Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری روسی «تاس» به نقل از چاووش‌اغلو نوشت: «مطابق توافقنامه میان آمریکا و روسیه و پس از دریافت ضمانت‌های مربوطه، ما عملیات چشمه صلح را پایان دادیم. اما این بدان معنا نیست که ما (سوریه) را ترک می‌کنیم. ما حضور خود را در آنجا حفظ خواهیم کرد. این (موضوع) در توافق ما با روسیه و آمریکا آورده شده است.»

وی در خصوص تلاش‌ها برای ایجاد شرایط بازگشت پناهندگان به شمال سوریه، اظهار داشت: «این قلمرو باید از مخفیگاه، انبارها و مین‌ها، پاکسازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ارتش ترکیه 9 اکتبر (17 مهر) عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف تسلط بر مناطق تحت نفوذ شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کرده‌اند. این عملیات پس از آن شروع شد که آمریکا نظامیان خود را از این منطقه خارج کرد. هفته بعد در روز  17 اکتبر (25 مهر) آنکارا و واشنگتن توافق کردند که ترکیه به مدت 120 ساعت عملیات خود را متوقف کند تا شبه‌نظامیان «ی پ گ» از منطقه امن خارج شوند. پس از آن نیز روز سه‌شنبه، «رجب‌طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه جلسه تاریخی را در سوچی برگزار کردند. سپس آنکارا و مسکو به توافقی دست یافتندکه طبق آن شبه‌نظامیان «ی پ گ» در طول 150 ساعت، 30 کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب‌نشینی می‌کنند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت‌زنی‌های مشترکی را در این منطقه انجام می‌دهند.

310311

کد خبر 1313621

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ترکیه سوریه کردهای سوریه ایالات متحده آمریکا سوریه باشگاه استقلال ترکیه کردهای سوریه خودرو باشگاه پرسپولیس سینمای ایران بازیگران سینما و تلویزیون ایران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: سفر هنیه به ترکیه به معنای جایگزینی میانجی‌گری قطر و مصر نخواهد بود

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، طاهر النونو، مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهار داشت: «پاسخگو بودن رژیم صهیونیستی برای جنایات خود از جمله موضوعاتی بود که در ترکیه مورد بحث قرار گرفت.»
 
این مقام حماس ادامه داد: «ما به دنبال جایگزینی میانجی‌گری ارزشمند قطر-مصر با ترکیه نیستیم و این دیدار به این موضوع ارتباطی ندارد.»
 
النونو همچنین گفت: «اشغالگران اسرائیل همچنان از آتش‌بس همه جانبه و بازگشت آوارگان خودداری می‌کنند که این امر به هیچ توافقی منجر نمی‌شود.»
 
وی با اشاره به اینکه شخصیت‌های تاثیرگذار در اسرائیل برای دستیابی به توافق برای پایان دادن به جنگ غزه جدی نیستند، افزود: «تنها دستاورد اسرائیل هدف قرار دادن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها است و غیر از آن به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.»
 
گفتنی است اوایل روز شنبه، اسماعیل هنیه، رهبر حماس و هیئتی از این جنبش با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در آنکارا دیدار و درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین به ویژه در نوار غزه و تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به آتش‌بس گفت‌وگو کردند.
 
در این دیدار دو طرف در مورد ضرورت کمک‌های بشردوستانه مستمر به مردم نوار غزه و همچنین تلاش‌های دیپلماتیک ترکیه برای حمایت از آرمان فلسطین به ‌ویژه با توجه به نسل‌کشی که علیه مردم فلسطین در نوار غزه انجام می‌شود، بحث و تبادل نظر کردند.
 

دیگر خبرها

  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • حماس: سفر هنیه به ترکیه به معنای جایگزینی میانجی‌گری قطر و مصر نخواهد بود
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • روز ۱۹۹ طوفان‌الاقصی| حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه