Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کی بیلی هاچیسون، نماینده آمریکا در ناتو، پیمان آتلانتیک شمالی، امروز چهارشنبه اعلام کرد واشنگتن از طرح پیشنهادی برلین در خصوص ایجاد منطقه امن در شمال سوریه استقبال می‌کند. با این حال نماینده آمریکا احتمال مشارکت کشورش در این طرح را غیرمحتمل دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاچسیون گفت: متحدان اروپایی عضو ناتو مسئولیت اجرای این طرح را برعهده می‌گیرند و مداخله مستقیم آمریکا در آن بعید است.

نماینده آمریکا در آستانه نشست روز پنج شنبه وزرای دفاع کشور‌های عضو ناتو خواستار انجام تحقیقاتی در خصوص احتمال وقوع جنایت جنگی در جریان حمله نظامی اخیر ترکیه به شمال سوریه شد و گفت کشور‌های اروپایی باید اتباع خود که در سوریه برای گروه داعش جنگیدند را پس بگیرند.

همچنین امروز ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در سخنرانی خود در بروکسل ضمن استقبال از پیشرفت‌ها در شمال شرقی سوریه گفت با وزیر دفاع آلمان درباره منطقه امنیتی در شمال سوریه مذاکره کرده و از پیشنهادات درباره نحوه یافتن راه حلی برای سوریه استقبال می‌کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: آنه گرت کرامپ-کارن باوئر، وزیر دفاع آلمان گفت از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد تا در خصوص تصویب طرح ایجاد منطقه امن در سوریه اقدام کند. وی از آمادگی شرکای ناتو در خصوص رایزنی درباره این طرح خبر داد.

بر اساس توافقی که روز سه‌شنبه حاصل شد، نیرو‌های روسیه و سوریه در شمال شرقی سوریه مستقر خواهند شد تا شبه‌نظامیان «ی‌پ‌گ» را همراه با سلاح‌هایشان از مرز با ترکیه بیرون کنند. توافق روز سه‌شنبه بر بازگشت نیرو‌های بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به مرز همراه با نیرو‌های روسیه صحه می‌گذارد. این نیرو‌ها جایگزین آمریکایی‌ها می‌شوند که سال‌ها همراه با متحدان کُرد سابق خود در منطقه گشت‌زنی می‌کردند.

در چارچوب توافق بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، این دو کشور اعلام کردند پلیس نظامی روسیه و مرزبانان سوریه روز چهارشنبه خارج کردن ی‌پ‌گ را ۳۰ کیلومتر (۱۹ مایل) از مرز ترکیه آغاز می‌کنند. شش روز بعد از آن، نیرو‌های ترکیه و روسیه به طور مشترک گشت‌زنی در یک باریکه ۱۰ کیلومتری را در «منطقه امن» در شمال شرقی سوریه که آنکارا همواره خواهان برقراری آن بوده است، شروع خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه : پیام‌ ها بین ایران و آمریکا را منتقل کردیم

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه ‌آمده است: پیش از پاسخ نظامی ایران، در تماس با مقامات ایران و آمریکا طرفین را به اعتدال دعوت کرده بودیم. طرفها انتظارات و پیام های متقابل خود را از طریق ما منتقل کردند.

به گزارش تسنیم، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای با اشاره به پاسخ پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی نوشت: مدت طولانی است که به مخاطبانمان این هشدار را یادآوری می کنیم که جنگ اسرائیل در غزه ریسک گسترش و تشدید را دارد. حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه که با حقوق بین الملل در تضاد است، نشان داد که نگرانی ما به جا بوده است. پاسخ ایران به این حمله و تعقیب تحولات آن نشان می دهد که رویدادها به شکلی سریع می تواند به جنگ منطقه ای تبدیل شود.

در این بیانیه همچنین ‌آمده است: پیش از این واقعه، در تماس با مقامات ایران و آمریکا طرفین را به اعتدال دعوت کرده بودیم. طرفها انتظارات و پیام های متقابل خود را از طریق ما منتقل کردند. تلاش های لازم انجام شد تا پاسخ ها متناسب باشد.

امروز نیز با مقامات ایرانی و کشورهای غربی تاثیر گذار بر اسرائیل، پیامهایی که به پایان این تنش ختم می شود منتقل می کنیم. به تلاش هایمان برای جلوگیری از روندی که به ثبات ماندگار منطقه ما آسیب می زند و باعث درگیری های بزرگتر در سطح جهانی می شود، ادامه خواهیم داد. از همان دقایق ابتدایی تحولات با نهادهای مربوطه مان، موضوع را از باب تهدیدات امنیتی کشور بررسی و تعقیب کرده و رئیس جمهور را در جریان قرار داده ایم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرینچک: ترکیه حریم هوایی خود روی آمریکا و اسرائیل را ببندد
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • بررسی نقش ایران، ترکیه و روسیه در معادلات قفقاز
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • دمشق: آمریکا و اسرائیل مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه هستند
  • ترکیه : پیام‌ ها بین ایران و آمریکا را منتقل کردیم
  • موساد به اردوگاه الهول سوریه نفوذ کرد
  • ایستگاه بعدی سرزمین موعود صهیونیست‌ ها کجاست؟
  • چرا روسیه نگران تنش میان ایران و اسرائیل است؟