Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: حضور بیش از 25 ناشر بین‌المللی و 80 نمایندگی نشر بین‌المللی از کشورهای مصر، لبنان، سوریه، ایتالیا، هلند، چین، ژاپن، سوئد، عراق، لیبی، افغانستان و... در نمایشگاه امسال قطعی شده است.

به گزارش ایسنا، افشین تحفه‌گر که در نشست خبری «بیست‌و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد» در سالن همایش‌های این اداره سخن می‌گفت، اظهار کرد: ما به عنوان دستگاه هماهنگ‌کننده در استان پیگیری اقدامات سایر دستگاه‌های استان هستیم تا فضای مناسب‌تری برای حضور مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی فراهم شود؛ برگزاری نمایشگاه بیست و یکم با همکاری و همیاری نهادهایی از جمله استانداری، فرمانداری، صدا و سیما، کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، آستان قدس رضوی، نهاد کتابخانه‌های عمومی، شورای اسلامی شهر، حوزه علمیه خراسان، وزارت امور خارجه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ممکن شد.

وی افزود: با توجه به ایامی که پیش رو داریم تبلیغات در فضای شهری و محیطی متفاوت خواهد بود و تبلیغات عمده همزمان با شروع نمایشگاه آغاز خواهد شد، لذا بخش دوم کار به عهده رسانه‌هاست و وظیفه آن‌ها به عنوان همکار این است که اطلاعات نمایشگاه را برای مخاطبان خود بارگذاری کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ادامه داد: اطلاع‌رسانی از شبکه‌های شهری، مترو، اتوبوس‌های شرکت واحد، اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و تلویزیون‌های اطلاع رسانی در سطح شهر از مواردی است که تبلیغات نمایشگاه امسال در آن‌ها آغاز شده است.

تحفه‌گر خاطرنشان کرد: بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب با هدف توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و ترویج آن بین مردم با معرفی آخرین دستاوردهای نشر با همت همکاران ما از هشت آبان‌ ماه آغاز و تا 15 آبان ماه ادامه خواهد داشت. ساعت بازدید از 15 الی 21 خواهد بود که با توجه به استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان، شورای سیاست‌گذاری این امکان را در اختیار ما قرار داده است که ساعت نمایشگاه را تمدید کنیم.

در حال حاضر 730 ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب اقدام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: 730 ناشر در سایت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 117 ناشر دانشگاهی، 39 ناشر کمک آموزشی، 105 ناشر کودک و نوجوان، 469 ناشر عمومی و 6 مورد از کتاب فروشی‌های سطح شهر مشهد برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

امسال کتاب‌فروشی‌ها نیز در نمایشگاه حاضر خواهند بود

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، تشریح کرد: امسال کتاب‌فروشی‌ها هم می‌توانند از فضای نمایشگاه استفاده کنند، آن‌ها از سه طریق مختلف از جمله داشتن نمایندگی ناشرانی که با آن‌ها کار می‌کنند، از طریق تبلیغات در سطح نمایشگاه و معرفی محصولات و در آخر با هماهنگی نمایشگاه و با استفاده از کارت‌خوان‌های بانک شهر می‌توانند همزمان به فروش کتاب نیز بپردازند.

تحفه‌گر بیان کرد: پیش‌بینی اطلاع‌رسانی‌ها انجام شده است و امیدواریم مدیریت شهری برای تبلیغات سطح شهر و محیطی از طریق پایانه‌های مسافربری، اتوبوس‌های شهری، بیلبوردهای تبلیغاتی و ... اقدامات را در زمان درست و مناسب به انجام برساند.

وی تصریح کرد: در سرویس‌دهی به علاقمندان و ناشران شرکت کننده، هماهنگی لازم انجام شده است و با برخی از مراکز مانند سازمان اتوبوسرانی هماهنگی به عمل آمده که برای مدارس، برخی از دانشگاه‌ها و مدارس حوزه علمیه از این مناطق به مقصد نمایشگاه سرویس‌دهی لازم انجام گیرد. سرویس‌دهی از ابتدای بلوار نمایشگاه تا مکان نمایشگاه و برگشت از آن نیز برنامه‌ریزی شده و سرویس‌دهی از ساعات ابتدایی آغاز به کار نمایشگاه و تا پایان ساعت کاری نمایشگاه فعال خواهد بود و امیدواریم امسال مردم دغدغه‌ای برای بازگشت از محل نمایشگاه نیز نداشته باشند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص تعداد غرفه‌های امسال در نمایشگاه کتاب، گفت: نمایشگاه امسال با وسعت 20 هزار متر فضای مسقف در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود و بیش از هزار غرفه در 10 سالن نمایشگاه پیش‌بینی شده که کار آماده سازی آن در حال انجام است.

بیش از 20 هزار عنوان کتاب از ناشران خارجی در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت

تحفه‌گر اضافه کرد: بیش از 200 هزار عنوان کتاب توسط ناشران داخلی و 20 هزار عنوان کتاب توسط ناشران خارجی در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت، استقرار رادیو نمایشگاه نیز با همکاری صداوسیما صورت خواهد گرفت و بیش از 90 برنامه فرهنگی و هنری در کمیته سرای اهل قلم پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: برگزاری 10 نشست نخبگانی، برنامه‌های شب شعر و داستان، 20 مورد رونمایی کتاب، 37 مورد سخنرانی و نشست علمی، 5 کارگاه آموزشی، دو برنامه شب‌های فرهنگی شهرستان‌ها، سه برنامه جنگ کودک و نوجوان و دو برنامه در قالب تجلیل از بزرگان از برنامه‌هایی است که در سرای اهل قلم به صورت متمرکز اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، عنوان کرد: در بخش مشارکت‌ها کمیته مشارکت اجرای طرح باغ کودک و نوجوان با اجرای برنامه‌های قصه‌گویی برای کودکان، شعر گویی، کتاب‌خوانی، عکاس‌خانه کودک، اجرای نمایش، دوبله هم‌زمان کارتون، اجرای طرح تعویض کتاب کهنه با نو و... را پیش‌بینی کرده است و همچنین تصویرگری کتاب کودک از جمله اقداماتی است که این بخش انجام خواهد شد.

تحفه‌گر در خصوص خدماتی که به ناشران داده می‌شود، تشریح کرد: خدمات ویژه‌ای نیز به ناشران شرکت کننده که قریب به هزار نفر خواهند بود و تعداد زیادی از آنها از دیگر استان‌ها و مهمان ما هستند ارائه خواهد شد، این خدمات شامل استفاده رایگان ناشران از مراکز تفریحی و گردشگری مشهد است، همچنین وسیله ایاب و ذهاب این افراد برای زیارت فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تسهیل حضور در نمایشگاه، دریافت اطلاعات بهتر از ناشران، نقشه نمایشگاه و غرفه‌ها در حال رایزنی هستیم و اپلیکیشنی را طراحی کرده‌ایم که مردم بتوانند از طریق این اپلیکیشن مکان‌یابی کنند و با ناشران مورد نظر خود در ارتباط باشند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ادامه داد: هماهنگی برای رفت و آمد مخاطبان به نمایشگاه از طریق یکی از شرکت‌های خدمت‌رسان در حمل و نقل شهری داریم که با تخفیف ویژه‌ای همراه خواهد بود، مردم می‌توانند از این فرایند برای شرکت در نمایشگاه امسال استفاده کنند.

تحفه‌گر متذکر شد: همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب، موضوع انتخاب کتاب سال خراسان رضوی را نیز خواهیم داشت، 3835 عنوان کتاب به دبیرخانه رسیده و با توجه به شرایط امسال در دوره اول پس از داوری‌های انجام شده 1090کتاب انتخاب شد، در داوری بعدی 198 کتاب به تفکیک موضوعاتی مانند دین، ادبیات، فلسفه، هنر، کودک و نوجوان و ... انتخاب شد که بعد از داوری 23 عنوان، 6 عنوان برتر به مرحله داوری پایانی رسیدند که در نمایشگاه معرفی خواهند شد و از مؤلفان این کتاب‌ها تجلیل به عمل خواهد آمد.

امسال در حوزه بن، یک میلیارد و 200 میلیون تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد

وی ادامه داد: امسال تخفیف 30 تا 40 درصدی نمایشگاه را نیز خواهیم داشت. در حوزه بن امسال یک میلیارد و 200 میلیون تومان در اختیار مردم خواهیم گذاشت. ناشران از 700 دستگاه کارتخوان بهره‌ خواهند برد و عموم مردم، دانشجویان، طلاب حوزه دینی و... می‌توانند از بن‌های 100 هزار تومانی و دانشجویان ارشد به بالا از بن‌های 150 هزار تومانی استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نمایشگاه کتاب مشهد کتاب مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص یارانه فرهنگی، سازوکار تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب امسال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست هیات دولت افزود: با توجه به هماهنگی خوبی که با سازمان برنامه و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی داشتیم مقرر شد، برنامه پیشنهادی وزارت فرهنگ در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب امسال با ابعاد بسیار گسترده تری نسبت به سال‌های گذشته انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در وزارت فرهنگ سال های سال است که  برای دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه، یارانه خرید کتاب تخصیص می یابد، اما امسال با برنامه ریزی انجام شده این  طرح را  توسعه خواهیم داد و مناطق محروم در این طرح دیده می شود و با استفاده از سامانه های فروش برخط که در اختیارمان قرار گرفته تحول مهم برای برقراری عدالت فرهنگی  صورت گرفته است.

اسماعیلی افزود: در خرید برخط این امکان فراهم شده که همزمان با تهران همه نقاط کشور، شهرها و روستاها در عرض 10 دقیقه می‌توانند وارد سامانه شوند و کتاب مورد نظر خود را خرید کنند و کتاب‌ها به صورت رایگان درب منزل آنها تحویل شود. 

وی گفت: هر شهروند ایرانی در دورترین نقطه در سرخس، چابهار، خرمشهر و جزیره قشم کتابی را خریداری کند کتاب به صورت رایگان درب منزل آنها  تحویل داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • خبرنگاران بازوی رسانه‌ای سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌شوند
  • معافیت‌های مالیاتی باید هدفمند شود
  • فهرست سبد خرید کتاب‌ را آماده کن | تصمیمات تازه برای نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • شعار نمایشگاه کتاب امسال اعلام شد
  • تخصیص یارانه فرهنگی، سازوکار تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب امسال
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب
  • بازدید بیش از یک میلیون نفر از نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران