Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه با وجود مخالفت سازمان محیط زیست، شرکت خودروسازی مجددا برای تولید 50 هزار خودرو سواری دیزل درخواستی ارسال کرده است ، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست همچنان مخالف تولید خودروی سواری دیزلی و به دنبال ممنوعیت تولید آن است.

به گزارش ایسنا، مهدی میرزایی در چهلمین کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها با بیان این که تابستان امسال یکی از شرکت‌های خودروسازی درخواستی مبنی بر مجوز تولید خودرویی سواری دیزل داشت که سازمان حفاظت محیط زیست با آن مخالفت کرد، گفت: خودرویی دیزل به طور مستقیم سبب تولید آلاینده ناکس و ذرات معلق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دنیا نیز تولید سواری دیزل رو به افول است و قرار است که تا سال 2020 تولید سواری دیزل ممنوع شود.

وی ادامه داد: موتور دیزل 40 برابر بیشتر از موتور بنزینی ذرات معلق و همچنین 8 برابر بیشتر از موتور بنزینی آلاینده ناکس تولید می‌کند.

رئیس  مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست با اشاره به این که خوشبختانه وزارت بهداشت نیز در این زمینه از تصمیم سازمان حفاظت محیط زیست حمایت و مخالفت خود را با تولید سواری دیزل را اعلام کرد ادامه داد: علیرغم رد شدن درخواست، خودروساز همچنان پیگیر موضوع تولید سواری دیزل است و طی آخرین مکاتبه‌ای که با سازمان حفاظت محیط زیست در انتهای تابستان داشتند درخواست تولید 50 هزار سواری دیزل را دادند که سازمان محیط زیست بر مخالفت خود تاکید کرد.

میزرایی با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه سلامت مردم جدی عمل خواهد کرد و به هیچ عنوان با تولید سواری دیزل موافقت نمی‌کند تصریح کرد: در سال 94 هیئت وزیران مصوبه‌ای داشت که براساس آن تولید سواری دیزل مشروط به نصب فیلتر شد. سازمان محیط زیست در پی ممنوعیت تولید سواری دیزل بود اما وزارت صمت پیشنهاد داده که در حال حاضر و با توجه به شرایط موجود ، مصوبه هیئت وزیران در زمینه تولید سواری دیزل مشروط به نصب فیلتر لغو شود.

به گفته رئیس  مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم ، سازمان حفاظت محیط زیست در حال حاضر در حال بررسی پیشنهاد وزارت صمت است.

میزرایی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به سیاهه انتشار آلودگی هوا گفت: سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به انعقاد قرار داد با معاونت پژوهشی دانشگاه تهران و کنسرسیوم دانشگاه‌های برتر کشور برای انجام مطالعات در هشت کلانشهر کرده است که این کلانشهرها عبارتند از  تهران، اصفهان، کرج، اهواز، تبریز، اراک، شیراز، کرمانشاه و قم.

به گفته وی، در کلانشهر تهران و اصفهان قرار است که سیاهه انتشار مورد بازنگری قرار گیرد و برای سایر کلانشهرهای نامبرده  نیز سیاهه انتشار تدوین شود.

میزرایی در ادامه با اشاره به طرح کهاب گفت: این طرح از اواخر دهه 80 آغاز به کار کرد ولی با تمام اقدامات انجام شده تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم درباره چالش‌های اجرای طرح «کهاب»، اظهار کرد: از جمله این چالش‌ها می‌توان به نبود اعتبارات لازم، قدیمی بودن انبارهای نفت و ... اشاره کرد ضمن آنکه مبلغ مربوط به طرح کهاب صرفا به شرکت‌های زنجیره‌ای (شرکت‌های برند) تعلق می‌گیرد و مبلغی به جایگاه‌های خصوصی پرداخت نمی‌شود. از سوی دیگر جایگاه‌های جدید الحداث نیز بدون تجهیز به طرح کهاب فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محیط زیست خودروهای دیزلی آلودگی هوا سیاهه انتشار آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ بهرامعلی ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت:پنج پاسگاه محیط بانی در این استان آماده بهره برداری است که امروز پاسگاه محیط بانی شهید جعفری  درپارک ملی صیدوا با ۱۲۰ مترمربع مساحت با کاربری حفاظتی به بهره برداری رسید.
ظاهری افزود: هزینه بهره برداری از این پاسگاه بیش از ۳۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات دوراول سفر رئیس جمهوری به استان تامین شده است.
پارک ملی صیدوا با مساحت هشت هزار هکتار با تنوع گیاهی و جانوری بالا زیستگاه بسیار مناسبی برای حیات وحش مانند انواع قوچ و میش، کل و بز، آهو، خرس قهوه ای، پلنگ ایرانی، گربه پالاس است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشوردر حاشیه افتتاح این پاسگاه محیط بانی  گفت: ذخیرگاه پارک ملی صیدوا ظرفیت زیادی دارد و در طرح جامع  محیط زیست از این ذخیره گاه ها حمایت می شود .

سلاجقه با بیان اینکه تامین نیروی انسانی در بحث حفاظت محیط زیست برای ما ارزش و اهمیت زیادی دارد افزود: برای کاهش مجروحان و شهدای حوزه حفاظت محیط زیست سعی می‌شود از ظرفیت پهپادی استفاده شود.
وی در خصوص حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به عنوان یکی از گونه‌های نادر جانوری گفت: اقدامات خوبی از سوی حفاظت محیط زیست و نیز اداره راه انجام شده، اما نیازمند حمایت  های مالی بیشتر از منابع استانی هستیم .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ضرورت مشارکت آحاد جامعه در حفظ محیط زیست
  • نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ ۳۱ فروردین
  • توضیح سلاجقه درباره ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE سازمان بنادر و دریانوردی
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • انتشار فراخوان دوره‌های ۲۳ و ۲۴ جایزه مهرگان ادب
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود