرها

  • عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است
  • قهرمانی رزمی کارکردستانی در رقابت های کشوری
  • برگزاری «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه
  • «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه برگزار می‌شود
  • قروه بیشترین میزان بارندگی را در کردستان ثبت کرد
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد
  • قهرمانی نوروزی در مسابقات شطرنج کشوری
  • برنامه ابلاغی اصلاح الگوی کشت در استان نیازمند بازنگری کشوری است
  • دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم
  • آغاز رقابتهای کشوری سپک تاکرا به میزبانی سنندج