Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:38:45 GMT

رشته گردشگری در مشگین‌شهر دایر شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۹۳۲۶

رشته گردشگری در مشگین‌شهر دایر شد

ایمانعلی ایمانی روز چهارشنبه در مراسم آغاز بکار این رشته تحصیلی اظهار داشت: رشته گردشگری ویژه دانش‌آموزان کاردانش دایر شده است.

او با اشاره به اخذ مجوزهای لازم، افزود: اداره آموزش و پرورش در اخذ مجوز این رشته فرصت خوبی برای دانش آموختگان و توسعه گردشگری مشگین شهر ایجاد کرده است.

ایمانی با تاکید به اهمیت این رشته جهت توسعه گردشگری مشگین‌شهر تصریح کرد:  با توجه به اینکه مشگین‌شهر از مقاصد گردشگری در کشور محسوب می‌شود، آموزش و تربیت متخصصان و افراد صاحب فن می‌تواند منجر به توسعه علمی گردشگری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین‌شهر گفت: دانش‌آموختگان بعد از جذب در بازار کار می‌توانند در اجرای برنامه‌های توسعه‌محور و یا راه‌اندازی و مدیریت تاسیسات گردشگری فعالیت کنند.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی‌بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد و کهنه‌قلعه است.
پارک جنگلی خیاوچای ، پل معلق و آب‌های گرم معدنی شابیل و قینرجه از جاذبه‌های گردشگری مشگین‌شهر است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشگین شهر گردشگری فرهنگی علمی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل شهرداری و میراث فرهنگی به منظور توسعه پایدار گردشگری

بی بی فاطمه حقیرالسادات رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: در این جلسه از کمیسیون که مدیرکل اداره میراث فرهنگی حضور داشت خواهان برگزاری شب‌های فرهنگی یزد در موزه تهران شد.

وی افزود: در حوزه خواهر خوانده‌ها نیز اداره کل میراث فرهنگی برای همکاری با هدف بهبود ارتباط خواهرخوانده ها، اعلام آمادگی کرد.

حقیرالسادات ادامه داد: یزد به عنوان یکی از مقاصد اصلی کشور و تنها شهر میراث جهانی ایران، اهمیت بسیاری دارد و باید به ظرفیت گردشگری داخلی آن نیز توسط ارگان‌های مربوطه توجه شود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد: همچنین در این جلسه همکاری میراث فرهنگی و شهرداری درخصوص ساماندهی فاضلاب بافت تاریخی نیز مطرح شد تا با این اقدام بافت تاریخی از خطر‌های احتمالی حفظ گردد.

حقیرالسادات در پایان گفت: خلاقیت و نوآوری در حوزه گردشگری شهری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان با مشارکت نهاد‌ها و حمایت از بخش خصوصی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • توسعه گردشگری سلامت در چهارمحال و بختیاری در دستور کار است
  • تعامل شهرداری و میراث فرهنگی به منظور توسعه پایدار گردشگری