Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-20@00:50:37 GMT

با رعایت ۶شرط انتقال آب خزر بلامانع است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۹۱۱۶

با رعایت ۶شرط انتقال آب خزر بلامانع است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عیسی کلانتری  در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره‌ انتقادات به طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی اظهار کرد:‌ تخصیص آب توسط وزارت نیرو انجام می‌شود و این وزارتخانه از ما درخواست می‌کند که ارزیابی زیست محیطی انجام دهیم و این طرح را به لحاظ زیست‌محیطی تایید کنیم یا نه؟ اگر ما ظرف دو ماه پاسخ ندهیم طبق برنامه ششم توسعه طرح به عنوان مصوبه تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ وزارت نیرو مرداد ماه از ما چنین درخواستی کرد و ما هم اعلام کرده‌ایم اگر شش شرط ما را رعایت کنند، اجرای این طرح از نظر ما بلامانع است. این شروط در زمینه طرح انتقال آب وجود دارد و ما هم حین اجرا باید نظارت کنیم که این شروط محقق شده است یا خیر؟

کلانتری در پاسخ به انتقادی درباره تکرار مشکلات دریاچه ارومیه برای دریای خزر گفت: حجم دریای خزر ۸۶ هزار میلیارد مترمکعب است. در صورت اجرای این طرح در سال ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب برداشت می‌شود که عده‌ای می‌گویند این کار ممکن است آب دریای خزر را شور کند اما اگر در سال ۲۰۰ میلیون مترمکعب برداشت شود، ۲.۶ میلیون نمک به خزر برمی‌گردد یعنی ۰.۰۰۳ درصد در سال.

وی ادامه داد: برخی اطلاعات غلط داده است و موضوع را سیاسی می‌کنند. در سال ۹۳ وزارت نیرو و محیط زیست تصویب کرده بود که سالی سه میلیارد مترمکعب آب از دریای خزر به دریاچه ارومیه منتقل شود یعنی ۱۵ برابر میزان طرحی که می‌خواهد اجرا شود. آن زمان صدای هیچ کسی درنیامد اما ستاد احیای دریاچه ارومیه طرح را رد کرد زیرا املاح دریای خزر و دریاچه ارومیه تفاوت داشت.

کلانتری با اشاره به اینکه به هر حال تغییر حتی یک سنگ هم تأثیرات زیست محیطی دارد، خاطر نشان کرد: دولت و وزارت نیرو موظف است که آب شرب، بهداشت و صنعت شهروندان را در سراسر کشور تأمین کند. وزارت نیرو هم راهش را بلد است و ما هم بررسی‌های زیست محیطی را انجام دادیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا شروط مطرح شده توسط سازمان محیط زیست پیشنهادی بوده یا الزام‌آور است، گفت: این شروط الزام‌آور است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دولت وزارت نیرو وزارتخانه زیست محیطی دریاچه ارومیه دریای خزر محیط زیست صنعت سازمان حفاظت محیط زیست وزارت نیرو انتقال آب خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۹۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است

محمدهادی ایمانیه در حاشیه جلسه بررسی مصوبات سفر اول و دوم هیات دولت به استان فارس در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، اعتبارات سفر نخست هیات دولت افزود: اعتبارات مصوب سفر دوم در مجموع افزون بر ۴۰ هزار میلیارد ریال در مقابل ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبار سفر اول است که تمام استان را نیز شامل می‌شود.

او، با اشاره به پیگیری مصوبات سفر اول و دوم دولت به فارس در موضوعات مربوط به مسئولیت اجتماعی وزارت نفت که تصویب و توسط دولت ابلاغ شده ادامه داد: پروژه‌هایی که هم در سفر اول و هم سفر دوم به استان تعریف شده همه در جهت رفاه و آسایش مردم و حل مشکلات مردم در حوزه‌های مربوط به بهداشت، درمان و سلامت، ورزش، مدارس، روستا‌ها و به ویژه مناطق محروم است.

ایمانیه اظهار کرد: از ویژگی‌های سفر دولت به استان آن قسمت که مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت است اینکه آنچه که به عنوان صورت وضعیت فعالیت‌هایی که در استان اتفاق می‌افتد به سرعت ارسال و تامین اعتبار می‌شود. 

استاندار فارس گفت: امسال در برنامه هفتم توسعه بنا شده که سه درصد از تولید نفت و گاز هر استان به آن استان اختصاص یابد و امیدواریم با این مصوبه جدید مردم استان فارس بیشتر از منابع نفت و گاز خودشان بهره‌مند شوند.

ایمانیه افزود: استان فارس با توجه به منابعی که در حال اکتشاف است، به تدریج در حال تبدیل شدن به استان اول تولید گاز کشور است.

او اظهار کرد: قسمتی از اعتبارات وزارت نفت در بزرگراه شیراز- کوار- فیروزآباد - جم – عسلویه، بزرگراه شیراز- جهرم - لار – بندرعباس، بزرگراه شیراز – فسا- داراب – بندرعباس و بزگراه شیراز - کازرون - کنارتخته و بوشهرهزینه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آب پایدار به غرب سمنان رسید | راهکارهای وزارت نیرو برای رفع تنش آبی در 3 شهرستان
  • در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی