Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاید باور کردن این موضوع دشوار باشد که بدانیم چهره مردی که در تصویر میبینیم و رو به دوربین لبخند می زند، درواقع تصویر مردی قرون وسطایی است.

این چهره با کمک اسکلت و استخوانهایی طراحی شده که در سال 2015 در موزه هنری(گالری) ابردین اسکاتلند یافته و نگهداری می شده است. این اسکلت ها با کمک گروهی از باستانشناسان و البته متخصصان فناوری بازسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درواقع چهره مذکور حاصل همکاری تکنولوژی و علم است.

نتیجه کار آنها رسیدن به یک چهره مردی میانسال است که گمان می رود حداقل 46 سال سن داشته و از بیماری های شدید در بخش فک و دندانها نیز رنج می برده است. محققان گروه باستان شناسی گفتند که شواهد نشان می دهد این مرد، از مردم محلی ابردین نبوده است ، اما ممکن است دوران کودکی خود را در ارتفاعات شمال غربی و یا  ساحل غربی اسکاتلند گذرانده باشد.

در سال 2015 که این اسکلت ها درگالری آبردین یافته شد، باستان شناسان برای یافتن اسکلت های بیشتر گالری را به حالت تعطیلی در آوردند.جالب است بدانید گالری ابردین بیش از 130 سال قدمت دارد. دکتر پائولا میلبورن ، از گروه باستان شناسی در این خصوص گفت: "از روز اول برای ما بسیار جالب بود که به بررسی فردی بپردازیم که بیش از 600 سال پیش زندگی کرده است. ادامه کار پس از حفاری ، به بررسی جزئیات باقیمانده می پردازد و اطلاعات شگفت انگیزی در مورد نوع افرادی که در اینجا دفن شده اند ، شامل سن ، جنس ، سلامتی و شیوه زندگی آنها به ما ارائه می دهد."

فارغ از این اسکلت، باستان شناسان موفق شدند در طول 4 سال گذشته در زمین های گالری، بقایای تقریباً 60 اسکلت کامل دیگر را پیدا کنند. درواقع ده ها اسکلت کامل دیگر نیز در این مکان یافت شدند ، اما هیچ یک مانند این اسکلت به طور کامل بازسازی نشده اند.

قرار است پس از یک انتظار چهار ساله ، گالری هنری ابردین روز شنبه 2 نوامبر بازگشایی شود. هزینه ساخت محل برگزاری 36.4 میلیون پوند است و این بزرگترین سرمایه گذاری روی گالری از زمان افتتاح ان در سال 1885 است. این بازسازی شامل بازسازی و نوسازی در ساختمان ها ، احداث گالری های جدید و یک نمایشگاه مدرن است. سازمان گردشگری اسکاتلند انتظار دارد که این گالری سالانه حدود 250،000 بازدید کننده را به خود جلب کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرگرمی قرون وسطی اسکلت طراحی چهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گالری، «امروزِ دیروز» عنوان نمایشگاه آثار بهنام کامرانی با نگاه به بازنمایی و عدم بازنمایی در هنر معاصر است. او میان مدیوم عکس و نقاشی فاصله‌گذاری کرده است. آثار کامرانی در این مجموعه بر پایه‌ عکس‌های قدیمی اما در مسیر و با نتیجه‌ای معاصر خلق شده و در کنار چیدمان و ویدیو به نمایش درمی‌آید.

کامرانی در بخشی از بیانیه این مجموعه نوشته است: «پرسش از نقاشی یا عکاسی؟ پرسش از بازنمایی، از تاریخ، از چهارچوب‌های حاشیه و حاشیه‌بندی. مجموعه‌ «امروزِ دیروز» برای من فراتر از نقاشی یا از آن خودسازی عکس‌های خانوادگی است. سنجیدن ظرفیت‌های نقاشی و تعمق در امکانات پیش کشیدن تصاویر است. بازگشت به دیدنِ دیده شده‌هاست در آلبوم‌هایی از خانواده و دیگران: قدرت پدر در اوج جوانی، زیبایی زنی ناشناس بر چمن‌ها یا میزی چیده شده در حیاط به وقت تابستان و لباس‌ها و ژست‌ها در مکان‌ها».

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز تا تاریخ سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از پل پارک‌وی، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸، مجموعه آرت‌هال مراجعه کنند.

کد خبر 6086700

دیگر خبرها

  • سومین پالت از تریلوژی رنگ افتتاح می‌شود
  • رازی که «هوش مصنوعی» دربارۀ این نقاشی 500 ساله کشف کرد
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • «نویزآف» در گالری بام
  • طراحی چهره شهید محمد منتطر قائم در یکی از مدارس طبس
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • کشف کلاه‌خود ۲۵۰۰ ساله
  • ساخت گلخانه و مزایای آن